Re: IKEA-catalogus

41
@Newman

dat je niet toegeeft geeft niet hoor.
wat cijfers betreft, kom ik met feiten newman, je weet ze niet te weerleggen.

heb ik nog een nieuwtje voor je... zelfs het stukloon omgerekend in uurloon
blijft gewoon 8.40 per uur.

stukloon is op zich niet verkeerd. als je maar voldoende post ontvangt. :P

Re: IKEA-catalogus

42
Newman schreef: Je zegt zelf: "Bij Sandd krijgt iedere bezorger , ook vanaf 16 jaar het minimale loon van 8.40. per uur". Dat is dus niet juist, dat geldt alleen voor de happy few die een contract hebben. Dat zijn er volgens de laatste berichten hooguit 20% van de bezorgers. Dus bepaald niet iedere bezorger..............
Zelfs met CAO krijg ik geen uurloon bij Sandd. Ik krijg niet eens op papier hoeveel uur er per keer voor een wijk staat.

Re: IKEA-catalogus

43
@bucky666

en jij hebt een contract bucky?.
daarop staat toch iedere maand hoeveel uur je hebt gewerkt.
standaarduren en je meeruren.

houd een maand bij hoeveel uur je kwijt bent aan sorteren en bezorgen.
en vergelijk dat met je afrekening.

er is geen standaard voor hoeveel uur je per slag werkt.
dat is afhankelijk van de post en daar wordt op ingespeeld.

Bij postnl kreeg je vroeger gewoon 40 uur betaald al was je uurder eerder klaar.
die tijden zijn voorbij. :cry:

verschil met postnl : het is minimumloon en geen cent meer.

heb ik dan geen vraagtekens over het beleid?
Ja hoor, maar ik geloof niet dat het bij de concurrent beter is.


maar er worden geen meeruren weggestreept tegen minuren o.i.d.

Re: IKEA-catalogus

44
Carla41 schreef:@Newman

dat je niet toegeeft geeft niet hoor.
wat cijfers betreft, kom ik met feiten newman, je weet ze niet te weerleggen.

heb ik nog een nieuwtje voor je... zelfs het stukloon omgerekend in uurloon
blijft gewoon 8.40 per uur.

stukloon is op zich niet verkeerd. als je maar voldoende post ontvangt. :P
Kom jij met feiten? Volgens Wikipedia is een feit:

Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen of instrumenteel gemeten.

Heb jij (of iemand anders) van al die duizenden op stukloon staande Sanddbezorgers zintuiglijk waargenomen of gemeten dat zij omgerekend EUR 8,40 per uur halen? Dat zou betekenen dat niet alleen van al die mensen de vergoeding wordt bijgehouden, maar ook tot op de minuut nauwkeurig hoe lang ze bezig zijn met bezorgen en sorteren.

Dat lijkt me een onwaarschijnlijke situatie, en als je wil dat ik jou bewering weerleg, bij deze:

Als je goed op dit forum en andere fora leest (en de discussies in de politiek een beetje volgt) zul je merken dat er veel klachten zijn dat postbezorgers met stukloon het minimumloon niet halen. Zeker als er niet zoveel post is. Ook op dit forum is daar bewijs voor de vinden, lees maar eens het volgende draadje: http://www.postbezorgers.org/forum/view ... ?f=13&t=39

Re: IKEA-catalogus

45
Carla41 schreef:@bucky666

en jij hebt een contract bucky?.
daarop staat toch iedere maand hoeveel uur je hebt gewerkt.
standaarduren en je meeruren.

houd een maand bij hoeveel uur je kwijt bent aan sorteren en bezorgen.
en vergelijk dat met je afrekening.

er is geen standaard voor hoeveel uur je per slag werkt.
dat is afhankelijk van de post en daar wordt op ingespeeld.

