Re: lastige poststukken

91
hehe...
ja.. ik wou hem eigenlijk verkopen, omdat ik inmiddels al ben geslaagd voor een zeer stevige fiets, en ik die voor normale post toch handiger (en sneller) vind. Maar misschien dat ik hem toch nog even ga houden ;-) Even de ontwikkelingen afwachten...
Maja.. kan natuurlijk wel een tijdje duren..
TOCH ben ik benieuwd wat de vergoeding zal zijn, ALS het doorgaat, EN ik zou ervoor gevraagd worden!
Zelfs al mag ik er geen cent van overhouden, want ik heb sociale dienst... maar het gaat gewoon om het gevoel.. snap je ;-)

Het zou het werk wel interessanter maken, toch?
In ieder geval ook meer gewaardeerd, denk ik. En dat is EEN van de redenen dat ik dit werk doe.

Maar ik verwacht niet dat Sandd ook verzekerde stukken of andere aanvullende diensten gaat doen. Dus het zal voornamelijk toch wel goedkopere artikelen gaan zijn, denk ik.

92
Het werk wat wij doen is dan wel ongeschoold werk maar niets minder dan andere soorten werk,vaak hebben mensen niet eens weet over het soort post dat wij bezorgen en onze verdiensten.
Nu ik ben een HBO er maar vind dit werk regelrecht heerlijk om te doen naast mijn piepkleine cariere als glasverver/illustrator.

Over de pakketjes het gaat om bestellingen via internet is ons gezegd dus ws geen belangrijke zakelijke toestanden.
Ik ga er van uit dat het om DVD s boeken, cd Roms gaat maar ja even afwachten dus!

94
Ik vind het ook heerlijk werk om te doen! Daar doen we het voor he? :) Wij hebben soms wel eens van die envelopjes met dat gratis spul erin zitten. Tandpasta of weet ik veel wat het allemaal is. Die passen wel door de brievenbus. We hadden een tijd geleden ook van die kleine, dikke rotdoosjes met kattenvoer en van dat Aqua waterbedden proefspul. Nou, die glippen echt overal doorheen. Maar het past door de brievenbus en zoveel is het nu ook weer niet.
TNT heeft van die Bol.com doosjes erbij zitten, met boeken, DVD's en CD's. Sommige dozen zijn groot, maar ze passen wel door de brievenbus.

96
In mijn foldertijd bracht ik 1225 huis-aan-huis bladen rond.
Tenminste.. de helft, de rest had een sticker, of was dichtgetimmerd of was gesloopt.
Zoiets hoor je natuurlijk wel door te geven, maja.. dat 'vergat' ik steeds, natuurlijk.. dus de rest ging dan bij het oud papier.

1 keer hadden we van Unox, proefmonsters soep. Dat was wel leuk.. als je ruim 600 over hebt. Het waren zelfs doosjes waar er, geloof ik, 3 inzaten, dus 1800 stuks ;-) We hebben toen nog maanden soep zitten eten thuis!

Wat wel opviel, dat er mensen achter ons aankwamen van, mogen wij nog een paar pakjes, want hier wonen meerdere gezinnen!!!
jaja... en normaal trappen ze de reclame zo de straat op, of verscheuren het voor mijn ogen, maar als het voedsel is willen ze ineens extra porties?
Nee hoor.. we hebben alles zelf gehouden! :lol: (het overschot dan).

97
@Marius

vandaag niet te weinig met aparte enveloppen...
ben je nou niet blij met een wijkje minder Marius ;)

ik was klaar met sorteren (dacht ik)
had 16 kratten vandaag.
het ging best wel vlot...

tot ik ontdekte dat op de gang nog 4 kratten met gele en rode post.. op me .wachten.
had ik eerst apart gezet... :P
dat gaat morgen bij elke ronde als extra bonus mee.. :lol:

99
@Marius

12 x vol echte post en 4x al die postcodeloterij en roodwitte enveloppen met pen-inhoud :roll:
dat voeg ik er niet tussen maar gewoon los per straat ...
fiets staat al geladen kan morgen zo uitrijden..
was net voor avondeten klaar met sorteren... gelukkig geen nachtwerk hoor ;)

slim van je vsp post al weg...
ik loop donderdagmorgen de dhlpost nog... tís nog steeds de moeite... :P