Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

141
@FrankV
"k was er zeker van dat je je het me eens zou zijn Carla.
Je kan niet verplicht worden om de post vrijwillig naar de wijk te rijden. ".

Frank na de heldere uitleg van Newman begrijp ik je nu beter.
en ik ben het met het bovenstaande eens. verrassend toch :D

Ik ben in loondienst bij Sandd, dus verzekerd voor ongevallen aan derden onderweg..
als ik van huis vertrek met een tas vol post, ben ik op dat moment in dienst van Sandd.
dat betekent dat mijn eerdere conclusie.. dat je werktijd pas begint te lopen bij je eerste adres niet klopt.

ik weet niet hoe dat bij ovo-ers loopt. ik nam aan dat de opdrachtgever ook verantwoordelijk is voor de
postbezorger zolang deze bezorgd.

Is het daarom dat Sandd sinds de invoering van Sand 2.0 er naar streeft bezorgers een wijk te geven die
direct begint bij hun buurman.. zo werk je altijd vanuit huis.

Kritisch zijn mag trouwens altijd Frank. Alleen is het wel handig als je vooraf aangeeft dat je je inzet voor
iemand anders. dan eerst doen alsof je alles weet maar lonen/vergoedingen van het internet moet plukken.
dat kwam op mij in eerste instantie raar over.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

142
Het is belangrijk om de opslag en sorteerruimte in huis of schuur te zien als een gehele, gedeeltelijk, tijdelijke of voortdurende werkruimte.
Als je regelt dat de kratten na aanlevering bij de buren worden opgeslagen en dat je daar het sorteerwerk doet is dat vrij gemakkelijk aan te tonen. Het is daarna aan Sandd om aan te tonen dat het niet zo is. Uiteraard moet je wel altijd eerlijk blijven. En je buren moeten natuurlijk wel op de hoogte zijn.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

143
je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om door te hebben dat wat sandd doet uitbuiting is van de postbezorgers, weet niet hoe het voor medewerkers op kantoor gaat, het is iets te makkelijk om maar te zeggen, ga maar wat anders doen, want zo makkelijk is er niet iets anders te vinden, en je zal iets moeten ook i.v.m. uitkering etc.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

146
Wat mij vooral opvalt is dat Sandd je altijd voor voldongen feiten stelt.
Je wijk verandert. Je aanlevertijden veranderen. Er wordt op andere dagen aangeleverd als het zo uitkomt.
"Bedankt voor je flexibiliteit". Maar het bedrijf zelf is helemaal niet flexibel. Vraagt dat alleen van chauffeurs en bezorgers.
Je kunt wel zeggen "Dan kun je ergens anders gaan werken", maar als je een contract hebt kun je dat niet middenin de looptijd even opzeggen. Ook al heeft Sandd dan middenin jouw contract wel allerlei dingen gewijzigd, zoals het opschroeven van de sorteernorm (zonder daarover iets mee te delen).

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

148
Newman schreef:
RedSquirrel schreef:[maar als je een contract hebt kun je dat niet middenin de looptijd even opzeggen.
Dat kan best. Als werknemer heb je een opzegtermijn van een maand.


Burgelijk Wetboek over arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd:
"3. Een arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 1 kan slechts tussentijds worden opgezegd indien voor ieder der partijen dat recht schriftelijk is overeengekomen."
art 7:667-3 BW

(dus in het algemeen niet, tenzij er speciale voorzieningen zijn getroffen in het arbeidscontract of in de CAO).

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

149
RedSquirrel schreef:
Newman schreef:
RedSquirrel schreef:[maar als je een contract hebt kun je dat niet middenin de looptijd even opzeggen.
Dat kan best. Als werknemer heb je een opzegtermijn van een maand.


Burgelijk Wetboek over arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd:
"3. Een arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 1 kan slechts tussentijds worden opgezegd indien voor ieder der partijen dat recht schriftelijk is overeengekomen."
art 7:667-3 BW

(dus in het algemeen niet, tenzij er speciale voorzieningen zijn getroffen in het arbeidscontract of in de CAO).
Maar in het algemeen is dit dus wel geregeld in de CAO of het contract. Bij Sandd niet?

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

150
Maar in het algemeen is dit dus wel geregeld in de CAO of het contract. Bij Sandd niet?[/quote]

Als je kijkt in je arbeidsovereenkomst onder punt 1.4

De arbeidsovereenkomst kan tussentijds door beide partijen worden opgezegd met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn. Tussentijdse opzegging dient schriftelijk te geschieden tegen het eind van de kalendermaand.

-----------

Sandd houdt zie keurig aan de wet, dus je zegt voor 28 februari op en 1april ben je weg.
cron