Re: IKEA-catalogus

51
Toen ik bij toenmalig TNT werkte had ik een contract voor 15 uur. Ik werkte van dinsdag t/m zaterdag. Dus ook zaterdagen. Ik kreeg 8.17 Euro bruto. Daar hield ik omdat ik niet veel belasting hoefde te betalen 7,99 Euro netto aan over. Ik kreeg bij het volgende iets van loonsverhoging en toen ik wegging verdiende ik 8,57 bruto. Dat bedrag van 9 Euro en hoger, gold alleen en ik herhaal alleen voor de zaterdagwerkers. Die kregen een heel ander contract dan de postbezorgers die door de week werkten en als die ook op zaterdag werkten, dan verdienden ze wat ze ook bruto door de week kregen op de zaterdag. De mensen die alleen op zaterdag werkten verdienden meer inderdaad. Ik weet niet wat ze bruto kregen als ze op een doordeweekse dag invielen.
Ik was ergens in de 30 toen ik bij toenmalig TNT begon.

p.s. Ik had 2 wijken elke dag (dus dinsdag t/m zaterdag) Daar deed ik standaard 17,5 uur over omdat het grote wijken waren. Toch kreeg ik maar 15 uur per week uitbetaald. Want dat was het maximale contract dat ze toendertijd aan postbezorgers gaven. Die 2,5 uur per week was winst voor hen.

Toen ik weg was bij TNT kreeg ik ook nog eens een navordering van over de 500 Euro voor zogenaamd opgebouwde minuren, minminuten en minseconden. Met veel moeite kunnen weerleggen.

Ik zeg niet dat het bij Sandd beter is, maar bij TNT was mijn ervaring (bij ons depot) dat je werd gen**id waar je bijstond als je niet oppaste.

Re: IKEA-catalogus

52
Carla41 schreef:@newman

goed lezen newman.
ik citeerde één van je collega,s die zei... ik ben 19 en verdien .. 4.56
ik ben onder de 23 en verdien zaterdag`s 6.50
ik heb het dus niet over elke postbezorger.
Ik heb goed gelezen, jij bent degene die (zelfs je eigen quotes) niet goed leest. Jij zei namelijk:
hoe zit dat nou newman met die postnl postbezorgers onder de 23..
4.56 euro per uur? dat is een feit...
Je suggereert hier dus dat postbezorgers onder de 23 EUR 4,56 verdienen en dat klopt niet. Dat geldt alleen voor postbezorgers van 19 op doordeweekse dagen.
en ik , bij sandd haal het minimum uurloon wel. ik hoef toch niet voor andere sandders te spreken..
bij sandd werk je inderdaad minimaal 3 uur.
Je hoeft inderdaad niet voor andere Sandders te spreken, maar je doet het dus wel. Eerder beweerde je namelijk:
Bij Sandd krijgt iedere bezorger , ook vanaf 16 jaar het minimale loon van 8.40. per uur.
dat is hoe je het went of keert wel een harde uren garantie, niet veel maar sowieso 3 uur per week.
en bij postnl heb je contracten van 6 - 8 of 10 uur... minimaal. (kijk maar naar de vacatures newman).
Ik noem een min-max contract van 3-16 uur niet echt een harde urengarantie. Dat is net zoiets als wanneer de NS zegt dat de Intercity van Leiden naar Schiphol vertrekt tussen 9 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds. Of wanneer de regering belooft dat de minima er in koopkracht hooguit tussen de 20 en 100 euro per maand op achteruit gaan. Dat zijn, kortom, boterzachte garanties.

Wat je met de opmerking over contracturen bij PostNL wil bewijzen ontgaat me een beetje. Los daarvan is het niet waar. Je kunt hier als postbezorger contracten krijgen van tussen de 3 en de 25 uur, afhankelijk van het aantal dagen waarop je beschikbaar bent. En zo'n contract is een harde garantie. Mijn contract is 25 uur per week, dus dat is wat er betaald wordt, ook wanneer er minder post is.
bij postnl verdien je niet 9.17 per uur maar maximaal 9.17 per uur...
en dan hebben we het over de postbezorgers.. vanaf 23 jaar en niet de oude garde met
andere contracten.
het is maar een nuance verschil :lol:
en ja ik presenteer het als een feit, gebaseerd op de informatie die jouw collega`s ruimhartig op de forums verspreiden.
Lees nou eens een keertje goed! Ik zeg dat DE MEESTE postbezorgers hier EUR 9,17 per uur verdienen. De MEESTEN zijn namelijk ouder dan 23 en minstens 3 jaar in dienst. En zelfs als ze minder dan een jaar in dienst zijn, dan nog ontvangen ze EUR 8,81, nog steeds ruim 5% meer dan bij Sandd.

Bovendien: Die EUR 8,40 bij Sandd is toch ook het maximum? Al ben je 10 jaar in dienst!

