Re: IKEA-catalogus

131
Newman schreef: In het verleden kregen bij ons mensen ook niet altijd waar ze recht op hadden, maar na een bezoekje van de BVPP piepten ze wel anders.
Maar bij Sandd kennen de collega postbezorgers elkaar niet of nauwelijks (De post wordt immers thuis afgeleverd), dus om een grootschalige actie op touw te zetten zal wel moeilijk zijn. Als ik bv. in m'n eentje de vakbond in ga schakelen, zal mijn contract gewoon niet meer verlengd worden. Ik zou misschien wel een gokje kunnen wagen, omdat mijn contract pas geleden nog is verlengd voor een jaar. Hoe zit dat eigenlijk: Wanneer je een contract hebt voor een jaar, kunnen ze je dan toch nog tussentijds zomaar ontslaan?

132
bucky666 schreef:
Newman schreef: In het verleden kregen bij ons mensen ook niet altijd waar ze recht op hadden, maar na een bezoekje van de BVPP piepten ze wel anders.
Maar bij Sandd kennen de collega postbezorgers elkaar niet of nauwelijks (De post wordt immers thuis afgeleverd), dus om een grootschalige actie op touw te zetten zal wel moeilijk zijn. Als ik bv. in m'n eentje de vakbond in ga schakelen, zal mijn contract gewoon niet meer verlengd worden. Ik zou misschien wel een gokje kunnen wagen, omdat mijn contract pas geleden nog is verlengd voor een jaar. Hoe zit dat eigenlijk: Wanneer je een contract hebt voor een jaar, kunnen ze je dan toch nog tussentijds zomaar ontslaan?
In principe niet. Maar dan loop je natuurlijk wel het risico dat je contract straks niet verlengd wordt. Dat je je collega's niet kent is inderdaad een probleem, bij ons met die depots kent iedereen elkaar. En omdat bij ons veel bezorgers in vaste dienst zijn hoef je ook niet bang te zijn dat je er door een de leiding onwelgevallige actie meteen (of althans: binnen afzienbare tijd) uit vliegt.

133
@newman

beetje flauw newman .. hoe vaak hoor/lees jij nou berichten dat iemand er zomaar uitgeflikkerd wordt..
om in het ikea catalogus forum te proberen te blijven... tja als je alle ikea,s in een vuilcontainer gooit..

als je je werk normaal doet dan is er toch geen reden om ontslagen te worden ovo-er of niet.

135
Carla41 schreef:@newman

beetje flauw newman .. hoe vaak hoor/lees jij nou berichten dat iemand er zomaar uitgeflikkerd wordt..
om in het ikea catalogus forum te proberen te blijven... tja als je alle ikea,s in een vuilcontainer gooit..

als je je werk normaal doet dan is er toch geen reden om ontslagen te worden ovo-er of niet.
Ik zeg ook dat je er NIET zomaar uitgeflikkerd kunt worden (behalve natuurlijk als je post weggooit oid), maar dat je altijd een zeker risico hebt wanneer je een contract voor bepaalde tijd hebt, dat dit niet verlengd zou kunnen worden als men van "hogerhand" je lastig vindt. Dit is geen specifieke beschuldiging aan het adres van Sandd, maar gewoon een persoonlijke ervaring die ik heb opgedaan bij diverse werkgevers. Oa iemand wiens contract niet verlengd werd omdat hij te vaak ziek was, en een zwangere vrouw die hetzelfde overkwam. In het geval van een aflopend contract geldt de ontslagbescherming bij ziekte of zwangerschap namelijk niet.

Neem dit nou maar aan van iemand met iets meer levenservaring dan jij ;)

137
Carla41 schreef:ik ga met je redenering mee newman .
behalve je laatste zin natuurlijk. bewijs ? ;)
Uit onderstaand citaat van jou blijkt dat je pas 16 jaar bent:
Re: Flyer Arbeidsovereenkomst Sandd

Berichtdoor Carla41 » 25 apr 2012, 10:37
@brievenbus

dank je wel brievenbus.
vandaar ook mijn naschrift.
waar zit het addertje?
ik weet het niet.
wat ik wel weet... we hebben Niet al die h.a.h. ( nog niet?)

ps... ik ben 16 jaar.... dat staat ook op de flyer.
mischien om veel jongeren te werven?
deze willen toch vaak geen arbeidscontract ivm school/studie?
Ik ben 32, dus heb ik 2x zoveel levenservaring als jij.

138
Wat een onzin, wat heeft "levenservaring" hier nou mee te maken? Sommigen hebben op hun tiende al meer levenservaring als anderen op hun tachtigste. Velen blijven hun leven lang naïef. :roll:

NB. Die opmerking "ik ben 16 jaar" is niet van Carla zelf maar een citaat uit een Sandd-flyer.