Re: Weinig post bij Sandd

83
Carla41 schreef:nu het 1e kwartaal 2013 afwachten.. veel contracten lopen jaren en dan is het een verrassing om de post verschuivingen te zien.( Post die overgaat , vertrekt of terugkomt naar Sandd :mrgreen: ).
volgende kwartaal wordt dan 1 April........ :mrgreen: :mrgreen:

Mijn kwartaal-cijfers zijn achteraf gezien ook "betrekkelijk" te noemen .......WANT eind 2012 was er nog(eenmalige) H.A.H.actie ( = normaal NIET het geval ) Als ik die in mindering breng is er met "+50 st" géén groei te bespeuren en het aantal gelijk gebleven.Je kunt een trend alleen aantonen als je gegevens uit verschillende provincies over meerdere kwartalen vergelijkt. GROEI Sandd 700 miljoen poststukken/2012 tegenover 600 miljoen 2011 :arrow: praten ze dus over een groei van rond de 14 % :?:
Postbezorger Sandd

84
@fred

het enige wat ik aangaf fred is dat ik nog een lichte groei constateer i.t.s.t. temmei die n.a.l.v. 1 maand
25 % minder post ontving om te bezorgen. :P
maar dat is heel persoonlijk. in de ene wijk kunnen van een bepaalde soort meer poststukken vallen
dan in een andere wijk.

en heeft temmei dikke pech. :mrgreen:

85
@Carla41

Mijn wijk is al een aantal jaren onveranderd gebleven, nl. 391 afgiftepunten (de kleinste wijk in mijn gemeente).
Het laatste kwartaal van 2011 kan ik niet vergelijken met het laatste kwartaal van 2012, omdat ik in het derde kwartaal van 2011 een operatie heb ondergaan en daardoor 5 weken (deels ook in het 4de kwartaal) geen post heb kunnen bezorgen.
Ik zal het per maand bekijken en het eerste kwartaal van 2013 afwachten.

87
hoi!
ik ben dus net begonnen als postbezorger, en dit zijn de hoeveelheden die ik moest bezorgen afgelopen dagen:

1e dinsdag: 256 (2 kratjes)
1e vrijdag: 831 + 48 losse (6 kratjes)
2e dinsdag: 618 (4 kratjes)

ik vind het op zich niet erg want mij is verteld dat ik per poststuk betaald krijg dus hoe meer post, hoe meer geld dacht ik zo :) maar ik weet niets van het aantal stops, dat heb ik nog nooit geteld, en daar is mij ook niets over verteld tijdens het sollicitatiegesprek.
Gooit de postbode een brief in de bus, zegt de buschauffeur 'wat moet ik daarmee?'

88
@mademoiselle

Welkom (Y)
dat zijn leuke aantallen om mee te beginnen :P
aantal stops staat op je bezorgbon.. die als het goed is in de kratten zit. die hoef je dus niet zelf te tellen.
werk je rechtstreeks voor sandd dan moet je hem er elke keer bij hebben.

of werk je voor een onderaannemer? postservice of reli post..
op dit forum zitten allerlei bezorgers dus die kunnen je zo verder helpen.

89
ik werk voor metropost,, maar die bezorgt veel van sandd. ja op die bezorgbon staat in grote zwarte cijfers het aantal poststukken vermeld geloof ik. want ik heb tot nu toe bijna aan elk adres in mijn wijk bezorgd, vaak 1 belasting envelop ofzo maar sommige adressen hadden wel superveel post tegelijk.
Gooit de postbode een brief in de bus, zegt de buschauffeur 'wat moet ik daarmee?'

90
@mademoiselle

let er dan op dat vergoedingen anders in elkaar kunnen steken..
vaak lager , want zo'n onderaannemer moet er ook nog iets van overhouden.
maar je zal toch wel een vergoedingenoverzicht hebben ontvangen voor je begon?

met uitleg over wat doe je als je ziek wordt (vervanging zelf regelen?) etc....
vakantie planning , opzeggingstermijn... wat doe je met onbestelbare post... etc