Bij postnl kreeg je vroeger gewoon 40 uur betaald al was je uurder eerder klaar.
die tijden zijn voorbij. :cry:

verschil met postnl : het is minimumloon en geen cent meer.

heb ik dan geen vraagtekens over het beleid?
Ja hoor, maar ik geloof niet dat het bij de concurrent beter is.


maar er worden geen meeruren weggestreept tegen minuren o.i.d.
Maar omdat die contracten bij Sandd allemaal min-max contracten zijn kun je ook nauwelijks minuren opbouwen. Minuren ontstaan als je minder uren maakt dan je contract, maar bij Sandd schroeven ze je contracturen dan gewoon naar beneden. Overigens worden bij PostNL aan het eind van de maand eventueel openstaande minuren gewoon kwijtgescholden.

Re: IKEA-catalogus

46
@Newman

als ik naar mijn eigen situatie kijk, dan kom ik uit op het minimumloon per uur dat ik werk.
ik heb 3 maanden bijgehouden wat ik in werkelijkheid voor uren maak en
hoeveel ik daar bij sandd voor ontvang.

hoe je er weer bij verzint dat sandd contracturen naar beneden schroeft..
sandd geeft 3 - 16 uur contracten.
Minimaal 3 per week. en wat je erboven werkt dat zijn de meeruren.

hoe zit dat nou newman met die postnl postbezorgers onder de 23..
4.56 euro per uur? dat is een feit...
en bij sandd is dat gewoon 8.40 dat is ook een feit. :P






.

Re: IKEA-catalogus

47
Carla41 schreef:@Newman

als ik naar mijn eigen situatie kijk, dan kom ik uit op het minimumloon per uur dat ik werk.
ik heb 3 maanden bijgehouden wat ik in werkelijkheid voor uren maak en
hoeveel ik daar bij sandd voor ontvang.

hoe je er weer bij verzint dat sandd contracturen naar beneden schroeft..
sandd geeft 3 - 16 uur contracten.
Minimaal 3 per week. en wat je erboven werkt dat zijn de meeruren.

hoe zit dat nou newman met die postnl postbezorgers onder de 23..
4.56 euro per uur? dat is een feit...
en bij sandd is dat gewoon 8.40 dat is ook een feit. :P

.
Snap je nu nog niet wat een feit is? Iets wordt niet simpelweg een feit door te zeggen "het is een feit". Kom nu eens met bewijzen!

Je geeft aan dat jij wel aan het minimumloon komt, en presenteert dat als bewijs voor de stelling dat dit dus voor ELKE SAndd-postbezorger geldt. Misschien moet je even je wiskundeboeken van de middelbare school opzoeken, en nakijken wat de term "representatieve steekproef" ook alweer betekent.

Dat bij PostNL elke postbezorger onder de 23 slechts EUR 4,65 per uur verdient is ook niet waar, een postbezorger van 22 verdient bijvoorbeeld EUR 7,51 per uur (en op zaterdag ruim EUR 9). Wil je bewijzen? Kijk dan op de site van de vakbond BVPP en zoek naar de postbezorgers CAO. De tabel in de OP van het Fok! Forum topic is inmiddels gedateerd, dat waren de lonen in 2011. Zie hier de site van de bond: http://www.bvpp.nl/index.php?option=com ... &Itemid=82 NB: Dit zijn de uurlonen voor 23 jaar en ouder, voor de jongeren geldt het minimumloon plus op zaterdag EUR 2 per uur arbeidsmarkttoeslag. Zie ook http://forum.fok.nl/topic/1857798

Uiteraard zijn er situaties mogelijk waarin je bij Sandd meer verdient dan bij PostNL. Als je erg jong bent, 16 of 17 bijv.
Maar als je mijn post goed hebt gelezen zul je ook zien dat ik stelde dat je als bezorger over het algemeen beter betaald wordt bij PostNL dan bij Sandd. Dat betekent niet in alle gevallen, maar in het merendeel van de gevallen.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons zijn de meeste postbezorgers ouder dan 23. Die zouden bij Sandd 8,40 per uur verdienen, en hier EUR 9,17 per uur. Daar komt ook nog eens bij dat je bij ons gewoon een contract krijgt voor een vast aantal uur, bijv 15 uur in de week.

