@elisa
De ikea's waren erg geliefd om te bezorgen bij mij vorige depot. Mensen met bestel auto's willen ze maar al te graag hebben.
Wel op tijd melden dat je ze niet wil bezorgen i.v.m de planning.
Re: VEEL POST bij Sandd
52Overleg het even met de bezorgcoordinator en zeg dat je desnoods een wijk (de kleinste) wel wil doen en graag wil dat iemand anders in ieder geval twee wijken van je overneemt, wat betreft die Ikea's. Drie wijken is wel erg veel, ook al mag je er misschien de hele week over doen. Dat snapt zo'n coordinator vast wel. En als je het helemaal niet wil doen, dan ben je volgens mij het ook niet verplicht. Maar dan moeten ze het wel even weten van te voren. Kunnen ze iets regelen. Er is vast wel iemand die er om zit te springen, qua verdiensten..
53jane schreef:ja we gaan ikea bezorgen in week 35 heb ik gisteren gehoord dus werk aan de winkel zelf stickers plakken en dan bezorgen moet in 1week bovenop de normale post dus werk aan de winkel
stickers plakken?
54Degeen met een OVO contract, oftewel de meesten van ons, zijn dat inderdaad niet verplicht. Want in feite word je per opdracht weer opnieuw aangenomen, en kan je per opdracht ja of nee zeggen.slagvaardige schreef:Overleg het even met de bezorgcoordinator en zeg dat je desnoods een wijk (de kleinste) wel wil doen en graag wil dat iemand anders in ieder geval twee wijken van je overneemt, wat betreft die Ikea's. Drie wijken is wel erg veel, ook al mag je er misschien de hele week over doen. Dat snapt zo'n coordinator vast wel. En als je het helemaal niet wil doen, dan ben je volgens mij het ook niet verplicht. Maar dan moeten ze het wel even weten van te voren. Kunnen ze iets regelen. Er is vast wel iemand die er om zit te springen, qua verdiensten..
Ik bedoel maar.. als ze voor de Ikea catalogussen net zoveel willen betalen als voor een ansichtkaart, dan is het aan de bezorger of hij daar mee akkoord gaat of niet

55Ja ik heb idd een mail eruitgestuurd dat ik 1 wijk wel doe, maar 2 afstoot voor de ikeas, dat red ik niet.
Heb geen auto en moet alles met de supermarkt kar bezorgen nou dat is geen doen.
Ja stickers op elk Ikea boekje plakken voor je gaat bezorgen zo deden we dat toen, bij SMN deed ik het ook, het was echt vreselijke klus met buitengebied erbij.
Op gegeven moment gingen de buurtkinderen en die van mij meehelpen want het was te veel allemaal.
Nooit meer riep ik toen! Ook bij de telefoongidsen hetzelfde verhaal, ook gedaan toen maar ook nooit meer nadien.
Nee ik ben geen pieperd maar het moet wel te doen zijn!
Heb geen auto en moet alles met de supermarkt kar bezorgen nou dat is geen doen.
Ja stickers op elk Ikea boekje plakken voor je gaat bezorgen zo deden we dat toen, bij SMN deed ik het ook, het was echt vreselijke klus met buitengebied erbij.
Op gegeven moment gingen de buurtkinderen en die van mij meehelpen want het was te veel allemaal.
Nooit meer riep ik toen! Ook bij de telefoongidsen hetzelfde verhaal, ook gedaan toen maar ook nooit meer nadien.
Nee ik ben geen pieperd maar het moet wel te doen zijn!
56@elisa
wat is dat voor sticker dan ?
de ikea is wel een stuk lichter /kleiner dan de neckermann
bij dhl kreeg je er apart voor betaald toch elisa/
ben benieuwd of sandd dat ook doet..
wat is dat voor sticker dan ?
de ikea is wel een stuk lichter /kleiner dan de neckermann
bij dhl kreeg je er apart voor betaald toch elisa/
ben benieuwd of sandd dat ook doet..
