Postbezorger de cel in om fraude

1
Postbezorger de cel in voor fraude
Nederland • 30-01-2014 @ 15:11 • Redactie
print

Een 29-jarige man die als postbezorger brieven van de Belastingdienst achterhield en manipuleerde, moet anderhalf jaar de cel in. De rechtbank in Den Haag veroordeelde de oud-werknemer van postbedrijf Sandd donderdag voor onder meer valsheid in geschrifte en witwassen.

De man vulde zijn eigen bankrekeningnummer in op formulieren waarop particulieren en bedrijven konden aangeven op welk bankrekeningnummer teruggave moest worden betaald. Hierdoor stortte de Belastingdienst ten onrechte ruim twee ton op zijn rekening.

De bezorger heeft volgens de rechter niet alleen het briefgeheim op grove wijze geschonden, maar ook de reputatie van de Belastingdienst en zijn werkgever beschadigd. Omdat hij ook tijdens de zitting de ernst van zijn daden niet leek te beseffen, zag de rechtbank geen reden om af te wijken van de strafeis van de officier van justitie.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/636349/1 ... raude.html

Re: Postbezorger de cel in om fraude

3
De rest van de enveloppen misschien weggekwakt?
Wat een sukkel van een vent zeg. Sorry, maar die weet heus wel waar hij mee bezig is geweest.

Wat ik niet snap en wat een fout is van de belastingdienst en/of de banken, is dat de combinatie rekeninghouder en rekeningnummer niet klopte en dat hen dat niet is opgevallen. Dat is eigenlijk wel heel griezelig.

Re: Postbezorger de cel in om fraude

4
slagvaardige schreef: Wat ik niet snap en wat een fout is van de belastingdienst en/of de banken, is dat de combinatie rekeninghouder en rekeningnummer niet klopte en dat hen dat niet is opgevallen. Dat is eigenlijk wel heel griezelig.
Ik hoorde laatst een bankenwoordvoerder bij een consumentenprogramma beweren dat ze dat niet meer mochten controleren ivm Europese privacywetten.

Vreemd verhaal, want als je bij ING geld overmaakt naar een andere ING-rekening, wordt er wel altijd een controle uitgevoerd. Als ik bijv. geld overmaak naar Els van Vliet met gironummer 1234567 krijg ik de volgende tekst:

"Onder dit gironummer is bij ons bekend mevrouw E.C.H. Hobbema - Van Vliet. Is dit juist?"

Re: Postbezorger de cel in om fraude

5
Van mij mag die persoon een tijd de bajes in en op de zwarte lijst bij de postbedrijven want zoiets doe je gewoon niet! Niet het openmaken en zeker niet het rekeningnummer wijzigen. Bah, zo krijgen wij postbodes allemaal een verkeerde naam terwijl de meesten toch te goeder trouw werken. Dat schaadt de naam van Sandd. Gelukkig zijn onze klanten wel zo slim dat ze weten dat de meesten zoiets niet doen. Zo knoeier zou ik wel iets kunnen doen en ik ben normaliter helemaal niet agressief. Maar daarvan krijg ik agressieve neigingen.
cron