Re: lastige poststukken

31
Ik kan je wel vertellen dat wij hier een wijk hebben die steeds open is, niemand houd t vol of wil m lopen. Het is een uitgestrekt best grote wijk met nogal onlogische ligging van de straten voor post lopen, bruggetjes,trappetjes doodlopend etc.en voornamelijk laagbouw. Ik zelf vind het ook geen prettige bezorgwijk.
Misschien heb je ook zoiets marius?

Re: lastige poststukken

32
ik snap Sandd niet. Waarom geven ze dan geen hogere wijkvergoeding voor die wijk?

Maar nee.. zo'n wijk heb ik niet.
Postbode21 noemde het zelfs een droomwijk... mooi gelegen.. veel portiekjes, geen tuintjes... bijna geen trappen...

maar nogmaals..het lopen is geen probleem. maar ik kom gewoon niet op een hoog sorteergemiddelde!!
Met beide wijken trouwens niet, maar de 1 is gewoon nog erger als de andere...

maar misschien is het gewoon psychologisch..
maar ik wil gewoon weten hoe het komt ;-)

EEN reden weet ik al... de looproutes indelen is ingewikkelder. Dat kan ik niet uit mijn hoofd. Komt door de lange straten die ingedeeld moet worden in stukjes om daar blokjes van te maken. (of 8-jes).
Ik heb wel aantekeningen gemaakt.. maar toch.. de andere wijk kan ik wel uit mijn hoofd.
Maar dat spieken steeds, dat kost hooguit ook maar een paar minuutjes.. totaal.... dus dat kan de enige reden niet zijn...

gisteren deed ik het trouwens anders. Omdat, door die dikke boeken, ik toch geen blokjes kon lopen, heb ik alles maar gewoon op straat gesorteerd. Ging wel sneller. Ik was niet eens ZOVEEL te laat :lol:
De kleine straten lopend, en de grote straten compleet met de fiets.
Ging niet zo slecht, en sorteren makkelijker...
Misschien vaker doen... maar ik moet nog vaker mijn stopwatch gebruiken zodat ik kan analyseren. Maar vaak vergeet ik dat.
Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik nog niet ervaren genoeg ben om het optimaal allemaal te doen ;-)

Re: lastige poststukken

33
Maar als je staat te sorteren buiten met een harde wind of regen dat is toch niet te doen? Of swinters met je koude handen. Dit lijkt mij niet te werken hoor! Ja de Strauss kan ik me iets bij voorstellen maar gewone post?
Je krijgt de logika wel hoor ,het is een kwestie van ingroeien en doen. Fouten maken daar leer je juist van!
Enne maak jezelf niet gek over de tijd die je nodig hebt, ieder werkt op zijn manier!

Re: lastige poststukken

35
Trouwens...
ik maak me niet zo druk om die tijd...
het is alleen dat ik baal dat ik vaak savonds of zelfs snachts bezig ben met sorteren.
Dat vind ik te gek, voor iets waar ik niets mee verdien!

Ik krijg de post meestal om 15:15.. en dat moet om 18:00 gewoon klaar zijn!

en dan vind ik het niet erg om de volgende dag ook nog wel een beetje te sorteren....

Re: lastige poststukken

36
@marius

die blokboeken en aparte formaten.. kan je ook in 1 aparte ronde doen..
dan kan je de rest gewoon sorteren . ;)

mischien moet je een collega bezorger jouw wijk een keer laten doen..
en dan zijn/haar sorteer en looproute gewoon overnemen..

als je steeds verandert in manier van werken dan slijt het er ook niet in marius.
ik zou pas met een stopwatch gaan werken ( waarom wil je dat eigenlijk??)
als je de wijk in je broekzak hebt zitten...

Re: lastige poststukken

37
Klopt je kunt de zware kost ook op aparte ronde bezorgen, doe ik ook meestal! Want om ze meteen mee te nemen vind ik te zwaar qua gewicht en ik doe ze liever apart. Dat gaat best nog snel hoor.
Nee geen stopwatch erbij dan wordt je gek, kijk dat sorteren wordt vanzelf wel vlotter met der tijd. Handigheid krijg je door vaak te doen!!!!!!!!!!!!

Re: lastige poststukken

39
Als je op een tafel sorteerd maak dan vaste vakken op de tafel voor elke straat, leg dus alle post even en oneven op dat vlak. Tot de kratten leeg zijn. Stapels ga je nu schiften in even en oneven oplopend en aflopende nummers, op volorde. Gaat heel snel. Neem grote post stukken eerst dat werkt makkelijker. Zo werk je elke straat af. De bundels zet je klaar op loop volgorde,of bezorg ronde.
Ik gebruik 2 tafels heb aan 1 niet genoeg, het kan ook op de vloer. Maar ik moet staan voor mijn rug.
Truukje is een sorteerduimpje aan doen voor goede grip. Glijd er niets weg. Heb je grote straten dan gebruik een kratje voor zon straat, ik heb ook grote straten ertussen.Succes!

Re: lastige poststukken

40
Ik sorteer op een grote tafel. Ik kijk nooit naar code's maar sorteer op straatnaam. Op de tafel maak ik stapels van iedere straat, even en oneven door elkaar. Als het heel erg veel is dan zet ik kratten op tafel waar ik de post in doe, anders worden de stapels te groot en gaat de boel glijden en schuiven. Ik heb altijd dezelfde volgorde en de volgorde van de stapels op tafel is hetzelfde als de loopvolgorde.
Als alle kratten leeg zijn dan ligt de grote tafel vol met stapels. Elke stapel is 1 straat.
Dan pak ik de eerste stapel van de tafel en leg deze op een klein tafeltje, ik sorteer op even en oneven en op nummer. De gesorteerde straat gaat dan gebundeld in een krat. Als ik een paar straten heb gedaan dan is er voldoende ruimte op de grote tafel en gebruik ik het kleine tafeltje niet meer. Zo werk ik verder totdat alles gesorteerd is.
In het begin deed ik hooguit 200 poststukken per uur. Nu haal ik met gemak de 400 en als ik wil nog veel meer.
cron