Re: IKEA-catalogus

31
Yep, ik werk ook via Postservice. Ik zit in Arnhem. Waar zit jij @Reggae9? Ik val onder de DAZ code. Maar ik begrijp Reggea9 wel en zijn/haar frustratie. Het zou ook leuker zijn als de Ikea's apart op een bon zouden komen en je daar apart vergoeding voor zou krijgen. Eigenlijk wel zo eerlijk. Maar.. het is niet anders en we kunnen hoog of laag springen, het zal niet anders worden.

Ik krijg trouwens in totaal 859 gidsen.

Volgende week woensdag komen mijn Ikea's. Wanneer komen die van jou @Reggea?

32
@slagvaardige
mijne zijn net binnen :o ik val onder code arn ook in arnhem .
en je heb indd gelijk ik leg me er maar bij neer .
maar het blijf on fair .
en als alle bezorgers nou is zouden bellen en gewoon vragen omhet opeen aparte bon te zetten.
hebben hun het super druk met al die telefoontje en verandert er mischien tog wat volgend jaar .
in je eentje berijk je niks.

33
het is jammer hun krijgen dikke vergoeding en wij krijgen eigenlijk nog minder omdat gewicht zo snel oploopt
de grote baas heeft sgijt aan ons. ik vind als je gemotiveert personeel wilt dat je ook een motiverende vergoeding moet geven. maar dat is mijn mening ik weet nie hoe jullie erover denken maar ik werk al 5 jaar en ze begonnen met die postcode loterij agendas en vorig jaar kwam de ikea gids . en ze betalen steeds minder.
maarja blijkbaar is het niet anders totdat de mensen er tegen in gaan.

34
reggea9 schreef:het is jammer hun krijgen dikke vergoeding en wij krijgen eigenlijk nog minder omdat gewicht zo snel oploopt
de grote baas heeft sgijt aan ons. ik vind als je gemotiveert personeel wilt dat je ook een motiverende vergoeding moet geven. maar dat is mijn mening ik weet nie hoe jullie erover denken maar ik werk al 5 jaar en ze begonnen met die postcode loterij agendas en vorig jaar kwam de ikea gids . en ze betalen steeds minder.
maarja blijkbaar is het niet anders totdat de mensen er tegen in gaan.
Maar als jullie bereid zijn om voor die schamele rotcenten al dat werk te doen, waarom zou jullie baas dan meer betalen? Uit de goedheid van z'n hart? :roll:

35
@newman

nee, bij postnl daar wordt je goed betaald :lol:
ik las al dat iemand schreef.. kunnen ze van de woensdag ook geen maandag maken..
zo weinig post bij postnl op woensdag .. ook opdoeken als bezorgdag.

Bij sandd valt het wel mee hoor newman, ik vind het geen schamele rotcenten.. elke maand.
we werken ook slechts 2 dagen in de week , tja wat wil je dan..
zoek dan een baan voor 40 uur, maar de meesten willen slechts enkele dagen werken..

belangrijk is wel dat na de zomerpost en ook daar zal je bij postnl last van hebben..
de post weer aantrekt.
naast de ikea ( aparte order) trekt het vanaf half augustus wel weer aan bij sandd.

tenminste... ik verwacht de komenden vrijdagen weer 500 poststukken , dat begint er op te lijken :P

36
Carla41 schreef:@newman

nee, bij postnl daar wordt je goed betaald :lol:
ik las al dat iemand schreef.. kunnen ze van de woensdag ook geen maandag maken..
zo weinig post bij postnl op woensdag .. ook opdoeken als bezorgdag.

Bij sandd valt het wel mee hoor newman, ik vind het geen schamele rotcenten.. elke maand.
we werken ook slechts 2 dagen in de week , tja wat wil je dan..
zoek dan een baan voor 40 uur, maar de meesten willen slechts enkele dagen werken..

belangrijk is wel dat na de zomerpost en ook daar zal je bij postnl last van hebben..
de post weer aantrekt.
naast de ikea ( aparte order) trekt het vanaf half augustus wel weer aan bij sandd.

tenminste... ik verwacht de komenden vrijdagen weer 500 poststukken , dat begint er op te lijken :P
Nou, bij PostNL word je over het algemeen stukken beter betaald dan bij Sandd, hoor! (Of moet ik zeggen: minder slecht). Zeker als je het afzet tegen betaling dmv stukloon. Ik zou tenminste wat ik nu bij PostNL verdien nooit bij Sandd kunnen verdienen, en dan heb ik het niet alleen over het totaal per maand, maar ook over het uurloon. (Of ik zou in de directie van Sandd moeten gaan zitten, natuurlijk :lol: )

Dat er nu weinig post bij PostNL is hoeft weinigen te verbazen, het is altijd rustig in de zomervakanties. Maar over twee weken beginnen de scholen weer, en zal het weer flink aantrekken. Je ziet nu ook dat tijdschriften een zomerstop houden, of maar 1x per twee weken verschijnen ipv wekelijks (Veronica).

