Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

11
@slagvaardige

ik lees ook bij annezech:
juist adres maar verkeerde WIJKCODE

"Als het adres op het poststuk niet in uw wijk ligt, dan is dit een foutsortering."
ik ga er van uit dat dit is voor poststukken met een andere wijkcode dan de jouwe, dat is inderdaad een foutsortering,
niets aan doen gewoon in de lege krat.

doe je er, in het geval van annezech geen sticker op dan komt het de volgende slag weer bij je in de bak :D

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

15
Mij is uitgelegd dat ik alleen hoef na te denken of de straat in mijn wijk bestaat!
Heeft het poststuk dus MIJN wijkcode , maar ken ik de straat niet ( in mijn wijk) dan is het retoursticker met rede 1. Het is namelijk niet aan mij om uit te zoeken of die straat toevallig wel bestaat. Al ken ik ze allemaal wel dat maakt niet uit. Kort Door de bocht hoef je alleen na te denken of de straat bestaat in jouw wijk.

Heeft het poststuk Een andere wijkcode dan gewoon terug in de krat.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

17
Ik had begrepen dat wanneer je meer dan 5 fouten in de retouren hebt gemaakt, het contract bij Sandd niet verlengd kan worden. Het is zeer belangrijk om dit foutloos uit te voeren!

Zo had ik steeds een bestaande straat en huisnummer die niet onder mijn wijk zat. Vreemde: Wanneer de afzender helemaal geen postcode invulde kwam die ook in mijn wijk terecht!

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

19
Ik schrijf het er ook bij omdat ik heel veel straten inclusief huisnummers uit mijn hoofd weet. Ik zet dat er wel bij in de opmerking. In tegenstelling tot PostNL moet bij Sandd de postcode ook juist zijn, anders kan het retour gaan. Als geadresseerde zou ik dat niet prettig vinden. Het gebeurd regelmatig dat postcode's incorrect zijn. Denk niet dat de sorteer machine zo intelligent te maken is, dat hij kijkt naar straat/huisnummer en woonplaats en daarop sorteert?

Bij foutsorteringen is het poststuk erg lang onderweg. Denk dat dit ook reden is dat tv gidsen niet via Sandd verzonden worden, doch via PostNL omdat daar het de volgende dag bezorgd kan worden. Dit wat bij Sandd niet mogelijk is.

Re: Juist adres, maar verkeerde wijkcode

20
Ik blijf erbij als jouw wijkcode op de envelop staat vermeld en dat zeg je in het bericht

de straat valt niet in je wijk


sticker erop met nummer 1 straat en of huisnummer niet bekend
Dat is naar mijn overtuiging echt de regel die we hanteren bij Sandd


annezech schreef:Vandaag heb ik een aantal poststukken ontvangen, waarop een juist, bestaand adres staat en daaronder mijn wijkcode afgebeeld, alleen vallen de adressen niet in mijn wijk.

Wat doen jullie in zo'n geval? Als het adres in de buurt van je wijk is, alsnog bezorgen? Of retour sturen? Indien dit laatste, welke reden geven jullie aan op de sticker? In mijn ogen dekken de op de sticker genoemde redenen niet de lading. Misschien optie 5 aanvinken met als aanvulling dat het adres wel bestaat maar dat de code onjuist is?

Hoewel ik mijn tc al gemaild heb en deze vraag ook aan haar heb voorgelegd, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Verder kan ik jullie niet meer volgen
cron