Re: Andere wijk lopen

51
Nou Carla41, geef mij die kerstkaarten dan maar. Die zijn toch heel wat minder zwaar. En nee, wij bij Axender willen echt geen stroopwafels tussen de folders of kranten. Laat ze dan maar bij de post zitten. Voor die ondernemer bezorg ik namelijk de folders die in het weekend de deur uit moeten en die eerst gevouwen moeten worden. In die wijk zitten een paar van die klembrievenbussen. Overigens heb ik voor half juli/half aug. al 5 x een extra krantenwijk als vervangster. Dus 5x Oosterhout en Kanton. Elke keer mooi € 2,50 extra boven de vergoeding.

Re: Andere wijk lopen

54
Carla41 schreef:@opdedeurmat

maar of jij thuis zo blij wordt van zo,n 1000 stuks mini kerstkaarten sorteren :lol:
Geen ervaring mee gelukkig ... maar zonder de grote glibberige dingen ertussen zal dat misschien best meevallen? Nog een half jaar om me daarop voor te bereiden ;-) (Twee weken geleden nog een achterstallige kerstkaart bezorgd, nou ja, retourtje uit Frankrijk, daar kunnen ze er ook wat van).

Aan de andere kant: met 1000 stuks kom je misschien bij Sandd en consorten wel aan een fatsoenlijk loon? (Hoewel het waarschijnlijk net niet aan de 29,99 kilo zal komen ;-) )
Ik ben er nog niet uit waar ik blij van word....

Maar on topic: omdat met een paar euri geen gezondheid is terug te kopen heb ik me voor de komende weken even niet beschikbaar gemeld voor andere wijken. Wel zo rustig en duidelijk ...

Re: Andere wijk lopen

55
@opdedeurmat

de kerstkaarten ook weg bij postnl.. :? dan kunnen ze daar de deur wel sluiten.

heel kleine post en grotere poststukken.. mijn ervaring is als het veel is, gewoon niet tussenvoegen.
maar bovenop de stapel van je straat..
dat kan alleen bij sandd hoor :lol:

ps.. als je een beetje geluk hebt en een compacte wijk met aardig wat post kom je ook bij sandd aan een fatsoenlijk loon.
(minimumloon dan wel te verstaan, maar meer zou ook een beetje overdreven zijn voor deze moeilijkheidsgraad...
zoek een brievenbus, lever je post af en klaar is kees)

Nee dat begrijp ik wel, met je extra wijken.. je moet je positie bij je 1e werkgever nu ook niet in gevaar brengen. (Y)
en het kan natuurlijk wel is gaan schuren als je bij beide meerdere wijken op 1 dag gaat doen. :D
wat ook je gezondheid niet ten goede zal komen.

Re: Andere wijk lopen

56
Carla41 schreef:@opdedeurmat

de kerstkaarten ook weg bij postnl.. :? dan kunnen ze daar de deur wel sluiten.
Ze doen aardig hun best door de prijs van de postzegel te blijven verhogen, maar helaas :-) mensen blijven kaartjes sturen. Leuke tijd ook wel, voor de bezorger (vind ik). En wat je spontaan krijgt toegestoken onderweg, daar moet je bij sommige onderaannemers een halve maand voor lopen ;-)

Minimum loon, dat zou ik ook netjes vinden. Met sorteren erbij had ik nu per slag (zo noem je dat?) zeg maar het minimum loon voor 1 uur werk, terwijl er natuurlijk wat meer uurtjes in zijn gaan zitten. Zelfs als het sorteren geen tijd zou kosten, kom ik lang niet aan minimum loon. En je mag er van uitgaan dat ik een snelle loper ben. Maar goed, voor mij is het niet zo belangrijk, dan word ik elders (UWV) ook minder gekort.

Nee dat begrijp ik wel, met je extra wijken.. je moet je positie bij je 1e werkgever nu ook niet in gevaar brengen. (Y)
O sorry, ik bedoelde ook mijn eerste werkgever. Ook die heeft zich soms wat aan te passen aan mijn grenzen (of andere niet-post bezigheden) ;-)
cron