Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

31
marloes schreef:
jandegraaf schreef:bezorg jij s 'nachts dan ?
Carla gaf het al aan, maar als je goed leest gaat het om een dorps winkelcentrum. "Open wanneer we er zin in hebben" Vaak pas tussen 9 en 10 gaat de winkel open.. tussen de middag dicht (en dit wisselt ook per winkel en dag) en er zijn winkels tussen die 16:00 de deuren alweer sluiten. En het komt ook geregeld voor dat ze de gehele dag ineens gesloten zijn, terwijl ze anders wel open zijn op die bewuste dag. Vandaag had ik er ook 1 tussen die t/m volgende week dicht is i.v.m. familie omstandigheden. En heb er elke zomer 1 tussen die zo 3 weken dicht is i.v.m. vakantie.
En zelfs wanneer je niet in een dorp bezorgt word je er regelmatig mee geconfronteerd dat winkels of bedrijven vaak op maandag of zaterdag dicht zijn.

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

32
Newman schreef:
En zelfs wanneer je niet in een dorp bezorgt word je er regelmatig mee geconfronteerd dat winkels of bedrijven vaak op maandag of zaterdag dicht zijn.
En als ze nou een brievenbus hadden... was het probleem opgelost ;) Wij blij, Sandd blij, klant/instantie blij en ontvanger (hopelijk) blij.
Maar nee.. waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :P *sorry, ik heb last van een flauw, sarcastische bui*

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

33
Alhier een school die ik ook gevraagd heb om een brievenbus. De brievenbus hebben ze zodanig geplaatst dat het achter een gesloten hek zit. Dit terwijl het ook zodanig geplaatst kon worden zodat de post er gewoon in kan. Ik raad ze aan om een nee/nee sticker er op te plakken zodat de brievenbus niet vol komt met reclame en kranten. Maar nee dat wilden ze niet. Sommige scholen sluiten een bewaar service inderdaad af. Maar post van concurrenten gaan dan wel weer retour afzender. Een school sloot de brievenbus af omdat er anders andere ongewenst spul in terecht kwam, waar veel jeugd is e.d.

Die vonden het geen enkel probleem dat de post retour afzender ging. Verder moet je wel bedenken dat de afzender de post terug krijgt en die weet er dus van. Een instantie als UWV of Belastingdienst doen daar verder volgens mij niets mee.

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

35
Sandd raadde aan om voor de kerstvakantie afspraken te maken met de scholen die op je route liggen.
Alleen nou kwam ik er vrijdag last minute achter dat er scholen liggen in de wijk waarvoor ik vervanging doe in de kerstvakantie. Kon er nog eentje telefonisch bereiken, waar ze al aan het feestvieren waren.
"Nee, brievenbussen zijn niet bereikbaar in de kerstvakantie" (gelijk hebben ze met al dat vuurwerk).

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

36
Het is voor de duidelijkheid de verantwoordelijkheid van de school c.q. geadresseerde om een brievenbus te hebben wat gewoon wettelijk verplicht is. Natuurlijk is het leuk om mensen hierover te informeren en je best te doen. Dan maar retour afzender! En als dat consequenties heeft voor de afzender dan zullen ze misschien wel het serieuzer gaan nemen. Iemand kreeg een reactie waar bemoei je je mee? Ik vind dat uiterst onrespectvol! Het is in belang van de winkel niet van de postbezorger! Diegene zal denk ik aan de politie ook wel zeggen dat wanneer diegene aangehouden wordt en door rood rijdt "beste agent waar bemoeit u zich mee dat ik te hard rij?".

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

37
Heel verstandig, dat scholen de komende weken de brievenbussen hebben afgesloten of weggehaald ivm vuurwerk. Maar als ze geen bewaarservice o.i.d hebben afgesloten, is dat hun probleem, niet het onze. Behalve dat we alles gestickerd retour moeten zenden. (Maar ik liep een laatste ronde vrijdagmiddag na schooltijd, kan zijn dat een evt oplossing nog niet was ingegaan.) Aan de andere kant scheelt het (als je het eenmaal weet) weer vele meters en trapjes lopen :)

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

39
Ik heb ook een school in mijn wijk. Liep daar afgelopen vrijdag het plein op. Shit, brievenbus al weg. Maar er liepen nog kinderen op het schoolplein dus ik het trapje op en naar binnen en naar het kantoor van het hoofd van de school. Ik geef hem de post en wens hem prettige kerstdagen. In de komende weken breng ik de post naar degene die de administratie doet. Dat is o.k. want dat hebben we samen afgesproken. Zij woont een paar straten verder en bij het sorteren gaat de post voor de school al meteen naar die straat toe. Op de post plak ik een papiertje met daarop dat het post voor de school is zodat ze die apart kan leggen van haar privépost. Prettig geregeld. Op 6 januari gaat de post dan weer gewoon naar de school. Dit is overigens een basisschool. Er zijn vast ook collega's die een middelbare school in hun wijk hebben staan.

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

40
Ik heb ook winkels in mijn wijk. De meeste zijn al om 08:30 open maar sommigen pas na 09:00 of zelfs pas tegen 09:30 soms.
Ik heb al een paar winkels gevraagd om een brievenbus op te hangen maar soms zijn het zulke narcisten dat ze vinden dat de rest van de wereld zich aan hun moet aanpassen.

Vroeger reed ik nog wel eens extra om maar dat doe ik nu ook niet meer. als ik voor een dichte deur sta zonder bel en rolluiken dicht en geen brievenbus dan gaat de post gewoon keihard retour inclusief post van de belastingdienst en de bank, Het zal mij wat intresseren als je de brieven van de belasting niet krijgt.. Ik heb de mensen er ook op aangesproken dat ze echt een brievenbus moeten ophangen en ook al eens aan de buren gevraagd of ze het willen afgeven en ook al briefjes op de deur geplakt. Alleen ik blijf ze niet waarschuwen. Maar sommige van die ondernemers zijn dus echt totaal niet aardig en soms kan er ook geen goede dag vanaf of wat dan ook dus dan bekijken ze het maar ook. Uiteraard krijgen ze wel gewoon post als ze open zijn.

Maar in elk geval vind ik dat ik mijn best heb gedaan om aan te geven dat ze een brievenbus moeten ophangen en ik ga ook niet langer mijn route omgooien omdat er een paar brievenbussen ontbreken.
cron