Re: IKEA-catalogus

141
close schreef:En nu graag weer ontopic
Krijgen jullie nou onderhand niet de hik van de Ikea's ?
Ik bedoel, nergens is duidelijk wat je er werkelijk voor vangt, je krijgt die dingen tig keer in je handen, voordat alles bezorgd/retour is ben je een paar weken verder.
Komt nog bij dat het gramsgewicht lager is (boek is even dik maar weegt minder) en zo minder inkomsten.

Of is dat nu juist de charme om bij Sandd te bezorgen ?

142
@close

je hebt gelijk hoor we dwalen af.
helaas geen 16 meer close.

@88CE
de ikea vond ik leuk om rond te brengen , ik heb ze tijdens de reguliere rondes meegenomen
en op een mooie zonnige woensdag nog 2 keer extra uitgereden.
dat kan dus ook ..

mischien wel leuk om te weten .. er wordt soms wel is gesproken over honderden/duizenden ikea,s
dan is er wel sprake van dat iemand meerdere wijken of een heel dorp tot zijn gebied heeft en dit
tesamen met de gehele familie bezorgd. brengt weer enige nuance in de ikea hysterie

helaas weer een jaartje wachten. :cry:
Laatst gewijzigd door Carla41 op 01 sep 2012, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

143
Ik vond het ook geen probleem om de IKEA te bezorgen.
Wat je er voor vangt, ok te weinig, is overigens heel duidelijk...je hebt de gidsen 2 keer in je handen. zoals elk poststuk en niet tig keer en het duurt ook geen weken maar slechts 1 week.

Waarom is er toch zo'n rivaliteit op dit forum tussen de bezorgers van Post.nl en Sandd...?

144
@slagman

het is onschuldige plagerij slagman.
het is een forum van postbezorgers en dan worden de meningen over elkaars bedrijven
soms heftig verwoord maar er zit geen kwaad bloed bij.

het is ook leerzaam want als je iets aanneemt en het is niet zo dan wordt je onmiddellijk
daarvan op de hoogte gesteld.

wie weet gaat de ikea volgend jaar naar postnl .. dan ben je toch ook nieuwsgierig te weten
hoe ze dat ervaren.

145
Ja ok, het zal wel onschuldige plagerij zijn maar wat ik heel kinderachtig vind dat is dat men dingen gaat beweren die niet waar zijn, sterker nog, dingen gaat verzinnen om het gelijk te halen.

Voorlopig maar weer eens heel lang in de lurkstand.... ;)

146
Carla41 schreef:wie weet gaat de ikea volgend jaar naar postnl ..
Zou het ?
Ze raken al in de war door de postvolume van de verkiezingen (simpele kandidatenlijst) op een daldag bij te voegen :lol:

Wat betreft "rivaliteit" zal me boeien, we komen dezelfde problemen en leuke dingen tegen onderweg en maak daar graag een babbeltje over met mijn SanDD collega.
slagman schreef:Ja ok, het zal wel onschuldige plagerij zijn maar wat ik heel kinderachtig vind dat is dat men dingen gaat beweren die niet waar zijn, sterker nog, dingen gaat verzinnen om het gelijk te halen.
Ik heb niks beweerd of verzonnen :o

147
slagman schreef: Waarom is er toch zo'n rivaliteit op dit forum tussen de bezorgers van Post.nl en Sandd...?
Snap ik ook niet zo. Als ik PostNL bezorgers tegenkom op straat doen ze of je niet bestaat. Het lijkt alsof bezorgers bij PostNL aardig ge-brainwashed worden. De 'gevaarlijke' concurrent Sandd is hun denkbeeld dan zeker de vijand geworden. Terwijl er door hun toedoen juist vaste postbodes hun baan kwijtraken.

148
Gelukkig ervaar ik dat niet zo.

veel van de informatie over bezorgen bij postnl heb ik van mijn twee postnl collega's op straat.
en ook daar zeggen we regelmatig tegen elkaar... kom je nou al over naar sandd/postnl :P .

149
Ik ken er een paar, maar de meeste doen inderdaad nogal stug of kijken langs je heen. Zelf heb ik altijd het gevoel dat ze ons niet voor vol aanzien, of we een soort amateurs zijn. Lijkt me onterecht, want wij zijn echte postbodes die de post zelf sorteren. Zij zijn slechts postbezorger! :D

150
bucky666 schreef:
slagman schreef: Waarom is er toch zo'n rivaliteit op dit forum tussen de bezorgers van Post.nl en Sandd...?
Snap ik ook niet zo. Als ik PostNL bezorgers tegenkom op straat doen ze of je niet bestaat. Het lijkt alsof bezorgers bij PostNL aardig ge-brainwashed worden. De 'gevaarlijke' concurrent Sandd is hun denkbeeld dan zeker de vijand geworden. Terwijl er door hun toedoen juist vaste postbodes hun baan kwijtraken.
Dat klopt niet. Doordat Sandd hun bezorgers per brief betaalt (het overgrote deel althans) kunnen hun loonkosten veel lager zijn dan bij PostNL. PostNL is hierdoor gedwongen te reorganiseren en de dure postbodes te vervangen door goedkopere postbezorgers. Ik snap dus best dat postbodes wiens baan op de tocht staat de postbezorgers van de concurrent scheef aankijken. Immers als er niet zoveel mensen bereid waren geweest voor een appel en een ei te werken had een Sandd nooit bestaansrecht gekregen, en had PostNL ook minder volume verloren.