Re: App verplicht stellen..

81
Vraag op : Sandd informatie site

Is de BezorgerApp voor elke telefoon geschikt ?

Antwoord :
De BezorgerApp is geschikt voor smartphones die gebruik maken van Android (onder andere Samsung telefoons) en iOS (IPhone). Er zijn enkele beperkingen die gelden voor bepaalde verouderde besturingssystemen. Dit zijn besturingssystemen voor 4.2 Android en voor de iOS 7.0 (iPhone 4.0).

ik ontdek net dat die BezorgerApp zeer waarschijnlijk niet geschikt is voor mijn Samsung met Android 4.1.2 ; dus ouder dan versie 4.2 :roll:
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

82
Bij Postnl moet je een smartphone hebben met minimaal Adroid 5.0 of was het nu 5.1 lollipop.
Mijn eigen mobiel heeft ook inderdaad 4.1.2 of zoiets. Niet geschikt dus. En ik kan hem ook niet upgraden naar 5.0 Die slimmerikken van Samsung hebben ervoor gezorgd dat Galaxy S4 mini geen upgrade kan krijgen. Lekker dan!

Een collega van mij heeft overigens een hacktool gebruikt waardoor zijn oudere mobiel wel geupgrade kon worden.

Geen idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. :?

Re: App verplicht stellen..

83
Plussen :D als je dan begint bij het sorteren... :D

Ik vind dat je daar een goed punt maakt Carla41.
De app aanzetten bij de start van het sorteerproces en weer uitzetten als de fiets in de schuur staat is een goede manier om te meten hoeveel tijd de Sandd medewerkers besteden aan hun werkzaamheden. (nadeel is dat de Sandd medewerker alle werkzaamheden in één tempo moet doen)

Er moet een oplossing voor de privacy gezocht worden. Ik zie nog veel obstakels. En je wilt geen alerte inbreker in je huis hebben omdat je app verraadt dat je uit huis bent.

En hoe zorgt Sandd ervoor dat iedereen in het bezit is van een juiste app op een apparaat?

En hoe gaat Sandd draagvlak creëren voor een goed gebruik van de app? Ik heb niet de indruk dat de neuzen onder alle medewerkers dezelfde kant op wijzen.

Re: App verplicht stellen..

84
@Stan-Boét

stan , ik hoop dat je begrijpt dat het "Plussen als je dan begint bij het sorteren"niet serieus genomen kan worden.
als het thuis sorteren nu wordt ingesteld/teruggebracht op max 350 per uur. moet iedere bezorger daar toch aardig dichtbij komen..
de 'één wat sneller de ander wat langzamer.
De klant heeft er geen enkel belang bij te weten hoe laat/wanneer je sorteert.

@slagvaardige 5.1 lollipop ...
PS.. ik ben al blij te lezen dat ik met mijn android 4.4.2 straks niet een nieuw toestel hoef aan te schaffen

Re: App verplicht stellen..

85
Carla41, Sandd medewerkers willen af van de huidige onduidelijke situatie. Sandd medewerkers willen duidelijkheid over hun gewerkte uren. En ze willen dat hun gewerkte uren worden uitbetaald. Dus appje aan en gaan met die banaan: sorteren, fietsen, bezorgen, fiets in schuur, appje uit, en tel je uren uit

Re: App verplicht stellen..

86
@Stan-Boét

maar het gebruik van de app is niet om de bezorger ter wille te zijn stan.. maar voor sandd als werkgever en haar klanten.
ik denk als sandd zich meer op de pakketten markt gaat begeven dat het ook nodig zal zijn om pakketjes te gaan scannen.

Re: App verplicht stellen..

87
Voor mij is het heel simpel:

De werkgever bepaald in grote mate hoe het werk gedaan wordt en heeft daar ruime bevoegdheid toe hoe en waarmee dat werk wordt uitgevoerd.
En daar heb ik begrip voor, ook al is het voor de uitvoerenden niet altijd logisch te begrijpen.
GPS logging van de bezorgers e.d. valt daar m.i. ook onder
Maar werkgever kan niet verplichten tot op eigen kosten aanschaffen of gebruik maken van prive eigendommen (smartphones in dit geval).

Ik heb nooit eigendommen ingezet voor werk tenzij ik van te voren wist dat er verzekerd voor was (laptop a E 1500,-), of dat het niet zo kwetsbaar is (Mijn eigen messenset bij bijzondere gelegenheden).
Hoe Sandd nu de app wil pushen legt de bedrijfs-verantwoordelijkheid / risico ondernemer bij de werknemer. Indien er schade* optreed aan de telefoon tijdens het werk wordt het een, "Mijn verhaal tegen hun verhaal", discussie.
Hoe ga je bewijzen dat het inderdaad tijdens werktijd gebeurde, Sandd zal dit ontkennen als je dit claimt.

Mijn inziens:
Het is voor Sandd eenvoudig genoeg om een "dedicated" apparaatje hiervoor te laten maken. Waterdicht kastje met GPS/tijd-logger en 1 knop:
indrukken groen ledje veschijnt: beteken aan het bezorgen.
nog een keer drukken: niet bezorgen. Misschien nog een knop voor het aan/afmelden.
De winacties en de calorienteller in de app heb ik daarom nooit begrepen. (Zijn lokkertjes).

Een dergelijk apparaatje hoeft niet meer dan 30 Euro te kosten. Dus dat is voor Sandd ook de kosten niet per bezorger.

Gerard.

*Schade: Iemand al opgemerkt dat het handige vakje voor je telefoon op de linkerarm van de sandd jas niet waterdicht is? De stof van de jas zelf wel, maar dan moet je er niet met een naald doorheen prikken om er een zakje op te naaien.

Re: App verplicht stellen..

88
Antwoord op bericht van C-41.
Nee, de app is er ook op gericht om het werk van de medewerkers bijv. leuker en makkelijker te maken. Dat staat ook in een brief van 25 oktober 2016 (datum in de brief is overigens weggelaten) die ondertekend is door Rob Brakenhoff, Chief Operating Officer. Hij steekt de medewerkers ook nog eens een hart onder de riem in een persoonlijke boodschap op MijnSandd.nl. Dat is leuk voor de medewerkers en dan denk ik graag mee.
De app is dus ook voor Sandd bestemd. Sandd is dus dé partij die kan aangeven om gebruik te gaan maken van een volledige tijdsregistratie ipv deelregistratie; duidelijkheid en transparantie naar klanten en medewerkers zijn belangrijk voor Sandd. Dus Appje aan en gaan met die banaan: sorteren, bezorgen, fiets in schuur, appje uit, en reken je uren uit.
Overigens, ik heb de huidige voorwaarden gelezen. Onder deze voorwaarden kan niemand verplicht zijn of haar akkoord te geven. Op dit moment kan medewerking alleen afgedwongen worden op vrijwillige basis. En des te meer respect voor de mensen die wel tekenen.

Re: App verplicht stellen..

90
Je kan de tijd ook zelf bijhouden op een horloge. Ze hebben mij aangeraden om de tijd bij te houden die ik besteed aan alle postwerkzaamheden. Dan kan ik die tijd daarna vergelijken met de normuren van de Wijkplanning/bezorgbon. Het zou handig zijn als de app voor jou wordt ontwikkeld met zichtbare tijdsregistratie. En, heb jij ook alle gebruikersvoorwaarden op papier gekregen, die je accepteert als je de app installeert?
cron