Re: lastige poststukken

182
De universiteit van Amsterdam vond het weer eens nodig om half Amsterdam van hun blad Spui te voorzien. Dat blad is niet en paar milimeter te breed voor een standaard format brievenbus. Sta je dus de helft van de tijd die dingen dubbel te vouwen. Ook lastig van de breedte is dat het met drie handen in de tas moet zien te proppen twee om hem wijd genoeg open te houden en dan met de derde proppen. Ik heb er maar twee. Ook is die tas nog eens zo vol. Loop je met de halve straat in je handen.
Dank UvA namens alle niet postbezorgers.

184
En voor gisteren, de pennen (vermoed ik) van de hart/ nier/ ander goed doel- stichting! Moeilijk te stapelen en als je niet oppast valt je halve bundel post uit je handen omdat het wiebelt door zo'n bobbel in de envelop... Oppassen is dus het motto :D

186
Ja die bobbelige enveloppen vind ik ook niet echt prettig. Die vallen zo snel uit de stapel. Bij het sorteren leg ik ze (als het er veel) zijn gewoon even apart en later stop ik die er tussen (als ik de hele straat al gesorteerd heb). Anders gaat alles schuiven. Zo nodig leg ik bij het sorteren 2 of 3 van die enveloppen onder elkaar en om de stapel doe ik een dik elastiek. En lekker leven of wij jonge ouders? Prima, als ze maar die pampers, maandverband, babyhemdjes en andere troep er tussen uit laten. Laat ze een gratis coupon voor die dingen in het blad doen zodat ze die dingen kunnen bestellen en door een pakjesdienst kunnen laten afleveren. Selektvracht bijvoorbeeld? En dan voor elk pakje 50 eurocent krijgen. Maar dan heeft de postbode er geen last meer van. Oh ja, die doosjes van de CZ met krijt. Ook zo leuk. Ja voor de kinderen die ze gebruiken. :lol: