Re: VEEL POST bij Sandd

251
Vlgs mijn coordinator blijft het de komende tijd druk.
Van Sandd hadden we deze keer zo'n 1500 posstukken.
Van VSP 468 stuks.
En of ik voor Sandd nog een invalwijk kon doen .... á 800 stuks.
Heb vriendelijk bedankt ....
Moest nl nog even een Sinterklaaspak en 2 Pietenpakken gaan regelen ...
Vlg weekend komt Sint en 2 Pieten bij de tafeltennisclub.
Groetjes, Annelies

252
Het sorteren van rechttoe rechtaan straten kan heel snel.
Je maakt stapels van 10 of 40 aantallen als het een lange straat is.
Wijken met verspringende nummers daar moet je aparte stapels voor maken.
Ik heb de volgorde op papier gezet en dan gaat het ook wel snel maar je moet heel goed opletten want anders kan je onderweg weer terug fietsen :evil:

Weinig post Post.nl

Op vrijdag krijg ik altijd het blad Margriet in de bus.
Gisteren ben ik geen bezorger tegengekomen ondanks het vele heen en weer fietsen.
Het blad zat er dus niet in.
Berber ontving haar brief van VSP een dag eerder dan ik.
Zullen ze toch niet de post voor mijn straat opsparen?
Als ik de bezorgster zie ga ik het haar vragen.
Ook was er een keer op zaterdagmiddag om 17 uur een bezorger nog post aan het bezorgen bij ons in de straat.

253
Nou ik kan wel zeggen als de chauffeur erg laat is met heel veel post dan is het niet anders, tot 8 uur sorteren en de rest de volgende dag, haal ik het niet dan zaterdag verder met bezorgen, ik zit vast aan basisschooltijden vandaar.

Annelies ga jij een pietenpak aandoen? Super idee zeg!

254
Als er veel post komt dan is de chauffeur pas om 15.30 bij mij.
Het lukt mij ook niet om alles in een avond gesorteerd te krijgen.
Was gisteren pas om 18.30 klaar.
De laatste straat ging met behulp van zaklantaarn nog net.
Wat vinden jullie van het bezorgen in het donker of stoppen jullie gewoon want het is eigenlijk gekkenwerk.
Zou het niet beter zijn om bij enorme grote en zware volumes de bezorgtijden te verruimen.
Om nu een wijk weg te doen omdat er zo nu en dan uitschieters bij zitten is toch zonde.
Ben bang dat er nog meer reisgidsen aan zitten te komen.
VSP heeft/had ook vaak reisgidsen.
Nog een vraag: is een wijk van 700 adressen in een ruim opgezette wijk veel voor een Sandd wijk?

255
@Doro

Ja, als je voor deze wijk ook veel Post hebt.
300 (kleine... ) 400- 600 gemiddelde wijk..

heb je twee grote wijken Doro of is één een flatwijk want dat scheelt dan wel.
Grootste wijk smorgens mee beginnen.. (Tip ;)
als het maar 1 keer in de maand voorkomt zou ik ook die wijk niet opdoeken..

ik krijg de post soms pas tegen vijf uur smiddags.
twee wijken..
dat betekent s' avonds sorteren.. in het begin echt vervelend, werkzaamheden omgooien maar ik heb me
er nu bij neergelegd... donderdagavond sorteeravond.

als ik veel post heb... dus 4 x uitrijden... begin ik echt rond 9 uur smorgens.
en ben nooit later dan uiterlijk 16 uur smiddags klaar.

lijkt me niet fijn om in het donker te lopen... ik zou het niet doen.
komt het vaak voor doro... dan om 8 uur ( dat mag ) starten.. ;)

256
@postbode21,

Voor de wijk waar ik zelf woon gisteren 766 stuks en die van 700 adressen 964 stuks.
In totaal heb ik gisteren 859 brievenbus bezocht.
Alle huizen hebben voortuinen en een deel is een bungalow gedeelte.
Het zijn allebei ruim opgezette wijken en een deel was nieuw voor mij en dan doe ik die liever het laatst.
Normaal begin ik het verste weg en werk naar huis toe.
En natuurlijk start ik vroeg rond 8.30.
Maar ik wilde gewoon van die post af.
Had het helemaal gehad.

257
Veel post betekend bij ons dat het laat wordt gebracht, en dat betekend ook dat ik standaard stop om 8 uur savonds met sorteren.
Heb ook nog en gezin hier zitten, ik sorteer de volgende dag na de 2 wijken bezorgt te hebben. Erna dus sorteren voor de 3e wijk, haal ik het niet dan zaterdag verder met bezorgen. Dit doen er veel hoor als de volumes groot zijn en die 3 wijken lopen.
Is de chauffeur vroeg dat is hier rond half 3 half 4, dan komt alles mooi op tijd klaar natuurlijk.
Nee ik zie niet goed in donker, heb ooit dat gedaan en mooi dat ik vaak de fout inging met bezorgen, ja of steeds een zaklamp erbij dat schiet niet erg op.

258
elisa schreef: Is de chauffeur vroeg dat is hier rond half 3 half 4, dan komt alles mooi op tijd klaar natuurlijk.
Nee ik zie niet goed in donker, heb ooit dat gedaan en mooi dat ik vaak de fout inging met bezorgen, ja of steeds een zaklamp erbij dat schiet niet erg op.
Je kunt ook een hoofd zaklamp gebruiken.. sta je wel voor lul misschien, maar het werkt wel! Ikzelf geef daar niks om, moet ik zeggen. Alles wat het werk ten goede komt, grijp ik aan.

259
Ik heb ooit het aanbod gekregen om één keer inplaats van één vier wijken te doen en daar kreeg ik toen wel twee dagen voor. Dus het is mogelijk om de bezorgtijd met een dag te verruimen als het door de steeds kortere dagen steeds lastiger wordt. Wel is het 's winters meestal niet zo heel druk dus lukt het wel als het licht is.

260
Hier doen ze niet moeilijk als er veel sneeuw ligt, overmacht gewoon. Veel post en slecht weer dan loopt de bezorging uit als je veel post hebt, ik moet eerlijk zeggen dat die tijd voor bij is om als een gek rond te rennen, jezelf voorbij, de stress om alles voor de klok weg te bezorgen, ik zat en zit vast aan basisschooltijden.
Het was soms zo erg dat ik er slecht van sliep, hoe krijg ik alles weg gevoel, dat was de smn en sandd tegelijk en niet kinderachtige wijken plus buitengebied toen er nog bij.
Nu een een tijd verder pak je het wel anders aan, beter je werk goed doen en geen gestress dan ongezond bezig te lopen en geradbraakt zijn.