Overigens was het vandaag behoorlijk druk hier, met de Elsevier, Golf Magazine, iets van de KvK, diverse omroepbladen. En dan straks weer de stempassen en de kandidatenlijsten.

38
@newman

stukken beter af bij postnl... je gelooft het toch zelf echt he newman :lol:
ken je het forum |Medewerkerstopic Postnl (afl. 129)
daar vertelt één van je collega postbezorgers het volgende:

"k ben 19 jaar en ontvang 4.56.".
ik ben zaterdag besteller onder de 23 en ontvang 6. 50.

Bij Sandd krijgt iedere bezorger , ook vanaf 16 jaar het minimale loon van 8.40. per uur.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen die al langer dan 3 jaar voor postnl werken en als je dan
het geluk hebt dat je Nog een zaterdagbesteller bent ( van de oude garde)dan kan je maximaal 11.23 euro verdienen..
Maar dan moet je al wel 9 jaar of langer bij postnl in dienst zijn........mag ik raden... mischien jij Newman? (Y)

maar ... hoeveel zijn er nog die al langer dan 3 jaar in dienst zijn bij postnl?
. alle zaterdagbestellerszijn of worden vervangen door postbezorgers...
degenen die er nog wel zijn moeten genoegen nemen met of een minder loon of overstappen naar de sorteer.

Nu jij weer Newman.

dit moest ik even kwijt, want je gebluf ben ik een beetje moe :P

het verschil tussen een gemiddelde bezorger bij Postnl of Sandd = nu:
8.86 per uur of 8.40 per uur.

en voor je begint met wat je allemaal krijgt bij postnl..
ja , bij sandd kan je ook in loondienst, ontvang je ook vakantiegeld en ziektegeld...

even denken... pensioen opbouw nee dat niet bij sandd, maar zal bij postnl nauwelijks de
moeite zijn aangezien postnl honderden miljoenen dreigt niet bij te willen leggen in de pensioenkas.

en winstuitkering... tja... dat weet je zelf wel... 1% of niets?

Ps. toch hoop ik van ganser harte dat Postnl en Sandd na de zomer dip weer volop Post kunnen bezorgen. (Y)

39
ik krijg de mijne volgende week... ik moet thuis zjn, jammer dat ik op woensdag nou nooit thuis bent... morgen bellen of ze die dingen niet dinsdag kennen brengen...anders toch een probleempje :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

40
Carla41 schreef:@newman

stukken beter af bij postnl... je gelooft het toch zelf echt he newman :lol:
ken je het forum |Medewerkerstopic Postnl (afl. 129)
daar vertelt één van je collega postbezorgers het volgende:

"k ben 19 jaar en ontvang 4.56.".
ik ben zaterdag besteller onder de 23 en ontvang 6. 50.

Bij Sandd krijgt iedere bezorger , ook vanaf 16 jaar het minimale loon van 8.40. per uur.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen die al langer dan 3 jaar voor postnl werken en als je dan
het geluk hebt dat je Nog een zaterdagbesteller bent ( van de oude garde)dan kan je maximaal 11.23 euro verdienen..
Maar dan moet je al wel 9 jaar of langer bij postnl in dienst zijn........mag ik raden... mischien jij Newman? (Y)

maar ... hoeveel zijn er nog die al langer dan 3 jaar in dienst zijn bij postnl?
. alle zaterdagbestellerszijn of worden vervangen door postbezorgers...
degenen die er nog wel zijn moeten genoegen nemen met of een minder loon of overstappen naar de sorteer.

Nu jij weer Newman.

dit moest ik even kwijt, want je gebluf ben ik een beetje moe :P

het verschil tussen een gemiddelde bezorger bij Postnl of Sandd = nu:
8.86 per uur of 8.40 per uur.

en voor je begint met wat je allemaal krijgt bij postnl..
ja , bij sandd kan je ook in loondienst, ontvang je ook vakantiegeld en ziektegeld...

even denken... pensioen opbouw nee dat niet bij sandd, maar zal bij postnl nauwelijks de
moeite zijn aangezien postnl honderden miljoenen dreigt niet bij te willen leggen in de pensioenkas.

en winstuitkering... tja... dat weet je zelf wel... 1% of niets?

Ps. toch hoop ik van ganser harte dat Postnl en Sandd na de zomer dip weer volop Post kunnen bezorgen. (Y)
Je moet wel goed lezen. Ik zeg dat je bij PostNL beter af bent dan als bezorger voor Sandd obv stukloon. Bij Sandd met CAO wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar hoeveel Sandd-bezorgers hebben er een CAO?

Je zegt zelf: "Bij Sandd krijgt iedere bezorger , ook vanaf 16 jaar het minimale loon van 8.40. per uur". Dat is dus niet juist, dat geldt alleen voor de happy few die een contract hebben. Dat zijn er volgens de laatste berichten hooguit 20% van de bezorgers. Dus bepaald niet iedere bezorger..............