Re: Ikea 2013

51
@student
allereerst adviseer ik je.. vraag om een grotere wijk die meer oplevert.
of geef op dat je sowieso ook invalwijken wil doen.

hoe je (volgens mij) de Ikea,s het gemakkelijkst meeneemt?
ik voeg enkele ex. tussen de gewone post.

en kies ervoor de Ikea,s apart uit te rijden. zeker als het er meer dan 60 zijn.
met gemak (zonder dat je fiets doorzakt.. ) kan ik er 60 per keer meenemen.
afhankelijk van of je nog voorop je fiets iets kwijt kan.. ook wel 70. ( = ook beter voor het evenwicht!)

ik maak per fietstas. 5 stapels van 6.( kleine handen.. ) met 1 elastiek trapsgewijs. liggend dus.
als je ze op zijn kant legt gaat het hoe meer de tas leeg wordt anders glijden. :D .

Met zo weinig post.. 1-2 bakken kan je natuurlijk wel op je postronde van morgen al een ronde meenemen..
vrijdag idem.. niet alles tussen de normale post sorteren, veel te arbeidsintensief gewoon los per straat er bovenop.

charter een bakfiets van 1 van je medestudenten.. breng je het zo in 1/2 rondes rond.

Re: Ikea 2013

52
Sapperdeflap!

Ben net de post aan het sorteren. Zit er een bon bij van de Ikea met "Tack sa mycket!" erop. Kan ik bij de Ikea een gratis kop koffie of thee met een donut of frisdrank met hotdog voor halen. Toch wel lekker. Aangezien er een Ikea in Duiven is, een paar kilometer van Arnhem, waar ik bezorg.... ga ik er vast wel even langs. :mrgreen:

Hebben jullie ook een bon gekregen? Is voor ons de eerste keer trouwens.

Re: Ikea 2013

54
Zo'n bon heb ik ook gehad Slagvaardige. En als we 100% goed bezorgen kunnen we nog een stevige bezorgfiets winnen ook. Weinig kans want er wordt natuurlijk geloot. Als het goed is hebben heel wat mensen 100% goed bezorgd. Over dat van te voren checken van onbezorgbare adressen gesproken. Dat is alleen voor de bezorgers die hun wijk al langer lopen en dus de etiketten snel gecheckt hebben; ze weten uit hun hoofd welke panden afgebroken zijn of niet bestaan. De nieuwelingen weten dat waarschijnlijk nog niet dus die komen de onbezorgbare adressen pas op hun route tegen. Ik heb nooit onderweg gestickerd hoor. Dat was bij depot Breda nooit verplicht. Veel te onhandig. Deed ik altijd thuis aan de grote tafel. Vandaag heb ik samen met mijn man al 3 grote straten van Ikeacatalogi voorzien. Daarna heb ik de rest gestickerd. Had nog 1 gids over. Belt een collega dat ze een stel gidsen te veel heeft. Heb haar geadviseerd dat morgen bij het afmelden door te geven. Zullen ze elders te weinig hebben ontvangen.

Re: Ikea 2013

56
@djaena

welnee, zo afdrukken kan ook.

@slagvaardige

de donut/ hotdog = voor 1 persoon.. maar de frisdrank kan je natuurlijk bijvullen voor je hele gezelschap :D

@postbode7
op 14000 bezorgers... 2 fietsen.. ik blijf maar gewoon op de mijne rijden.
wie bepaalt eigenlijk dat je 100% bezorgt?

Re: Ikea 2013

57
Als je milieubewust bent gooi je de Ikea gidsen die je over hebt bij het oud papier. Je weet nooit wat ermee gebeurt als ze terug gaan naar Ikea. Die fiets hoef ik ook niet perse maar de eerste keer had ik dertig gidsen over. Een flat was nog maar half bewoond en de andere helft van de brievenbussen was nog afgesloten.
Ik woon twee hoog en moet alle post omboog en omlaag dragen via de trap. Gelukkig kun je de gidsen gewoon beneden laten liggen want niemand neemt er een mee. Dan neem de gidsen blanco mee en sticker je waar het nodig is Dan maakt de volgorde ook niet meer uit.

Re: Ikea 2013

58
Als je ikeagidsen over hebt gaan ze toch naar de bezorgers die er tekort komen? Anders gaan ze terug naar de winkels alwaar klanten deze kunnen inzien.

Ik ben net klaar :D
Anderhalf uur sorteren en 2x2 uur, dus 4 uur lopen (met zijn tweeën. Viel met niet tegen :D

Re: Ikea 2013

60
@Carla41

Lang leve de auto :mrgreen:
Ik heb bij mijn grote rondes (80 huizen) gewoon de auto op de kruising neergezet en van daaruit gelopen. Dat scheelt natuurlijk veel herladen. Wat extra mee kunnen nemen door gebruik te maken van de schoudertas (wat een rot tas :evil: ), waardoor ik grotere rondes kon lopen. De tweede helft van de wijk hebben we op de fiets gedaan.
Ik woon aan mijn wijk, dus dat scheelt. Als ik de voordeur uitstap kan ik de eerste twee straten als zo lopen.
De auto heeft zo'n 2 km gereden en 5 keer gestart, viel dus best mee. En de vergoeding van de Ikea viel ook niet tegen.
Daarnaast had ik ze ook gewoon tussen de gewone post gevoegd, waren maar 280 stuks post en 8 kilo, dus hoef ik geen extra ronde te lopen :D . Ik had er zo'n 420 uit mijn hoofd.

Al met al is het mij heel erg meegevallen allemaal, gezien verhalen van andere bezorgers. Al denk ik wel dat het meer tegen zal vallen als je echt alles op de fiets moet doen. Dan zou ik er ook voor kiezen om het te spreiden over de week.

Succes met je laatste bezorgronde vandaag, ik hoop dat het bij jou nog even droog blijft (Y)
Hier komt het momenteel met bakken uit de hemel :shock:
cron