Re: VEEL POST bij Sandd

82
dat zijn inderdaad erg dikke boeken, maar de aantallen zakken en bij Sandd verdien je dan heel weinig bij weinig post
dit terwijl er is afgesproken dat ook ovo het minimumloon + vakantietoeslag zal verdienen wie o wie gaat nu helpen

83
postbode7 schreef:voor fiets (collega),

Selektmail was een onderdeel van DHL en geen vorige naam. Het bedrijf was eigendom van Deutsche Post
ja, je hebt helemaal gelijk!
en 'k keek nog even m'n jaaropgaaf na van 2002; toen wast (beginnende) post onder de naam Selectvracht ;)
en in 2003 wast Selectmail :) (gut draai ik al zo lang mee... :shock: )

de Ikea's bij-de-weg krijg ik lekker ongestikkerd (Y)

wat de exacte vergoeding is, is nog niet duidelijk ...

84
willywal schreef:dat zijn inderdaad erg dikke boeken, maar de aantallen zakken en bij Sandd verdien je dan heel weinig bij weinig post
dit terwijl er is afgesproken dat ook ovo het minimumloon + vakantietoeslag zal verdienen wie o wie gaat nu helpen
Dat gaat pas gebeuren als alle postbezorgers een contract krijgen en onder de overkoepelende CAO Postbezorgers gaan vallen. Wanneer dat gaat gebeuren is de vraag, want de postbedrijven hebben al eerder alles in het werk gesteld om hun plicht in deze te ontlopen. Als je minimumloon (of meer, als je zaterdagbesteller bent) en vakantietoeslag wil, moet je toch echt naar TNT/PostNL. En dan wel hopen dat je in een VBG terecht komt waar de normtijden een beetje haalbaar zijn en je uren goed worden geboekt. Bij mij is dat gelukkig goed geregeld, maar da's helaas niet vanzelfsprekend.

85
Nee, dat was bij ons (toen ik bij TNT zat) niet vanzelfsprekend. Vandaar dat Postnl nu erg veel geld van mij (onterecht trouwens) terugvordert. Het klopt niet (ze hebben weken verlof in rekening gebracht waarin ik gewoon gewerkt heb en dat kan aantonen en verlof in rekening gebracht toen ik niet meer voor ze werkte en dat kan aantonen) dus ik heb nu de DAS ingeschakeld. Gelukkig voor mij zijn ze ook nog te laat met vorderen dus ik heb een sterke zaak. Maar nee, bij ons was dat heel slecht geregeld. Daarom ben ik hem daar ook gesmeerd. En heb het nu ondanks de slechtere verdiensten, een stuk beter. Veel minder stress en ik hoef niet steeds meer ergens achterheen. Dat is mij ook wel wat waard! (Y)

86
Newman schreef:
willywal schreef:dat zijn inderdaad erg dikke boeken, maar de aantallen zakken en bij Sandd verdien je dan heel weinig bij weinig post
Dat gaat pas gebeuren als alle postbezorgers een contract krijgen en onder de overkoepelende CAO Postbezorgers gaan vallen. Wanneer dat gaat gebeuren is de vraag, want de postbedrijven hebben al eerder alles in het werk gesteld om hun plicht in deze te ontlopen. Als je minimumloon (of meer, als je zaterdagbesteller bent) en vakantietoeslag wil, moet je toch echt naar TNT/PostNL. En dan wel hopen dat je in een VBG terecht komt waar de normtijden een beetje haalbaar zijn en je uren goed worden geboekt. Bij mij is dat gelukkig goed geregeld, maar da's helaas niet vanzelfsprekend.
In het onderhandelingsresultaat tussen PWN en vakbonden is opgenomen dat min. loon + vak. toeslag betaald zal worden en dat de verzekeringen zouden worden geregeld, dit is onzinnig om dat aftespreken voor een cao want dan is het wettelijk al zo.
Dus -volgens mij- OVO = nu verzekert en moet vanaf ik dacht 1 april (geen grap) dit jaar min. loon + vak. toeslag verdienen en is verzekert. dat heet gewoon afspraken nakomen
het staat gewoon op Internet google onderhandelingsresultaat postmarkt
groet willy

87
slagvaardige schreef:Nee, dat was bij ons (toen ik bij TNT zat) niet vanzelfsprekend. Vandaar dat Postnl nu erg veel geld van mij (onterecht trouwens) terugvordert. Het klopt niet (ze hebben weken verlof in rekening gebracht waarin ik gewoon gewerkt heb en dat kan aantonen en verlof in rekening gebracht toen ik niet meer voor ze werkte en dat kan aantonen) dus ik heb nu de DAS ingeschakeld. Gelukkig voor mij zijn ze ook nog te laat met vorderen dus ik heb een sterke zaak. Maar nee, bij ons was dat heel slecht geregeld. Daarom ben ik hem daar ook gesmeerd. En heb het nu ondanks de slechtere verdiensten, een stuk beter. Veel minder stress en ik hoef niet steeds meer ergens achterheen. Dat is mij ook wel wat waard! (Y)
Kan dat? Te laat met vorderen? En binnen welke tijd moeten ze dat doen dan?

PostNL vordert bij mij ook een paar honderd euro terug, nog van vorig jaar.

89
Kerstperode.. als sorteerder in de nacht.
En overdag nog werken voor VSP en Sandd.
Was redelijk zwaar, maar moest wel, omdat mijn aanvraag voor een uitkering nogal lang duurde vanwege formaliteiten.

Het gekke is.. dan hebben ze zoveel tijd gehad om het uit te rekenen, en dan geven ze, blijkbaar? nog een verkeerd loon?
Ik bedoel... eind van het jaar kregen we het basisloon.. en een maand later pas de toeslag. (nachttoeslag, overuren enzo).
Dus blijkbaar hebben ze een maand nodig om het uit te rekenen, en dat is dan nog steeds niet genoeg? Want een paar maanden later komen ze dan met een brief dat ze teveel betaald hebben?

Maar goed, ik zal nu wat minder sterk in mijn schoenen staan, ik heb inmiddels al een terugbetalingsregeling getekend en teruggestuurd.