Re: VEEL POST bij Sandd

321
postbode21 schreef:@har

welke folders har? ik heb tot nu toe bij sandd nog geen folders hoeven rondbrengen ;)

@elisa
prognose is als voor een behoorlijk drukke vrijdag..
voorbeeld.... 1e wijk... 98 kilo en 1200 poststukken...
maar elisa , dat zijn we toch wel gewend een n paar keer per jaar bij sandd..
ik denk als extra order de december neckermann :)
woonkrant en woonstyle komt bij mij wel eens op de vrijdag :cry:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

323
Newman schreef: Is bij Sandd de post nooit vertraagd? Of komt die chauffeur elke keer op exact het afgesproken tijdstip? Ik weet in ieder geval uit mijn VSP-tijd dat íe bij mij de ene keer al om half 8 's ochtends voor mijn deur stond (werd ik wakker gebeld), en de andere keer pas in de avonduren.
Ik krijg de Sandd post bijna altijd op dezelfde tijd. En thuis wachten is natuurlijk wel een stuk prettiger dan ergens in een of ander depot. De chauffeur van VSP belt nooit bij ons aan.. maarja dat is binnenkort toch verleden tijd. :(

324
@newman

als je rechtstreeks voor sandd werkt dan zijn er duidelijke bloktijden waarin de post wordt bezorgd.
bij sandd wordt weinig tijd verspeeld wat dat betreft.
het is vrij strak georganiseerd. sandd let op de kleintjes, anders moeten ze de chauffeurs ook langer doorbetalen?

als je smorgens de post behoort te krijgen dan is dat ook binnen de 2 uur bloktijd die is aangegeven.
evenzo smiddags.

als ze de eind bloktijd niet halen ( bijvoorb... tussen 15 - 17 uur ) wordt je rond 16 uur gebeld dat het
later wordt, met excuses en de reden ... tenminste zo gaat dat bij mijn depot.
afkloppen maar over 2011 is dat maximaal 2 keer voorgekomen tot nu toe!

zit je bij een onderaannemer ,, die het er soms als klusje bij doet dan kan je de gekste tijden verwachten,
tot rustig savond om 19 uur zoals je kan lezen op de forums... Gelukkig niet uit eigen ervaring ;)

325
postbode21 schreef: zit je bij een onderaannemer ,, die het er soms als klusje bij doet dan kan je de gekste tijden verwachten,
tot rustig savond om 19 uur zoals je kan lezen op de forums... Gelukkig niet uit eigen ervaring ;)
(Y) bij mij is het gewoon netjes om 13:30 (Y) het is misschien net 4 keer voorgekomen dat die te laat was, maar dan is het meestal ook gewoon druk :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

326
postbode21 schreef:@newman

als je rechtstreeks voor sandd werkt dan zijn er duidelijke bloktijden waarin de post wordt bezorgd.
bij sandd wordt weinig tijd verspeeld wat dat betreft.
het is vrij strak georganiseerd. sandd let op de kleintjes, anders moeten ze de chauffeurs ook langer doorbetalen?

als je smorgens de post behoort te krijgen dan is dat ook binnen de 2 uur bloktijd die is aangegeven.
evenzo smiddags.

als ze de eind bloktijd niet halen ( bijvoorb... tussen 15 - 17 uur ) wordt je rond 16 uur gebeld dat het
later wordt, met excuses en de reden ... tenminste zo gaat dat bij mijn depot.
afkloppen maar over 2011 is dat maximaal 2 keer voorgekomen tot nu toe!

zit je bij een onderaannemer ,, die het er soms als klusje bij doet dan kan je de gekste tijden verwachten,
Nou ja, strak........... bloktijden van 2 uur vind ik niet zo strak. Mijn eerste wijk hoort om 10.30 op het depot te liggen, en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik daar 2 uur op moest wachten. Hooguit 3 kwartier. Misschien moet PostNL ook maar met bloktijden gaan werken. ;)

Bij VSP werkten ze alleen maar met onderaannemers (althans vwb de aflevering van de kratten), dus dat verklaart bij mij dan wellicht die rare tijden, en het feit dat het steeds andere mensen waren, met andere auto's.

327
@newman

Post nl werkt al met bloktijden... alleen zijn ze vergeten het de bezorgers te melden ;)

Ben je gewend bij Sandd de post om 16 uur te krijgen... dan kan het 1545-1615
zijn, daar kan je zelfs de klok op zetten hoor, dus ik vind dat we niets te klagen hebben...

ik ben gewoon aan het werk tijdens die uren.. en als ik niet thuis werk dan
is er altijd de mogelijkheid dat ze het binnen zetten... als ik dat zou willen ;)

328
Aha dat is dus de as hel vrijdag ja klopt dit komen we vaker tegen is ook niet erg. Maar de chauffeur komt dan ook zo laat, ja schrik niet tussen 5 en 6 en dan sta je wel te balen hoor.
Veel post betekend bij ons dat de chauffeur ook laat komt snap je? Veel post is totaal niet erg maar 3 wijken dan sorteren op de avond pakweg na etenstijd met je gezin.........

329
@elisa

Elisa gewoon om 22 uur stoppen met sorteren.
volgende dag tussen 7 - 9 uur laatste wijk sorteren.. ben je weer fris ;)
9.30-12 wijk 1... 13- 15 wijk 2... 1530-1730 wijk 3... ik zou uhhhh een wijk opzeggen, het wordt om 5 uur donker. :o

het hangt wel een beetje af van de poststukken, mischien heb je niet 3 grote wijken maar 1 grote en 2 kleine?
ik ben wel benieuwd hoeveel poststukken jij vrijdag krijgt...
je krijgt dan ook nog post van je onderaannemer erbij?

330
Het zou ook een stuk schelen als de post niet zo door elkaar gehusseld in de kratten zit.
Bij Selektmail lieten ze de bundel bandjes zitten en dan had je heel snel die grote stapel op volgorde.
Als die postvolumes blijven stijgen zit ik wel naar een derde bezorgdag uit te kijken.
Klanten van VSP konden kiezen uit donderdag en vrijdag.
Toch snap ik niet dat nu voor dezelfde prijs de VSP post door Post.nl bezorgd kan worden.
Zijn de verdienste als bezorger bij Post.nl dan niet veel hoger dan bij Sandd?
Dan hadden ze al eerder de stekker uit het bedrijf kunnen trekken.