Re: lastige poststukken

41
Ik heb maar 1 kleine tafel in de huiskamer.. en daar staat de pc op en nog wat zooi...

ik heb zeker geen plek voor een grote eettafel ofzo in mijn kamer. Huis is gewoon te klein!
Eten doe ik op een kleine bijzettafeltje ;)

Re: lastige poststukken

42
@slagman

met alle respect maar hoeveel poststukken heb je maximaal gehaald in 1 keer slagman?
als je 200 - 400 poststukken hebt, dan zou je afhankelijk van de soort post best
400 stukken per uur kunnen halen...

maar ik wil je wel eens zien met 1200 of meer poststukken....
en dat is bij sandd geen uitzondering maar komt regelmatig voor..
door dit soort berichten leggen de postbedrijven de lat steeds hoger...

en dan wordt het opeens de norm : 400 per uur...
en iedereen vraagt zich af waarom halen we die norm nou niet? ;)
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 16 mar 2011, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: lastige poststukken

44
@slagman

dat is niet mijn bedoeling slagman!
op de laatste punten verschillen we van mening.
het is een forum.... ;)

en IK kan er even goed gewoon naast zitten
ik bespreek graag de verschillende uitgangspunten..
voel je niet persoonlijk aangevallen alsjeblieft.
je inbreng is zeer waardevol.
vriendelijke groeten, postbode 21

Re: lastige poststukken

45
slagman schreef:Nou, ik zeg hier maar niks meer. Alles wat je zegt wordt in twijfel getrokken of wordt verdraaid.

Veel succes verder postbode 21

Slagman, je moet opletten met postbode 21, geeft inderdaad altijd direct comentaar overal op, zie ook de andere fora.

Re: lastige poststukken

46
@slagman

Zoals nijmegen schrijft ben ik een actief forumgebruiker.
Ik deel graag informatie met anderen.
Vind het leuk om tips te geven als er om gevraagd wordt.

Weerleg met argumentatie als een veronderstelling volgens mij niet klopt.
En dan kan ik er ook nog steeds zelf naast zitten en zal dat graag horen..
maar voor mij oppassen slagman... is echt niet nodig hoor :lol:

hiermee is voor mij dit onderwerp gesloten. ;)

Re: lastige poststukken

48
Eigenlijk vind ik postbode21 gewoon een goede vraag hebben.. het is een feit dat de sorteersnelheid terugloopt bij grote hoeveelheden.
maar misschien brengt hij het niet tactisch genoeg? ;)

Dan vraag ik het toch? Ik ben veel liever :lol: Slagman.. hoeveel haal je per uur met, laten we zeggen, 1200 stuks? ;-)

Bij lage hoeveelheden kom ik wel aan 250... bij grote hoeveelheden aan de helft daarvan ofzo.
Denk dat het ook komt doordat er bij mij nog niet echt een vast systeem ingesleten zit, zoals Sandman b.v. altijd een vast plekje heeft voor de straten.. dat heb ik nog niet. Deels omdat ik mijn looproute aanpas aan de hoeveelheid, en deels omdat ik na stap 2 niet de straten bundel, maar ingewikkelde blokjes maak, waardoor ik EERST meerdere straten moet uitsplitsen, waardoor dus heel mijn kamervloer volgebouwd eerst, voordat ik dan kan doen! Nouja.. zie mijn foto die ik gepost heb.
Alles gewoon op straat op misschien beter, maar in mijn geval niet ideaal... veel hele lange straten die ik maar aan 1 kant moet doen.
Nogmaals.. ik zit eigenlijk nog steeds in de experimenteerfase.. als ik daar eenmaal uit ben, en een tijdje een vast systeem heb, dan kan ik DAARNA pas aan mijn snelheid gaan werken ;)

Re: lastige poststukken

49
@Marius,

1200 poststukken daar doe ik 4 uur over, mits er niet al teveel 'onhandige' post bij zit. En dan bedoel ik grote enveloppen met bobbelige uitsteeksels of poststukken die zo glad en glibberig zijn dat ze nauwelijks zijn te stapelen. of onhandige doosjes, dat soort dingen dus.

800 poststukken daar doe ik 2 uur over, ook weer met de opmerking dat het dan wel om normale en goed hanteerbare post moet gaan.

Toen ik 4 wijken had bij DHL, maar dat is wel 8 jaar geleden, had ik soms meer dan 2000 poststukken. 2800 is het meeste ooit geweest. maar toen waren de slagen nog verdeeld over twee bezorgdagen en deed ik het sorteren ook in twee dagen. 2000 poststukken in 1 keer sorteren laat je snelheid wel dramatisch zakken.

Jij maakt 'ingewikkelde blokjes' met het sorteren. Ik vind de tijdwinst die je daardoor hebt bij het bezorgen niet opwegen tegen de extra tijd die je daardoor kwijt bent bij het sorteren maar dat zal per situatie wel verschillend zijn.

Zo, en nu ga ik bezorgen. Twee kleine DHL wijkjes met in totaal 178 poststukken. Het wordt hoog tijd dat ik er wat bij ga doen want het wordt nu wel heel erg weinig.

Re: lastige poststukken

50
Ja, Sandd is het al langzaam aan het overnemen, merk ik.
Dus zodra het definitief is, komt er dus niet meer zoveel bij, begrijp ik ;)
Maar iets erbij doen? Ik vermoed dat Sandd sowieso heel veel DHL-bezorgers erbij wil nemen, denk ik.. omdat ze de wijken waarschijnlijk kleiner gaan maken?

Maar goed, da's off topic.
Wel zal ik vandaag eens proberen om inderdaad geen blokjes meer te maken, maar straten, en dan gewoon mijn fiets wat vaker verzetten. Want dat gaat toch snel zat...
Dan kan ik het meeste idd nog met de hand rondbezorgen.. en dan op het laatst ga ik helemaal rond om de wijk, en dan neem ik mijn fiets mee..

zoiets ;-)
Als ik de 250 per uur maar haal, dan vind ik het redelijk. (ik vermoed dat mijn ogen gewoon langere tijd nodig heeft om de getallen te zien ofzo).
Kijk, als ik 4 a 5 uur zo doen over 1200, ipv 8 uur, dan zou het tenminste geen nachtwerk meer hoeven zijn... (snachts ben ik moe, en ga ik steeds langzamer..)
Blijft lastig dat ik de post altijd zo laat krijg! 15:15 op zijn vroegst.. als het veel is NOG later!
cron