Bij Sandd krijg je een min-max contract wat ik al eerder aangaf, wat betekent dat wanneer er minder werk is, ze je gewoon minder uren uitbetalen. Het mooie van een contract is over het algemeen dat je een harde urengarantie hebt. Maar bij Sandd heb je dat niet. Er is geen vast aantal uren wat ze betalen: Als jij een 3-16 contract hebt en er is 8 uur werk betalen ze 8 uur, als er 3 uur werk is betalen ze maar 3 uur.

Dat is wat ik bedoelde met "contracturen naar beneden schroeven." . Als ik een 15-uurs contract heb en er is maar 10 uur werk, betalen ze me gewoon 15 uur. En als er 17 uur werk is, betalen ze 17. En dat geldt niet alleen voor mij, maar voor al mijn collega's.

Dus vandaar mijn bewering dat je vwb het salaris OVER HET ALGEMEEN bij PostNL beter af bent dan bij Sandd. (En wanneer je 23 jaar of ouder bent, ben je eigenlijk in ALLE GEVALLEN beter uit).

Ik heb nu mijn beweringen onderbouwd met bewijzen. Kun jij dat ook doen met jouw zgn "feiten"?

Re: IKEA-catalogus

48
@newman

goed lezen newman.
ik citeerde één van je collega,s die zei... ik ben 19 en verdien .. 4.56
ik ben onder de 23 en verdien zaterdag`s 6.50

ik heb het dus niet over elke postbezorger.

en ik , bij sandd haal het minimum uurloon wel. ik hoef toch niet voor andere sandders te spreken..
bij sandd werk je inderdaad minimaal 3 uur.

dat is hoe je het went of keert wel een harde uren garantie, niet veel maar sowieso 3 uur per week.
en bij postnl heb je contracten van 6 - 8 of 10 uur... minimaal. (kijk maar naar de vacatures newman).


bij postnl verdien je niet 9.17 per uur maar maximaal 9.17 per uur...
en dan hebben we het over de postbezorgers.. vanaf 23 jaar en niet de oude garde met
andere contracten.
het is maar een nuance verschil :lol:
en ja ik presenteer het als een feit, gebaseerd op de informatie die jouw collega`s ruimhartig op de forums verspreiden.

ik denk dat we er verschillend tegen aan kijken. moet kunnen hoor.

ben zeer benieuwd hoe andere forumleden het bezien.

Re: IKEA-catalogus

50
@newman

vervolg.

9.17 per uur. vergeet je even gemakshalve dat dat ALLEEN geldt: voor die postbezorgers die minimaal
3 jaar bij postnl werken..

dat bij postnl de uren minimaal 6 - 8 of meer zijn is toch wel logisch aangezien de postbezorgers
3 dagen of meer per week werken.

en bij sandd werk je max. 2 keer in de week.

@bucky
en als je lager uitkomt geef je dan geld terug? (grapje)
ik weet het niet bucky, maar als je flink boven de uren zit ( en dan heb ik het niet over een half uurtje per week)
dan zou ik dat aankaarten bij het hoofdkantoor.

want je loopt toch niet voor niets lijkt me.
of vakbond inschakelen zonodig.

en als dat allemaal niets helpt.. wat let je over te stappen naar postnl
als je denkt dat je het daar beter kan krijgen... Doen!

maar waarom blijven dan zoveel mensen (meer dan 10.000) bij sandd werken,
waarom stappen ze niet over naar de concurrent als ze daar echt financieel
beter af zouden zijn... dat vraag ik me nu echt af.

om op de ikea terug te komen bucky.
ik heb er slechts 250 dit jaar. dus 2 x extra uitrijden en de rest neem ik op de reguliere route mee. :P
cron