Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

22
Goed dat iemand die zaterdag als leverdag even aankaart. Tegen die tijd moet ik er even rekening mee houden met het buiten zetten van de kratten. Dat doe ik immers normaliter niet op zaterdag. Als er veel folders ingevouwen moeten worden zal ik nog wel thuis zijn. Hopelijk zijn er dan een stuk minder folders dan voor komende weekend. Het is dan immers toch ook paasweekend. Voor komend weekend krijg ik 23 soorten folders! :evil: Heb net op de site van Axender gekeken. Op die 6e mei ben ik toevallig net vrij want dan heb ik gepland dat de nieuwe kozijnen geplaatst worden. Dan moet ik toch echt thuis zijn.

Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

23
Carla41 schreef:2: .....verschuiving van 5 naar 6 mei .Bij Postnl wordt de 5 mei post ook verschoven naar 6 mei en wordt 5 mei doorbetaald als nationale feestdag eens in de 5 jaar. dat is opgenomen in de CAO van postnl.
Niet alle werkgevers in Nederland hebben dat per CAO bepaald.

Sandd komt deels de bezorgers tegemoet door op 5 mei ook vrij te zijn. Maar laat de bezorgdag niet vervallen, schuift deze op. Niet personeelsvriendelijk.. wel klantvriendelijk.
Toch is 5 Mei om de 5 jaar een landelijk erkende Feestdag ; de "CAO-makers" zijn gewoon (bewust ??) vergeten dit te vermelden...... :(

CAO >> BLZ 16 Toeslag feestdagen Artikel 22 : Toeslag feestdagen >> item 2 << waar is clausule "bevrijdingsdag"
Postbezorger Sandd

Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

25
jandegraaf schreef:.......alleen jammer dat we met z'n allen niet een vuist richting Sandd kunnen maken
Jan , dat zou ik ook wensen en dat weet je ,maar alleen digitaal gaat dit helaas niet werken ; zelfs op facebook niet.Sandd is op facebook "anoniem" unther nickname ; je weet niet WIE precies die aardige Sandd berichtjes en paaiende reacties plaatst.Het past in hun manier van "transparant" zijn.....

"Alleen georganiseerd kun je een bedrijf als Sandd opvoeden"
Postbezorger Sandd

Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

26
@fredselekt

in 2020 valt 5 mei weer op een dinsdag.
hebben we nog 5 jaar om via de OR en vakbond te pleiten voor een doorbetaalde feestdag. :idea:

Nationale feestdagen
Bij feestdagen kun je onderscheid maken tussen de religieuze feestdagen en de nationale feestdagen. In Nederland zijn er twee officiële nationale feestdagen: Koningsdag (27 april) en Nationale Bevrijdingsdag (5 mei).

Moet ik mijn personeel vrij geven?
Voor de meeste bedrijven geldt Koningsdag als een vrije dag, waarbij de medewerkers worden doorbetaald. Voor de 5e mei ligt dat iets anders. De overheid heeft 5 mei weliswaar aangewezen als nationale feestdag, maar heeft het daarbij aan de cao-partijen overgelaten of een werknemer betaald vrijaf heeft op die dag. Om erachter te komen of je werknemers recht hebben op een vrije dag op 5 mei, is het aan te raden om de cao te raadplegen.

Betaalde vrije dag in lustrumjaar
In de meeste cao’s is afgesproken dat 5 mei alleen geldt als een betaalde vrije dag in lustrumjaren. Dat is in 2015 het geval. De Winkeltijdenwet staat overigens gewoon toe dat winkeliers hun deuren op Bevrijdingsdag geopend houden. Hou wel rekening met gewijzigde openingstijden in verband met festiviteiten."

Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

28
Yep. Gewoon op 5 mei. Ik vond het op zich niet zo erg, want ik ben voor Postnl doorbetaald vrij. Die post wordt met de hah naar woensdag verschoven.
Ik kan dinsdag dus rustig aan doen voor Postservice en woensdag mijn dinsdagwijk voor Postnl. Tenminste, zo staat het tot nu toe nog op het rooster. Haha

Re: 6 mei bezorgen op woensdag?

29
Carla41 schreef:......waar ik wel op hoop is dat velen bij de OR Sandd een verzoek indienen zich in te spannen dat 1 x in de 5 jaar nationale bevrijdingsdag als officiële feestdag ook bij Sandd wordt ingevoerd.
heb jij dan goede communicatieve ervaringen met de OR (GOR) van Sandd :?:

heb je dat "interview" gelezen in het OR jaarverslag 2014 :
"Cathy interviewt Tibart en andersom...." ( :roll: )

zie ook VZO "OR reageerd van Sandd niet op e-mails 12-03-2015" (reageert met een "T"...)
http://www.postbezorgers.org/forum/view ... 281#p35281
Postbezorger Sandd
cron