Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

123
slagvaardige schreef:Ja enne als er maar 500 poststukken op de bon staan heb ik er soms wel 600 in het echt. Logisch dat ik labger bezig ben toch?
Triest, ik hoop dat het een eenmalige vergissing was.... ik ga voor die paar stuivers niet ook nog eens mijn poststukken natellen hoor, hoewel ik laatst ook bijna vier volle kratten had voor wat totaal 23 kilo zou moeten zijn.
Voorlopig houd ik het bij mijn eigen wijkje, 's ochtends heb ik toch niks beters te doen. De chauffeur zuchtte laatst dat een bezorger in de buurt (waarvoor hij trappen op moet) normaal al vier wijken heeft, toen moest mijn vakantie nog beginnen...

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

124
Helaas niet eenmalig. Is mij al 6x overkomen, sinds eind juli.. Tenminste.. vanaf die tijd ben ik gaan tellen. Het speelt eigenlijk al sinds mei dat ik denk dat het niet klopt. En ik heb het wel aangegeven, maar ik krijg gewoon wat op de bezorgbon staat. Het afschaffen van de wijkvergoeding is mij ook al niet medegedeeld.
Soms scheelt het wel 35 Euro in een maand dat ik eigenlijk meer had moeten hebben. Wie weet hoelang het al bezig is. Het lijkt er bijna op dat het een manier is om weer wat meer aan bezorgers te verdienen. Want ze tellen de post toch niet.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

126
slagvaardige schreef:Helaas niet eenmalig. Is mij al 6x overkomen, sinds eind juli.. Tenminste.. vanaf die tijd ben ik gaan tellen. Het speelt eigenlijk al sinds mei dat ik denk dat het niet klopt. En ik heb het wel aangegeven, maar ik krijg gewoon wat op de bezorgbon staat.
Shit :-( Je zou haast foto's moeten maken als bewijs.... lijkt me een domper op de motivatie.
Het is 'overal' wel wat hoor, bij postnl worden de laatste tijd ook erg veel fouten gemaakt bij het boeken van gelopen wijken, maar het wordt tenminste nog gecorrigeerd als je er wat van zegt.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

127
Carla41 schreef:@FrankV

je wijk begint waar je eerste stop is..
een ander rijdt/fietst naar zijn kantoor zonder kmvergoeding. de 1e 5 km worden bij veel werkgevers niet meer vergoed.

Je wijk begint waar je eerste stop is.
Dat is een zeer wijze opmerking.
En je wijk eindigt bij de laatste stop.


Maar ik heb nog nooit verplicht iemand vrijwillig naar kantoor zien rijden met 2 volle tassen met post.

Re: Sandd buit postbezorgers uit door slecht contract.

129
Carla41 schreef:@FrankV

"Maar ik heb nog nooit verplicht iemand vrijwillig naar kantoor zien rijden.
Sorry hoor maar hier bak ik niet veel van.

Nog nooit verplicht iemand vrijwillig... :roll: :roll:


@Newman
wordt de tijd die een postbezorger naar een depot rijdt dan wel betaald of is dit ook woonwerkverkeer.?
want ook bij postnl hanteert men de .. tot 5km geen reisvergoeding..

Sandd scheidt het sorteren en bezorgen.. dat is zoals jij dat uitlegt niet logisch.
Betekent dus.. nader onderzoek en weer iets om door te geven aan de Or..
Carla: Bij ons is de fietstijd van je huis naar het depot (dus ZONDER post) woon-werkverkeer. De fietstijd van het depot naar de wijk (dus MET post) is gewoon werktijd.

Ben je (zaterdag)postbode en moet je eerst nog sorteren op de vestiging, dan is de fietstijd van de vestiging naar je wijk ook werktijd. Deze situatie is nog het best te vergelijken met een Sandd bezorger, aangezien deze ook eerst zelf de post moet sorteren.

Want hoe ik het nu begrijp heb je bij Sandd dus een soort van gebroken diensten. Eerst ga je sorteren (dat krijg je betaald), vervolgens rij je naar je wijk (dat is dan ineens weer eigen tijd), en dan ga je bezorgen (is weer werktijd).

Behalve dat dat zo krom is als wat, zijn er ook verzekeringstechnische complicaties. Ik neem aan dat je bij Sandd, net als bij PostNL, verzekerd bent voor ongevallen die onder werktijd plaatsvinden, evenals voor schade die je tijdens werktijd per ongeluk aan derden toe zou kunnen brengen?

Stel nou dat je op weg naar je wijk bij een ongeluk betrokken raakt. Je rijdt een klein kind aan wat plotseling de straat op rent. Dan zegt Sandd: "Je was op weg naar je wijk, dat is woon-werkverkeer, dus wij keren niet uit." Vervolgens klop je aan bij je eigen particuliere verzekering, en daar krijg je te horen: "Volgens het proces verbaal reed u op een fiets met volle posttassen door de straat. U was dus aan het werk, en aangezien u bij ons slechts een particuliere verzekering hebt en geen zakelijke, keren wij niet uit. "

Je hoopt natuurlijk dat het nooit zal gebeuren, maar als het gebeurt ben je zuur.
cron