Re: IKEA-catalogus

53
Carla41 schreef:
maar waarom blijven dan zoveel mensen (meer dan 10.000) bij sandd werken,
waarom stappen ze niet over naar de concurrent als ze daar echt financieel
beter af zouden zijn... dat vraag ik me nu echt af.
Dat vraag ik me ook af. De enige reden die ik kan bedenken is dat ze andere factoren dan geld belangrijker vinden. Als jij het vooral belangrijk vind dat je zelf de post in de door jou gewenste volgorde kunt sorteren en het op een door jou gewenst tijdstip (tussen 8 en 21 uur was het toch?) mag bezorgen, en dat je geld van secundair belang vind, ben je bij Sandd beter af. Of als je perse geen reclame wil bezorgen, en alleen maar geadresseerde post.

Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Sandd gaat werken omdat daar de vergoedingen hoger zouden liggen. Of het zou iemand van 19 ofzo moeten zijn.

Re: IKEA-catalogus

54
@newman

niet helemaal op de hoogte newman.
bij sandd werk je tussen 8 - 18 uur.

nog één keer.. ik citeerde 1 van je collega's van 19 jaar die zei: ik verdien 4.56 per uur.

en voor de rest... 3 uur is toch altijd meer dan een 0 uren contract.
en bij sandd = dat vooruitgang .

verder laat ik het graag aan jouw collega,s en andere forumleden over om te beoordelen
wie er nu feiten verdoezelt... (Y)

@slagvaardige
idem.
hebben we het bij sandd beter: Neen. hebben we het bij sandd slechter: Neen. (Y)

Re: IKEA-catalogus

55
Carla41 schreef:@newman

niet helemaal op de hoogte newman.
bij sandd werk je tussen 8 - 18 uur.
Die 3-16 heb ik niet verzonnen, hoor! Die getallen komen nota bene uit jouw eigen koker. Heb je zo'n slecht geheugen? Dat waren jouw eigen woorden. Ik citeer:
Carla41 schreef: hoe je er weer bij verzint dat sandd contracturen naar beneden schroeft..
sandd geeft 3 - 16 uur contracten.
Minimaal 3 per week. en wat je erboven werkt dat zijn de meeruren.

Re: IKEA-catalogus

57
Carla41 schreef:@Newman

3 - 16 uur ik zie het mezelf hierboven ook niet ontkennen hoor newman :mrgreen:
Sorry. Ik had je opmerking over tussen 8 en 18 uur werken opgevat als dat je een contract kon krijgen voor tussen 8 en 18 uur per week, terwijl je bedoelde dat de post tussen 08.00 uur en 18.00 uur bezorgd moest worden.

Re: IKEA-catalogus

58
Carla41 schreef: om op de ikea terug te komen bucky.
ik heb er slechts 250 dit jaar. dus 2 x extra uitrijden en de rest neem ik op de reguliere route mee. :P
Ik heb er 800 dit jaar.. dus 400 kilo ofzo. :shock:

De stank van die rotdingen vind ik nog wel het ergste. Ze moeten nl. een week lang in huis blijven staan. Ik mag ze ook niet eerder gaan bezorgen, want de stickers geven ze pas later. Misschien ga ik ze dit jaar maar gewoon willekeurig bezorgen. Toch bijna iedereen krijgt zo'n ding. Als ik er zelf maar zo snel mogelijk van af ben. :evil:

Re: IKEA-catalogus

59
is het niet beter dat alle sandd bezorgers die gereageerd hebben op het verhaal van newman stoppen met reactie deze mensen weten het altijd beter maar mijn dochter is van het toemalige tnt overgestapt naar sandd om de doodnormale reden dat ze met haar 33jaar 8.23euro bruto verdiende nu heel wat meer en maar 2dagen werken

Re: IKEA-catalogus

60
mayke schreef:is het niet beter dat alle sandd bezorgers die gereageerd hebben op het verhaal van newman stoppen met reactie deze mensen weten het altijd beter maar mijn dochter is van het toemalige tnt overgestapt naar sandd om de doodnormale reden dat ze met haar 33jaar 8.23euro bruto verdiende nu heel wat meer en maar 2dagen werken
Ik heb uit dit topic begrepen dat Sandd-bezorgers (althans, degenen met een contract) EUR 8,40 verdienen. Dat zou ik toch niet direct omschrijven als "heel wat meer" dan 8,23.

(Overigens zou iem. van 33 nu minstens EUR 8,81 verdienen bij PostNL, en bestaat ook bij ons de mogelijkheid om 2 dagen te werken).

Verder wil ik er op wijzen dat we juist op deze afdwaling van het oorspronkelijke onderwerp beland zijn omdat Sanddbezorger Reggea9 zich beklaagde over de magere vergoeding die hij/zij bij Sandd ontving.
cron