Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

11
Nog bedankt voor je reactie Carla. :)
Excuus voor late reactie, erg druk gehad met de studie.

Maar het achterhouden is een goed idee, maar dit mag ik niet doen. Dit heb ik eerder gevraagd i.v.m. de winkels die gesloten zijn op maandag en dinsdag. Heb toen ook voorgesteld dat ik voortaan de post voor deze winkels bezorgen mag op de vrijdag. Dit werd niet toegestaan. En hier zaten ook belastingbrieven tussen.

Ik ben benieuwd of ik in de zomervakantie dan post zal hebben. Dit is de eerste keer dat ik scholen in mijn wijk heb. Heb een zomer gewerkt bij Post NL toen het net de naam TNT kreeg. Daar had ik wel post voor een basisschool (en bus was weggehaald in de zomer).

Als ik straks in de kerstvakantie post heb voor ze zal ik opnieuw mijn contactpersoon er naar vragen. Al ben ik bang dat ik het antwoord wel weet ;)

p.s. het heeft wel geholpen om opnieuw bij alle winkels etc. langs te gaan die geen brievenbus hebben. Er zijn 2 bussen bijgekomen! Er wordt toch nog geluisterd ;)

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

12
@marloes

"achterhouden" van de post klinkt in dit verhaal wat ongelukkig.
alleen in een enkele vakantieweek heb ik in overleg met de school en mijn coordinator afgesproken
de post tot de volgende slag vast te houden.

als je de post van dinsdag.. bijvb.. donderdag terugstuurt naar depot om het dan maandag
weer in je bak terug te vinden.. ( of niet) ik bezorg het dan in ieder geval de dinsdag erop .

zomer en kerstvakantie is een langere periode.. die post gaat gewoon retour depot.

ik ben er niet van om bij meer bedrijven/winkels dit soort afspraken te houden want
mijn huis is geen depot.

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

13
Daar heb je ook weer een punt... dat gevoel heb ik namelijk al met die vreselijke agenda's en Ikea gidsen die dan (meer dan) een week opgeslagen staan in ons huis.. en ik woon al niet groot! Maar ja dat ter zijde.
Ik zal zien wat ik voor elkaar kan krijgen in die vakanties.
Dankje voor je reacties :) Kan ik enorm waarderen dat er met me mee gedacht wordt.

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

14
marloes schreef:Daar heb je ook weer een punt... dat gevoel heb ik namelijk al met die vreselijke agenda's en Ikea gidsen die dan (meer dan) een week opgeslagen staan in ons huis.. en ik woon al niet groot! Maar ja dat ter zijde.
Ik zal zien wat ik voor elkaar kan krijgen in die vakanties.
Dankje voor je reacties :) Kan ik enorm waarderen dat er met me mee gedacht wordt.
Is er misschien een leerkracht van de school die in jou buurt woont die de post kan ontvangen, zo heb ik het in het verleden gedaan en dat werkte goed, voor winkels en bedrijven is het wat mij betreft pech voor deze mensen.

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

15
koewartje schreef:
marloes schreef:Daar heb je ook weer een punt... dat gevoel heb ik namelijk al met die vreselijke agenda's en Ikea gidsen die dan (meer dan) een week opgeslagen staan in ons huis.. en ik woon al niet groot! Maar ja dat ter zijde.
Ik zal zien wat ik voor elkaar kan krijgen in die vakanties.
Dankje voor je reacties :) Kan ik enorm waarderen dat er met me mee gedacht wordt.
Is er misschien een leerkracht van de school die in jou buurt woont die de post kan ontvangen, zo heb ik het in het verleden gedaan en dat werkte goed, voor winkels en bedrijven is het wat mij betreft pech voor deze mensen.
Ik zal het je sterker vertellen. Een oud studiegenoot werkt op 1 van de scholen. (ik heb 3 scholen in mijn route). Ik werk zelf namelijk ook parttime op een basisschool, maar helaas niet op 1 van die scholen haha. Maar helaas woont zij in een stad verderop. En zover ik weet woont niemand van die leerkrachten in de buurt.. maar ik kan het altijd vragen! Dankje voor de tip :)

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

17
Ik heb in een van mijn wijken een basisschool zonder brievenbus. Het is een middag-wijk (nadeeltje van werken bij postNL is de middag-wijken), dus woensdagmiddag een probleem. Vaak is de schoonmaakster dan nog wel aanwezig, dus ik bel eerst bij de hoofdingang aan en geef het dan aan haar af. Anders probeer ik nog twee andere ingangen; zijn die ook dicht, dan plak ik toch echt een retoursticker en gaat het weer retour afzender.

In de vakanties heeft deze school een abonnement op "bewaarpost", dus dan heb ik er geen last van.

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

18
sunbow schreef:Ik heb in een van mijn wijken een basisschool zonder brievenbus. Het is een middag-wijk (nadeeltje van werken bij postNL is de middag-wijken), dus woensdagmiddag een probleem. Vaak is de schoonmaakster dan nog wel aanwezig, dus ik bel eerst bij de hoofdingang aan en geef het dan aan haar af. Anders probeer ik nog twee andere ingangen; zijn die ook dicht, dan plak ik toch echt een retoursticker en gaat het weer retour afzender.

In de vakanties heeft deze school een abonnement op "bewaarpost", dus dan heb ik er geen last van.
Dat is slim bedacht van die scholen.. maar geld dat dan ook voor Sandd bezorging? Volgens mij is dat abonnement toch alleen voor PostNL? Als ik zie hoe groot de stapel is die ik elke dinsdag/vrijdag moet leveren aan alle 3 scholen.. dan lopen ze bij Sandd ook best wat mis! En daar zitten ook best dure vakbladen tussen.

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

19
marloes schreef:
sunbow schreef:Ik heb in een van mijn wijken een basisschool zonder brievenbus. Het is een middag-wijk (nadeeltje van werken bij postNL is de middag-wijken), dus woensdagmiddag een probleem. Vaak is de schoonmaakster dan nog wel aanwezig, dus ik bel eerst bij de hoofdingang aan en geef het dan aan haar af. Anders probeer ik nog twee andere ingangen; zijn die ook dicht, dan plak ik toch echt een retoursticker en gaat het weer retour afzender.

In de vakanties heeft deze school een abonnement op "bewaarpost", dus dan heb ik er geen last van.
Dat is slim bedacht van die scholen.. maar geld dat dan ook voor Sandd bezorging? Volgens mij is dat abonnement toch alleen voor PostNL? Als ik zie hoe groot de stapel is die ik elke dinsdag/vrijdag moet leveren aan alle 3 scholen.. dan lopen ze bij Sandd ook best wat mis! En daar zitten ook best dure vakbladen tussen.
Sandd biedt geen bewaarpost service aan?
Waarom eigenlijk niet?
cron