Re: van Straaten post?

22
Marius schreef:
postbode21 schreef: @marius
allemaal verschillende brievenbussen? het worden er slechts 2..
PostNL, Sandd, van Straaten post, en dan wil Postboxx en NoordNet en UPS waarschijnlijk ook wel zo'n bus?
Ik denk dat er gewoon 1 brievenbus blijft. Hooguit dat deze dan door alle partijen gebruikt gaat worden, die dan een vergoeding moeten betalen aan PostNL. Net zoals energiemaatschappijen geld moeten betalen aan de netbeheerder. Ik denk dat de overheid allerlei aparte bussen niet goedkeurt, om wildgroei in het straatbeeld te voorkomen.

23
Oh Newman, je bedoelt gewoon een vergoeding voor het gebruik van de oranje bussen. Ik snap het. We zullen wel zien wat Sandd gaat doen. Het is nu nog gewoon koffiedik of glazen bol kijken en ik ben geen helderziende. Zou makkelijk zijn. Kan ik mensen nog extra helpen en ook nog wat extra verdienen. Ik vind het best als Sandd in de consumentenpost zou gaan. Vernieuwing is goed en een zekere verbreding in de dienstverlening ook. Willen we de t.v. gidsen binnen halen dan moeten we naar 3 bezorgdagen per week, bijv. ma, woe en vrij. Dan zijn we wél op tijd. Dan heb je een uitloop. En die gidsen brengen heel wat geld op want die komen elke week en met miljoenen tegelijk. Super vette klant zo. En ook kleine klanten accepteren die 100 brieven komen brengen. Als die kleine klanten groter worden brengen ze je misschien 1000 of meer poststukken. Hallo, binnen die hap.

24
In feite IS het nu al zo, dat de orange brievenbus gebruikt word voor de concurrent.
Wat dacht je van al die post wat door Sandd rondgebracht word, en wat door mensen retour gezonden word? (verkeerd adres, verhuisd etc). Die word veruit in de meeste gevallen gewoon in die rode brievenbussen gedaan!
En die word er door de sorteerders van de TNT er gewoon tussenuit gepikt. Dat weet ik, want ik heb dat zelf zitten doen :D .

Ik neem zonder meer aan dat dit gewoon aan Sandd overhandigd word en daar zullen ze vast wel een vergoeding voor rekenen.

26
postbode21 schreef:@newman

je hebt helemaal gelijk!
de buitengebieden zijn denk ik niet aantrekkelijk voor sandd.
en dan slijten ze dat aan tnt... maar zullen daar heus wel goed voor moeten betalen.

kwestie van vestzak broekzak denk ik...
als de brievenbussen op straat worden vrijgegeven door tnt zal sandd ook in de
buitengebieden makkelijker bezorgen, denk je niet?

maar zolang tnt dat monopolie claimt zitten ze ook aan de 6 bezorgdagen per week vast..
nou ja 5 .... want de maandag is zo weinig post nog, dat gaan ze op den duur vast
uitbesteden aan een derde partij.....

wie wil er op maandag post bezorgen? meld je bij tnt /post nl ben je geheel exclusief in nederland :lol:
Ik denk, dat de maandagpost muv rouwkaarten/verjaardag/vakantiekaarten en andere urgente post, bij de dinsdagpost komt.
Het zal niet worden uitbesteed.

27
Rouw- en verjaardagskaarten zijn urgent; vakantiekaarten niet zo. Die eerste 2 zullen ze toch op maandag moeten bezorgen want als dinsdag de begrafenis of crematie is moet die kaart toch op tijd in de brievenbussen liggen. En wat als er een stel mensen op maandag jarig zijn? Dan krijgen die de kaart te laat. Dat is ook vervelend.

30
Ja, dat klopt. Wat trombosekaarten betreft, die had ik 1 of 2x in de week, vaak op dezelfde dag. (Postnl destijds) en op een keer had ik ze niet. Sommige mensen spraken mij aan, vandaar dat het opviel. Ik meldde dat aan mijn postbode+ en die zou eens kijken. Ik was al klaar met mijn wijken, toen hij belde. Ja, ze lagen allemaal nog in het sorteercentrum. Ze waren nu op wijkvolgorde gelegd en of ik ze nog even langs wilde brengen. Heb ik gedaan uiteraard, want er zaten mensen echt op te wachten. Dus nog maar een ronde door de wijken. :lol: (ik had er een stuk of 40) Kreeg wel de extra tijd die keer, want het was een foutje van de sorteerder.