57Ja, bij de Ikea moest je bij DHL de adresstickers erop plakken. Men zei ook nog wáár die dingen precies geplakt moesten worden. Per Ikea kreeg je 2 eurocent voor dat geplak. Per Ikea kreeg je dan een vast totaalbedrag waarin dat plakken inbegrepen zat. Hoe Sandd dat precies wil gaan doen? Geen idee! De plaats waar die etiketten geplakt moeten worden wordt door Ikea bepaald. Nou, dan kunnen we een lekkere uitdaging verwachten. Dat bedoelt men zeker met die enorme postknaller? Ik weet niet bij welk onderwerp dit volgende echt moet dus zet ik het maar hier neer. Ik heb vandaag in de Telegraaf gelezen dat onze ceo Gert-Jan Morsink er per 1 september mee ophoudt. Hij was aan iets anders toe want hij had geen intellectuele uitdaging meer. Die kerels willen iets opzetten en als het eenmaal draait is de lol er voor hen zo'n beetje af. Nou, dat heeft hij dan mooi bekeken. Net voor de Ikea's (grapje). Zijn opvolger wordt Haico Meijerink die nu op de directiestoel bij onze klant Kluwer zit. Die Haico schijnt ook een heel ambitieus persoon te zijn en Gert-Jan hoopt dat hij Sandd nog verder laat groeien door nieuwe marktsegmenten aan te boren zoals ongesorteerde post, post van het MKB en pakketjes. In dit kader zou het wel eens kunnen kloppen met die briefkaarten en kerstpost. Sandd zou op termijn ook brievenpost van van onze enige grote concurrent (PostNL) kunnen overnemen. Nou ja, dat moet ik nog zien. Daar zal dat bedrijf het wel niet mee eens zijn. Ja, natuurlijk is Sandd geïnteresseerd in zo'n overname van een deel van de brievenbuspost. Hij had het ook over het briefgeheim dat hij niet gewaarborgd ziet als de post in open garageboxen gezet zou worden. Volgens mij zitten die boxen wel op slot en krijgen de bezorgers een sleutel of is er iemand aanwezig die oplet als men de post op moet halen. Maar goed, we zullen het wel zien. Nou die nieuwe ceo mag voor mij best ambitieus zijn. Gert-Jan is wel zo slim om toch aandeelhouder te blijven. Zo, dit was vast interessant voor de collega's van Sandd.
58Als je de stickers plakt op volgorde van je ronde is het in een keer klaar. Geen andere post er tussen doen anders kun je niet goed laden. Ik heb 2 wijken grotendeels met de fiets gedaan. Sandd heeft toch kleinere wijken dan moet het te doen zijn.
Gaat razend snel dat bezorgen. Ze zijn ook wat kleiner en je kan ze een beetje omvouwen om ze in zo kleine mini bus te stoppen.
Gaat razend snel dat bezorgen. Ze zijn ook wat kleiner en je kan ze een beetje omvouwen om ze in zo kleine mini bus te stoppen.
59Lijkt me wel grappig, dat stickers plakken 
Zwaar.. dat wel. Misschien wel een leuk klusje voor mijn bakfiets...
Of idd 1 van de 100-en zwerkwinkelwagens claimen die hier overal gedumpt worden...
Misschien een idee om die stickers pas ter plakken bij het bezorgen?
Stickers op bezorgvolgorde leggen.. en de stapels Ikea gewoon in 1 keer in de bakfiets, winkelwagen of whatever... hoef je die niet te sorteren ook.. alleen die stickers.. wel.. lijkt me een stuk sneller gesorteerd? En ik neem aan dat ze al op straat enzo gesorteerd zijn?
Volgens mij is dat best wel snel te doen. Alleen een aantal keer op en neer rijden...

Zwaar.. dat wel. Misschien wel een leuk klusje voor mijn bakfiets...
Of idd 1 van de 100-en zwerkwinkelwagens claimen die hier overal gedumpt worden...
Misschien een idee om die stickers pas ter plakken bij het bezorgen?
Stickers op bezorgvolgorde leggen.. en de stapels Ikea gewoon in 1 keer in de bakfiets, winkelwagen of whatever... hoef je die niet te sorteren ook.. alleen die stickers.. wel.. lijkt me een stuk sneller gesorteerd? En ik neem aan dat ze al op straat enzo gesorteerd zijn?
Volgens mij is dat best wel snel te doen. Alleen een aantal keer op en neer rijden...
60eigenlijk best wel flauwekul om die stickers te plakken, waarom niet gewoon door de brievenbus. als je het juiste adres maar hebt toch?