Re: App verplicht stellen..

122
Carla41 schreef:even gegoogled op Hollands Nieuwe..

ik lees : er komen nog eenmalig bezorgkosten 20 euro en aansluitkosten 10 euro bij. ? of gaat de bezorging via sandd?
en.. na twee jaar betaal je niet meer voor toestel maar worden de kosten verhoogd naar ?
Vodafone
· Aanbod is een smartphone incl. 500MB/minuten/sms vanaf 10 euro/mnd.
· Er zijn diverse toestellen met diverse tarieven, startend vanaf 10 euro.
Er komt een speciale website van Vodafone waar bezorgers kunnen inloggen en bestellen.
· Een tweejarig abonnement is 10 euro per maand, een eenjarig abonnement 11 euro per maand.
· Het gaat om 500 smsjes , minuten of MB. Dus als je 200MB hebt gebruikt, dan heb je nog 300 minuten of sms over.
· Voor 1 euro per maand extra wordt de bundel verdubbeld naar 1000MB.
· Alle bezorgers die de BezorgerApp gebruiken krijgen 3,50 euro vergoeding van Sandd.
· Onderaan de streep kost het de bezorger dus 6,50 euro per maand.
· De eenmalige aansluitkosten zijn 20 euro en de verzendkosten zijn 10 euro. Sandd is hierover nog in onderhandeling.
· Sim only is mogelijk, alleen een los toestel aanschaffen zonder sim only is niet mogelijk.
· De bezorger sluit het abonnement af met Vodafone, Sandd zit hier niet tussen. Als de bezorger stopt met bezorgen, gaat zijn abonnement gewoon door.

Als je abonnement afgelopen is, kun je een SIM only abonnement afsluiten. Ook hierin zijn verschillende opties mogelijk, afhankelijk van het aantal MB, minuten of sms. Dit kun je naar eigen wens afsluiten en is dan uiteraard goedkoper omdat je er geen toestel bij neemt.
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

123
@fred

ja je neemt de tekst bijna... goed over ik lees: aansluitkosten 10 euro en verzendkosten 20 euro. :roll:
maar let op fred: ".Voor 1 euro per maand extra wordt de bundel verdubbeld naar 1000MB.
dat klinkt heel interessant.. maar hoeveel bezorgers hebben in de gaten dat het na 2 jaar dan wel stijgt naar 19 euro per maand :o

maar als jij een toestel moet aanschaffen.. krijg je een vergoeding van 3 en met eigen toestel een vergoeding van 3,50?
ik ben blij dat het weekend is. :D

Re: App verplicht stellen..

124
Carla41 schreef:maar als jij een toestel moet aanschaffen.. krijg je een vergoeding van 3 en met eigen toestel een vergoeding van 3,50 euro ?


?? een vergoeding van 3 ?? begrijp ik niet..............

ALLE bezorgers die de App gebruiken krijgen een maandelijkse vergoeding van 3,50 euro........zegt Sandd.
( "ongeacht welk toestel " )

Ik gebruik de App nog niet ; misschien kunnen mensen hier op het forum iets over de huidige een App vergoeding vertellen ? of gaat die regel 1-1-2017 in ??
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

125
Carla41 schreef:@

Ps. Newman
Grotendeels klopt je visie maar.. kleding, fietstas, zetblok dat krijg je als je bij sandd in loondienst bent wel .
en ovo-ers kunnen volgens mij bij de belasting aftrek opgeven van gemaakte fiets/loop kilometers den kledingvergoeding
onder de kop.. overige kosten .
Maar .. is het zo dat je bij Postnl er niets op toe hoeft te leggen?
Dat van die kleding is nieuw voor mij.Ik dacht dat je van Sandd alleen een jas kreeg en dat je de rest (bijv. polo's) wel kon bestellen maar daar gewoon voor moest betalen. Is dat veranderd dan? En zo ja, wat zit er dan tegenwoordig in het kledingpakket van Sandd?

Bij PostNL is de vergoeding van de smartphone in principe kostendekkend. Je kunt als PosNL-medewerker een abonnement bij Hollands Nieuwe afsluiten voor 8 euro per maand inclusief toestel (met 300 sms/MB/minuten per maand), of je kunt, als je geen abbo wilt of kunt afsluiten, via de teamcoach een prepaid-smartphone in bruikleen krijgen. Van de maandvergoeding kun je vervolgens het beltegoed opwaarderen. Van PostNL krijg je 8 euro per maand smartphonevergoeding.

Naast die 8 euro smartphonevergoeding krijg je ook nog (maximaal: dit hangt af van je contractgrootte) EUR 8,75 per maand "postbezorgersvergoeding". Of je hiermee uitkomt verschilt per persoon. PostNL kijkt namelijk niet of je een fietswijk hebt (met eigen fiets), een loopwijk (met karretje van PostNL), of een scooterwijk (met scooter van PostNL). In de laatste 2 gevallen kom je makkelijk uit met de vergoeding, want dan blijven je kosten beperkt tot eens per 1,5 jaar een paar nieuwe schoenen, en elke 2 (?) jaar een nieuwe broek. Als je ook nog de fietsreparaties moet bekostigen dan is de vergoeding niet kostendekkend, tenzij je zelf eigenhandig alle reparaties doet. Overigens krijg je elk jaar een VVV-bon van 10 euro als tegemoetkoming in een nieuwe broek, en 25% korting op Ecco-schoenen. (was vroeger 38%, maar dat werd Ecco te gortig). Wel moet gezegd dat die Ecco's, zelfs met korting, nog steeds pittig geprijsd zijn.

