Re: VEEL POST bij Sandd

301
Een collega loopt aan de overkant van de straat. Die straat hoort niet meer bij mijn wijk. Een andere collega heeft de wijk aan de andere kant en twee straten van haar wijk vallen, belachelijkerwijze haha, in mijn wijk. Ik had Postservice al eens geschreven of het niet logischer was dat ik die twee straten deed. Maar nooit iets op gehoord. Ik kom haar dus vaak op dinsdag en/of vrijdag tegen. Ze heeft trouwens ook nog het oneven deel van een straat die ik loop. Zij het oneven deel en ik het even deel. Tja.. heel raar! De wijk die zij voor Sandd/Postservice loopt, loop ik trouwens voor VSP. Die andere collega kom ik tegen als ik bij de een na laatste flat ben. Dan zitten we vaak op 'gelijke hoogte' Zij gaat daarna de ene kant op en ik de andere kant. Alleen zij heeft wel allemaal straten met rijtjes huizen. Ik heb ook rijtjes, maar dan boven elkaar en naast elkaar. Flap, flap, flap en weg is de post. :lol:

Ze vroeg laatst of het een leuke wijk was. Ik heb haar wijk wel eens ingevallen, afgelopen zomer, en inderdaad, mijn wijk is vind ik leuker dan die van haar. Ik heb wel wat straten met rijtjeshuizen ertussen zitten hoor en een winkelstraat. Maar mijn wijk ziet er nieuwer uit. Veel blokken zijn de afgelopen jaren afgebroken en daar zijn die flats voor in de plaats gekomen. Die zien er dus nieuw uit. Er is een heel zorgcentrum bij, met ongelooflijk veel post. Maar al die post moet ik van de huismeester aan de receptie afgeven. Die mag ik niet zelf bezorgen. Geen probleem! (scheelt mij weer minstens een half uur)

Dus als ik deze wijk over een paar jaar beu ben, dan wil ik wel ruilen.. misschien.. :)

Er is wel een wijk wat dichter bij huis, die heel groot is. Die zou ik wel om willen ruilen voor een wijk vlakbij Kronenburg (Arnhem) Dan hoef ik maar een paar minuten te fietsen. Ik heb Kronenburg in augustus erbij gelopen en dat is goed bevallen. Maar 2 flats en de rest rijtjeshuizen, maar de wijk was leuk en het was dichtbij. Scheelt toch weer tijd. Als ik naar huis fiets, zie ik de collega die die wijk doet wel eens bezig. Maar ja, die woont in die wijk. Wil echt niet ruilen. Ik geef haar gelijk. :mrgreen:

302
Ik heb een paar keer een wijk overgenomen die bestond uit een straatje en honderden postvakjes. Ik heb meteen bij de vestiging gevraagd of ze er niet voor konden zorgen dat ze mij als eerste zouden bellen om die wijk over te nemen of om in te vallen. Dat is nog maar één keer gebeurd dus of dat werkt
Ik had eerst een wijk met veel trapjes en nu een wijk met imnder maar hogere trappen dus ik loop nog steeds meer omhoog en omlaag dan vooruit. e mnoet het maar terreffen met de persoon die de wijken indeelt en verdeelt.
Voordeel is wel dat ik alle straten aan twee aknten doe want dan hoef je niet steeds je fiets neer te zetten. Ik heb een wijk met allemaal portiekjes geen brievenbus is te vullen vanaf de stoep.

304
Doro schreef:Alle post van VSP naar Sandd daar zit ik niet op te wachten.
Kleine lichte poststukken natuurlijk wel en de kilo knallers naar Post.nl.
Na las ik gisteren via een tweet dat Sandd de aanval op VSP gaat openen.
Ze willen ook gerichte reclames gaan verspreiden.
Het is terug te vinden op de site van het financieel dagblad.
Dus dan loop je bij Sandd straks ook met reclamefolders. Nou, veel sterkte alvast!

305
postbode21 schreef:@bucky666

wat let je om over te stappen naar postnl bucky :lol:
1) de bureaucratie
2) de niet zo leuke sfeer (gestresste postbodes, die ontslagen gaan worden, vroeg of laat.)
3) georoute
4) huis aan huis bladen
5) wachttijden

Het grote voordeel bij PostNL is natuurlijk wel dat je 6 dagen in de week mag bezorgen en niet hoeft te sorteren.

307
bucky666 schreef:
postbode21 schreef:@bucky666

wat let je om over te stappen naar postnl bucky :lol:
1) de bureaucratie
2) de niet zo leuke sfeer (gestresste postbodes, die ontslagen gaan worden, vroeg of laat.)
3) georoute
4) huis aan huis bladen
5) wachttijden

Het grote voordeel bij PostNL is natuurlijk wel dat je 6 dagen in de week mag bezorgen en niet hoeft te sorteren.
En de aanzienlijk betere inkomsten en rechtsbescherming! Vwb punt 1, 3 en 4 heb je gelijk.

2) De sfeer onder de postbezorgers is bij ons prima, hoor! Die mindere sfeer is vooral op de sorteerkantoren, en daar komen wij toch nooit.
4) Je bedoelt waarschijnlijk reclamefolders, en die krijgen jullie bij Sandd waarschijnlijk binnenkort ook. Zie eerdere posts.
5) Als de post vertraagd is wordt dat van tevoren doorgegeven via de SMS, dus je hoeft heus niet uren in zo'n depot te staan kleumen. Is bij Sandd de post nooit vertraagd? Of komt die chauffeur elke keer op exact het afgesproken tijdstip? Ik weet in ieder geval uit mijn VSP-tijd dat íe bij mij de ene keer al om half 8 's ochtends voor mijn deur stond (werd ik wakker gebeld), en de andere keer pas in de avonduren.

309
Voor ons gold punt 5 helaas wel en dat was ook de grootste ergernis bij ons op het depot. Wij kregen geen sms als de post vertraagd was. Dat vonden ze lastig en bellen deden ze ook niet omdat ze toch in hun ogen niet iedereen te pakken konden krijgen. Mooie smoes was dat. Ja, soms kregen we een telefoontje om 11 uur, als we al een tijd stonden te wachten. Had je een ochtend en een middagwijk, dan stond je tussen de twee wijken, van de 5 dagen, 4 dagen een anderhalf uur te wachten. In die tijd had je de tweede wijk soms al weg kunnen brengen. Voor 3 1/2 uur werk (twee wijken) was je 5 a 6 uur van huis.

En nee, de extra tijd en de tijd van wachten kregen wij niet uitbetaald. Je kreeg gewoon de tijd die voor je wijk stond. De rest was voor je eigen rekening. Tenzij er echt ontzettend veel meer was. Met de Kerst kreeg je dan een half uurtje extra. In totaal. Niet per wijk. Dus zeg maar een kwartiertje per wijk extra. Als je die V&D krengen had, dan kreeg je per wijk 10 minuten extra. Voor de rest; noppes, nada.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 04 dec 2011, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.