commentaar mensen

1
ik krijg regelmatig commentaar van mensen omdat ze vinden dat ik erg vroeg loop
ik breng de kids te school en ga lopen, dus begin meestal vanaf 8:30 je mag vanaf 8 uur bezorgen dus geen probleem.

hebben jullie hier ook last van? en hoe gaan jullie hier mee om
vind het wel vervelend om het te horen maar ik mag lopen en ben niet van plan om smiddags te lopen

Re: commentaar mensen

2
Gewoon niets van aantrekken. Gewoon zeggen dat je tussen 8 en 18.00 post mag bezorgen en dat deze tijd voor jou goed uitkomt. En wat zeuren ze toch. Ze hebben nu toch lekker op tijd de post. Beter dan dat ze die pas tegen 16.00 krijgen.

Re: commentaar mensen

4
Niks van aantrekken, je bezorgt binnen de bezorgtijden.

Normaal gesproken loop ik mijn wijk ook in de ochtend, alleen soms wil het nog eens voorkomen dat ik 's middags de post rond breng (bijvoorbeeld vanwege afspraken). En aangezien er in mijn wijk een aantal flats staan waar voornamelijk ouderen wonen, krijg ik van sommigen van hen nog wel eens de opmerking dat ik laat de post bezorg (en dan bezorg ik nog wel de post aan het begin of halverwege de middag :? )

Re: commentaar mensen

5
Ik heb in de wijk enkele bejaardenflats en die kan het niet vroeg genoeg zijn (staan soms beneden te wachten tot ik alle post bij hen bezorgd heb). Of ze vragen of ik even tussen de 50 adressen alvast dat van hen kan uitzoeken maar daar begin ik niet aan. de flat heeft een brievenbusportaal en ik sorteer het niet helemaal uit thuis maar ter plaatse mik ik alles een voor een in de goede bus (is voor mij sneller). Wat mij betreft gaan ze eerst het ommetje doen met hun hond of boodschapjes halen maar een aantal mensen blijft hardnekkig wachten en kijken hoe ik mijn werk doe. Het is mij om het even al is het best irritant als ze aangeven dat het wel lang duurt. Dat is meteen opgehouden trouwens toen ik voorstelde te stoppen op dat moment en tussen kwart voor 6 en 6 uur die middag terug te komen om verder te bezorgen.

In de winkelstraat vinden sommige winkeliers het lastig als ik voor tienen bezorg omdat ze vaak geen brievenbus hebben. Ze hebben zelf gezegd dat ik het bij buren kan bezorgen en dat doe ik ook maar als ik eens wat later kom dan klagen ze meteen dat ze de vorige keer naar de buren moesten. Ik geef vriendelijk aan dat een brievenbus wellicht een goed idee is dan en verder negeer ik het geklaag inmiddels. IK mag tussen 08.00 en 18.00 bezorgen en heb vaak ook nog andere verplichti8ngen op een dag. Zo vroeg mogelijk is voor mij het prettigst. Klagers blijven er altijd.
Het gros van de mensen is volgens mij tevreden. Ik weet dat ik mijn werk goed doe en als ze dneken dat het beter kan moeten ze zelf maar eens als postbezorger gaan werken

Re: commentaar mensen

6
ingek82 schreef:ik krijg regelmatig commentaar van mensen omdat ze vinden dat ik erg vroeg loop.....begin meestal vanaf 8:30
Geen punt van maken : Mevr./Meneer : "Sandd bezorgd post op Dinsdag én Vrijdag tussen 8:00-18:00 "KLAAR ! Mocht men desondanks doorzeuren (vriendelijk blijven :) "neemt U desgewenst rechtstreeks contact op met Sandd". =KLAAR!
Postbezorger Sandd

Re: commentaar mensen

8
in de stad ook geen last van.
in een rustige woonwijk zal ik niet snel aanbellen om 8 uur smorgens als een brievenbuspakketje toch niet past.
dat doe ik dan na 9 uur smorgens.

de krantenjongen ( half 7) moet het ook niet wagen me uit mijn bed te bellen :D maar bezorgen kan gewoon
vanaf 8 uur.

Re: commentaar mensen

9
ik ben nog nooit om 8.00 uur begonnen met bezorgen begin meestal tegen 9.30 uur.
heb wel eens commentaar gehad een DAME die nooit mijn goede morgen beantwoorde
riep op een gegeven moment ik hoef die rotzooi niet dus ik liep haar brievenbus met post voor haar voorbij.
vier deuren verder loopt deze DAME mij weer voorbij waarbij ik haar de vraag stel of ik haar post ( ING bank )dan maar retour moet sturen.
haar reactie was nee geef die maar hier.
ze heeft er weinig van geleerd want ze beantwoord mijn goede morgen nog steeds niet.
blijf toch stug volhouden met goede morgen te zeggen al weet ik van te voren dat er geen geluid uitkomt.

Re: commentaar mensen

10
Aanbellen doe ik ook gewoon om 08.00 uur 's ochtends als iets niet door de brievenbus past. Wellicht komen ze sneller op het idee om hun brievenbus aan te passen als ze er echt last van hebben....
Ik zal niet expres heel vroeg aanbellen maar ik ga ook niet later terug lopen omdat iemand geen goede brievenbus heeft.
Ik probeer altijd het poststuk er doorheen te krijgen (wat vaak wel gaat) en als het eens niet gaat bel ik aan. meestal zijn mensen vriendelijk dat ik die moeite neem. De enkeling die dat niet is geef ik netjes aan dat als ik niet aanbel dat soort zaken retour gaan en ze de post dan pas veel later zullen ontvangen. Vaak binden ze dan wel in of ze geven aan bij welke buur met grote brievenbus het voortaan bezorgd mag worden. Ik houd dus geen rekening met aanbeltijden omdat ik echt van mening ben dat het een probleem is van die mensen en niet van mij dat ze geen brievenbus hebben die voldoet aan de wettelijke eisen. Het aanbellen is een extra service. Willen ze dat niet prima maar dan zal bepaalde post nooit aankomen via SANDD vrees ik. Tot nu toe maar bij een adres het geval geweest omdat daar nooit iemand thuis is als ik mijn route loop. Kreeg het aantal keren na elkaar in mijn krat en toen ineens niet meer dus het zal wel op een andere manier zijn opgelost. Ik zal wel moeite doen om dingen tocht door de brievenbus te krijgen en ook moeite nemen om even aan te bellen en het af te geven maar voor dat soort gevallen mijn route omleggen of nog eens terug lopen doe ik niet uit principe... Dan is voor je het weet het einde zoek vrees ik
cron