Schade aan de smartphone wordt vergoed door PostNL, als deze tijdens het werk is ontstaan. Wel blijft de vergoeding beperkt tot maximaal de prijs van het toestel wat je bij de Hollands Nieuwe deal krijgt (een Huawei Y5). Wie dus zijn eigen dure Samsung Galaxy 6 wil gebruiken om pakjes te scannen doet dit op eigen risico.

Re: App verplicht stellen..

126
@fred

op mijn sandd.nl.wordt gezegd: Alleen voor personen die voor Sandd werkzaam zijn: €3 korting per maand op geselecteerde toestellen van hollandsnieuwe bij zowel 1-jarige als 2-jarige abonnementen. vanaf 10 euro...
EN:
Sandd geeft alle bezorgers die de BezorgerApp gebruiken een extra maandelijkse vergoeding voor het gebruik van de eigen smartphone van € 3,50 netto.

@Newman
Een Jas, fleecevest en polo's.
tja de vergoeding bij Postnl is ruimer Newman. Fietsvergoeding etc.. het zou welkom zijn hoor!
maar zou het ook verschil uitmaken of je 2 x of 5 x per week de straat op gaat? wat de smartphone betreft?
En jullie scannen pakjes, dus intensiever je mobiel in en uit je zak.
vaker moeten opladen lijkt me ?

Re: App verplicht stellen..

127
Carla41 schreef:@fred

op mijn sandd.nl.wordt gezegd: Alleen voor personen die voor Sandd werkzaam zijn: €3 korting per maand op geselecteerde toestellen van hollandsnieuwe bij zowel 1-jarige als 2-jarige abonnementen. vanaf 10 euro...
EN:
Sandd geeft alle bezorgers die de BezorgerApp gebruiken een extra maandelijkse vergoeding voor het gebruik van de eigen smartphone van € 3,50 netto.

@Newman
Een Jas, fleecevest en polo's.
tja de vergoeding bij Postnl is ruimer Newman. Fietsvergoeding etc.. het zou welkom zijn hoor!
maar zou het ook verschil uitmaken of je 2 x of 5 x per week de straat op gaat? wat de smartphone betreft?
En jullie scannen pakjes, dus intensiever je mobiel in en uit je zak.
vaker moeten opladen lijkt me ?
Dat valt me dan nog mee, qua kleding bij Sandd. Maar een regenpak (meest essentiele kledingstuk in NL) kan er dus niet van af? Of is de gedachte dat het zo'n ontzettend flexibele baan is dat je gerust tussen de buiten door kunt bezorgen? ; )

Op zich valt het dataverbruik van de app erg mee, als je tenminste de instellingen van je toestel goed hebt staan. Ik ben ongeveer 2 MB per werkdag kwijt. Als je de screensaver zo instelt dat na 30 seconden niet gebruiken het scherm op zwart gaat, dan hoef je maar eens in de 3 dagen op te laden. Dus het valt mee. Overigens schijnt het verbruik in kWh zeer weinig te zijn, je bent ongeveer 1 a 2 euro PER JAAR kwijt aan stroom.

Re: App verplicht stellen..

128
OH de Jas spuit ik 1/2 keer per jaar waterdicht en wordt dus ook wel gezien als "regen"jas.
in combinatie met het dikke fleece jack kom ik zo de winter wel door.

Een regenbroek kan je bestellen , moet je wel voor betalen.. maar is van zulk log formaat dat ik zo nodig een eigen regenbroek zou inzetten.
maar met slechts 2 x per week en 1 wijk is een forse regenbui aardig te omzeilen :D
Kleding kan je om de twee jaar omwisselen voor een nieuwe set.

maar dit ging over de App. dat stroomverbruik valt me zeker mee.
dus scherm kan op zwart als je GPS aan moet hebben? je ziet ik heb er weinig verstand van.
:D

Re: App verplicht stellen..

129
Carla41 schreef:OH de Jas spuit ik 1/2 keer per jaar waterdicht en wordt dus ook wel gezien als "regen"jas.
in combinatie met het dikke fleece jack kom ik zo de winter wel door.

Een regenbroek kan je bestellen , moet je wel voor betalen.. maar is van zulk log formaat dat ik zo nodig een eigen regenbroek zou inzetten.
maar met slechts 2 x per week en 1 wijk is een forse regenbui aardig te omzeilen :D
Kleding kan je om de twee jaar omwisselen voor een nieuwe set.

maar dit ging over de App. dat stroomverbruik valt me zeker mee.
dus scherm kan op zwart als je GPS aan moet hebben? je ziet ik heb er weinig verstand van.
:D
Ja hoor, dat scherm hoeft niet permanent aan te staan. Dat is ook geen doen, want dan is je accu na een paar uur leeg. Ik hou trouwens ook de GPS niet permanent aan. Die is alleen maar nodig voor het scannen van pakjes, dus zodra ik het laatste pakje gescand heb gaat de GPS uit.

Re: App verplicht stellen..

130
@Newman

wij moeten GPS constant aanhebben zodat bij afmelding de route die we hebben afgelegd wordt doorgestuurd als zijnde
de bezorger heeft "de bezorgslag" geheel afgelegd..
wat niet 100% garandeert dat alle post uit de kratten ook die dag is bezorgd maar daar ga ik dan voor wat mijzelf betreft wel van uit.
cron