Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

131
opdedeurmat.nl schreef:Gelukkig zijn we (bij onderaannemer althans) niet verzekerd, weer een zorg minder.
Dat scheelt. Weet je tenminste zeker dat wanneer je een ongeluk veroorzaakt, je tot in lengte van dagen krom kan liggen om de schuld af te lossen. Ik ga er vanuit dat die 3,50 per uur niet voldoende is om zelf een zakelijke WA-verzekering af te sluiten :roll:

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

134
slagvaardige schreef:Ik vermoed dat Opdedeurmat dit sarcastisch heeft bedoeld. :twisted:
Vandaar ook mijn sarcastische antwoord (hoewel ik het in de kern wel degelijk meen). Uiteraard zal Sandd (of de onderaannemer) zich verweren door te zeggen dat het de verantwoordelijkheid van de bezorger is zich goed te verzekeren, maar ze weten donders goed dat zakelijke aansprakelijkheidsverzekeringen dermate duur zijn dat je meteen je verdiensten weer ziet verdampen, dus dat vermoedelijk zeer weinig bezorgers zo'n verzekering hebben. Want je eigen particuliere verzekering dekt dit dus niet!

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

138
Carla41 schreef:zakelijke aansprakelijkheidsverzekeringen... het klinkt heel duur Newman.
En die heb jij afgesloten voor geval je als bezorger schade maakt?
Vertel.......... hoeveel premie draag je af per maand... als postbezorger
Zoals ik al heb uitgelegd heb je alleen zelf een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering nodig als je werkgever die niet al reeds voor je heeft afgesloten (bijv. bij mensen met een OVO). Ik heb gewoon een contract, en het rijden met de tassen post naar mijn wijk toe wordt gewoon als werk beschouwd, dus ik hoef zelf geen zakelijke verkering af te sluiten. Dat heeft PostNL al gedaan. Ook voor mijn brommer.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

139
Ik was er zeker van dat je je het me eens zou zijn Carla.
Je kan niet verplicht worden om de post vrijwillig naar de wijk te rijden. :evil:

Het produkt van bedrijf Sandd is er voor zorgdragen dat poststukken van de verzender bij de ontvanger komt. Elk bedrijf maakt kosten als produkten verplaatst worden van A naar B. Ken jij enig ander bedrijf dat vergelijkbaar is en waar geen betaling plaats vindt voor de fysieke verplaatsing van goederen? Het verplaatsen + de opslag van goederen brengen altijd kosten met zich mee.

Voor alle duidelijk: De distributie van de post zorgt dat kratten met post bij bezorgers worden aangeleverd.
De bezorgers stellen hun huis ter beschikking als opslag en sorteercentrum

Probeer jij nu maar te bewijzen dat de bezorgers de plicht hebben de post gratis van het sorteercentrum (en opslagruimte) naar de wijk moeten rijden.

En dit is nog maar een klein stukje van wat ik bij de SZW te berde breng. Succes ermee.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

140
En Carla, nog bedankt. Op pagina 9 vraag je of ik een onruststoker ben. Ik beschouw dat als een compliment hoor, want als ik reuring veroorzaak met mijn bericht, dan betekent het dat ik mijn doel heb bereikt. Ik wil inderdaad reuring bij Sandd betreffende de hoogte van de betaling aan de bezorgers.
Daar waar ik in de laatste zin betaling heb gebruikt, kan je dat vervangen met het woord onderbetaling.
cron