Re: Onhandelbare post

31
ad: 88CE

Volgens mij krijgt de geadresseerde geen rekening en gaat PostNL het gratis (voor de geadresseerde) via de pakket dienst sturen? Dit is geen stimulans om degene met te kleine brievenbus daarop iets te laten doen. Beter is gewoon retour afzender. Of inderdaad zoals jij schrijft te laten betalen aan de geadresseerde.

33
Als een brief een paar grammetjes te zwaar is, komt er een kaartje voor strafport aan te pas. Maar als een pakje niet door de brievenbus past en (na vergeefs meezeulen door de postbezorger) ook niet in de straatbrievenbus blijkt te passen, dan zou het zonder extra kosten aangereikt moeten worden door de pakketdienst??

Ik blijf erbij dat de verzender (want die belazert de boel in feite) minstens het verschil tot een pakketzegel (6,75 euro) moet bijbetalen, maar liever ook nog een boete. Uitgezonderd misschien de pakjes die wel aan de max. afmetingen voldoen, maar niet in de bus passen door de diepte; ze steken uit; ik noem maar BOL...

34
Wat betreft 'gewone' post gebeurt dat ook, als de afzender zijn postcode en huisnummer op het poststuk heeft gezet, maar vaak gebeurd dat niet en dan zijn de extra portokosten voor de ontvanger. Ik heb toen ik nog voor Postnl werkte (toendertijd TNT) vaak boze ontvangers achter mij aan gehad, die het niet eens waren met de strafporto. Vaak wisten ze niet eens wie de afzender was als ze zo'n kaartje in de bus kregen. Ik kan mij niet meer herinneren of de afzender er bij stond of het soort poststuk.

Ik heb zelf ook wel eens strafporto gehad voor een poststuk naar Duitsland. Ik had 10 cent te weinig betaald aan postzegels en moest iets van Euro 1,10 aan strafporto betalen. Ik had overigens mijn naam en adres op het poststuk gezet, dus ik was te traceren. Toen ik het kaartje verscheurd had kreeg ik nog 2x een herinnering. Daarna heb ik maar betaald. Dus ze vergaten me niet. :mrgreen: