Re: VEEL POST bij Sandd

863
vandaag extra veel, de postcode lotterij bingo met een potloodje in de enveloppe zitten erbij :mrgreen: Dat worden geen leuke stapels op mijn tafel, of ik ga maar toren van pizza spelen welke straat valt het eerste om haha :lol:

Vrijdag heb ik erg weinig op de planning staan lekker rustig dagje dan dus!

867
Ik krijg de post altijd om half 1 ;)

Ik heb ze er wel tussen gesorteerd extra elastiek eromheen gedaan en het is goed gekomen, behalve bij 1 huis rijtje van 10 huizen stapeltje post in de handen 2 potloodenveloppes ertussen brievenbus op 1.75 hoogte :x ik kan er met mijn 1.67 net bij maar ja toen gingen ze glijden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ben ik blij dat het een klein stapeltje post was :lol: .

Als je ze los mee neemt hoe pak je ze dan mee?dan loop je met twee stapeltjes in je hand? of hoe moet ik dat zien?

868
@Dtb

ja 1 stapel in de hand met alle platte post van envelop tot groot formaat voor een (stuk) straat
en daaronder die wiebelpakjes. per straat met elastiekje bij elkaar.

had ik er veel in 1 straat bijvb.. 15 of zo.. dan draai ik na de 8e het stapeltje om.
blijft het toch redelijk plat mee te nemen..

ik had er zeker 100 .. als ik dat tussenvoeg krijg ik zulke vreemde stapels.
dat vult niet lekker in de fietstassen vind ik.

ik moest toch 2 x uitrijden vandaag.. elke keer de helft mee.

870
Ik heb de stapels post gewoon af en toe om en om gelegd zodat het toch een redelijke stapel werd. Toch werd het nog een trolleyroute maar dat maakte me niet uit. Het was lekker weer.
Nu wat anders. Hebben jullie ook van Sandd zo'n brief ontvangen over filterlijsten en post die (op last van de overheid) niet bezorgd mag worden? De brief begint met ; wij willen je informeren over een belangrijke wijziging'. Dat betekent weer extra werk voor ons als postbodes. Hopelijk krijgen we daar ook extra voor betaald. Want je moet toch diverse straten doorzoeken naar dat bewuste poststuk. Dat kost extra tijd. Je zult er maar 1000 poststukken hebben of meer dan 40 straten in je wijk. :roll: Dan moeten ze die filterlijst ook maar bovenop in het bovenste krat leggen zodat we meteen weten waar we aan toe zijn. Nu vraag ik me toch ook af hoe ze dat dan bij PostNL doen. Gaan ze die post daar ook helemaal doorspitten op niet te bezorgen post? Dan moeten ze dat toch op het depot doen want de concullega's sorteren de post niet zelf. En ja, er stond ook in de brief dat je die niet te bezorgen post niet in je route mee moest nemen. Hallo, dat lijkt me wel logisch. Het heeft toch geen zin om poststukken mee te nemen die niet bezorgd mogen worden. We zijn niet gek! We krijgen gelukkig wel betaald voor de post die we niet mogen bezorgen. Wel weer aardig. Toch vind ik het wat vreemd. Je mag dat poststuk alleen niet bezorgen naam en voorletters op de filterlijst precies kloppen met die op het poststuk. De niet te bezorgen post moet voorzien worden van een Sanddsticker. Wie er wat meer over weet gelieve op dit forum info te geven zodat de andere collega's er ook wat aan hebben.