Re: Overeenkomst van Opdracht iemand anders laten bezorgen

21
nou ik kan me niet voorstellen dat het uwv niet op de hoogte is
van de ovo constructie bij de post.
Tot in de 2kamer toe is het al jaren politiek nieuws om de
ovo-constructie voor bijvb postbezorgers aan banden te leggen.

en het uwv weet van niets?
het uwv stuurt regelmatig mensen met een uitkering door
naar postbedrijven. als sandd en voorheen vsp en selektmail.

dat zegt een hoop over het uwv... opheffen die organisatie :lol:

je belt met een callcenter/
ga is je plaatselijke kantoor binnen van het uwv.. of hoef je je
niet steeds te melden als je in de ziektewet zit?

23
Ik zit ook bij UWV Wajong.

Toen ik bij Sandd begon, ben ik persoonlijk naar UWV gegaan en mijn OVO laten zien aan de persoon van de klantenservice daar.

Die vertelden dat het geen probleem is dat ik ging werken. Ik hoef nu ook geen 'salarisstroken' te laten zien.

UWV gaat op het eind van het jaar bij Belastingdienst aankloppen en kijken hoeveel ik heb verdiend, maar dat anderzijds, er wordt niks van mijn Wajong afgetrokken, omdat ik 'te weinig' verdien bij Sandd..
ex Sandd Postbezorgster

24
@postgirl

blijft het feit bestaan dat alles wat je ontvangt van sandd , je er zelf rekening mee moet houden
dat het bruto is.
en dat er nog geen enkele belasting is betaald. en je dus een jaar later een naheffing kan krijgen.
mijn tip: houd 1/3 elke maand opzij.

mag je dus bij een wajong uitkering een bepaald bedrag bijverdienen?
is dat een verschil omdat het een arbeidsongeschikte uitkering is en ze blij zijn dat je
toch wat kan werken!

voor jou ook fijn! want het lijkt me niet zo makkelijk als je wel wil werken maar niet volledig kan.

25
Nou, waarom zou ik mijn man niet laten helpen. Hij helpt ook bij het sorteren van de autoroute. Als hij een vrije dag heeft (oude lullendag) helpt hij mij altijd door de autoroute te doen. Kan hij prima want hij is even secuur als ik en kent de wijk als zijn broekzak. Ik kan het dus prima aan hem overlaten. Zelf doe ik dan de binnenwijk. Zijn we samen op tijd klaar en hij heeft even conditietraining. :lol: Hij vindt het bezorgen ook prettig werk. Ik zei gisteren dat hij, als hij over een paar jaar met pensioen gaat, dan maar zelf een wijk moet aanvragen. :). Dan blijft hij ook in beweging. Op de woensdag bezorgen we dan samen de pakketjes van Selektvracht.