Re: App verplicht stellen..

251
Ik wil hier best nog een keer op reageren.

1. Privacy
Sandd kan niets anders zien dan groene en rode bolletjes en de app registreert enkel de adressen waar er post voor is in jouw wijk. Zij zien niet hoe je loopt, waar je loopt etc. Zij kunnen niet eens een actuele status zien, dat zou namelijk teveel data zijn. Ik heb trouwens ook gewoon niks te verbergen.

2. Kosten
Wat een flauwekul dat mensen geen telefoon willen aanschaffen voor het werk. Dus feitelijk ben je liever je baan als bezorger kwijt dan dat je een mobiele telefoon aanschaft van 5 tientjes? Deze heb je na 14 maanden ongeveer terug. Misschien zelfs eerder als je net als ik minimaal twee extra zeker poststukken per bezorgdag hebt. Kijk eens bij hoeveel werkgevers je eigen kleding of schoenen aan moet. Geloof mij als ik zeg dat je veel vaker een paar schoenen moet kopen als je deze voor het werk moet gebruiken. Detailhandel, horeca en het ziekenhuis, ze krijgen geen schoenenvergoeding hoor.

3. Het is bijna grappig dat mensen roepen over beschadigingen tijdens het bezorgen. Een telefoon is nog altijd een gebruiksmiddel. De kans dat deze beschadigd is even groot als bij gewoon gebruik.

4. Denk nou niet dat je als enige niet over hoeft te stappen. Sandd kan echt niet bij bedrijven aankomen dat ze bepaalde producten aanbieden maar natuurlijk niet in de wijk van 'newman' want die weigert de app te gebruiken. Het gebruiken van de naam van newman is natuurlijk bij wijze van spreken.

Ik lees hier vooral koppigheid. Kijk eens hoeveel geld je jaarlijks onnodig uitgeeft.

Re: App verplicht stellen..

252
In reactie op You'veGotMail:

Het is wel makkelijk dat ze nummers gebruikt, zodat ik er puntgewijs op kan reageren.

1. Als je "op" je werk bent heb je niks te verbergen.
Ik ben het hiemee eens.

2. Dit betekend dat je zelf (50 euro) materialen moet aanschaffen, dat kan ik nog volgen gezien mijn reactie paar dagen terug.
Dat er een verplichting is om structureel kosten (3.50 p/m) te moeten betalen om je baan te houden.
Daar zit het probleem!

3. Het inzetten van prive-eigendom:
En het volgende probleem is:
Bij normaal gebruik zou je je prive-telefoon, bij regen bijvoorbeeld, niet uit je zak halen. Dit is wel wat er bij de Extra-zeker van je wordt verwacht. Het weer is immers onvoorspelbaar.
Dus dit is een verplichting, vanuit werkgever, om onzorgvuldig met je telefoon om te gaan. Ga er niet vanuit dat Sandd schade gaat vergoeden aan je telefoon.
De rechter heeft in de zaak tussen PostNl en de pakketbezorgers al bepaald dat er sprake is van schijn-zelfstandigheid zodra de opdrachtgever in detail bepaald wat er gedaan moet worden. (eigen aanschaf busjes, maar enkelt postNL stickers mogen plakken,)

4. De app gebruiken is denk niet het probleem.
Het gaat erom dat je zelf geld moet inbrengen om te mogen werken.

Dit doet allemaal niet ter zake: Koppigheid en waar je je geld aan uitgeeft. Dat moet iedereen zelf weten.
Deze discussie gaat over het vakgebied arbeidsrecht.

Mijn mening:
En ik heb het hier eerder al geschreven:

Ik heb nog nooit prive eigendommen ingezet voor werk, tenzij ik vooraf, wist dat dit door werkgever verzekerd was.

Wat betreft schoenen en kleding:
Mijn huidige werkgever verplichte een jaar geleden het dragen van antislip/veiligheidsschoenen.
Daar werd ik netjes per brief over geinformeerd, met de keuze welke schoen bij mij het beste bij mijn functie paste. Dit zonder kosten aan mijn kant.

Gerard

Re: App verplicht stellen..

253
Punt 2 klopt natuurlijk niet. Je geeft aan dat er structureel 3,50 per maand betaald moet worden ok je baan te behouden, je ontvangt namelijk elke maand dat bedrag.

3. Dus als het (een beetje) regent en je wordt gebeld dan laat jij je telefoon in je zak of tas? En hoevaak heb jij in de afgelopen 12 maanden in de regen bezorgd?

Re: App verplicht stellen..

254
@You'veGotMail

je schrijft: "Sandd kan niets anders zien dan groene en rode bolletjes en de app registreert enkel de adressen waar er post voor is in jouw wijk. Zij zien niet hoe je loopt, waar je loopt etc. Zij kunnen niet eens een actuele status zien, dat zou namelijk teveel data zijn. Ik heb trouwens ook gewoon niks te verbergen"

die groene en rode bolletjes dat vind ik tot nu toe echt een broodje aap verhaal. dan moet er op elk poststuk een chip geinstalleerd zijn..
als je aan het einde van je route ( als je GPS aan had staan :D ) op verzenden klikt dan ontvangt Sandd exact de route die je bent gegaan.
of en hoeveel poststukken jij hebt bezorgd is hier niet aan af te leiden.
correct me if I'm wrong.

App verplicht stellen? Ja. daar ontkomen wij niet aan.
De bijdrage van 3,50 , ik ben benieuwd hoe we deze gaan zien op de loonspecificatie.

"een mobiele telefoon aanschaft van 5 tientjes? Deze heb je na 14 maanden ongeveer terug. "
Tjongejonge.. wat verdient een postverspreider toch veel You'veGotMail.
Meer dan 1 jaar 2 x per week postlopen om een telefoon van 5 tientjes terug te verdienen. :roll:

Re: App verplicht stellen..

255
Carla41 schreef: Meer dan 1 jaar 2 x per week postlopen om een telefoon van 5 tientjes terug te verdienen. :roll:
En dan ben je alweer aan een nieuwe toe, omdat bv de Android-versie te oud is voor de app. Maar goed, je moet wat over hebben voor je baan, eerst de fiets maar weer 's laten repareren hoor.

Re: App verplicht stellen..

256
You'veGotMail schreef:Dus feitelijk ben je liever je baan als bezorger kwijt dan dat je een mobiele telefoon aanschaft van 5 tientjes?

Deze heb je na 14 maanden ongeveer terug.

Misschien zelfs eerder als je net als ik minimaal twee extra zeker poststukken per bezorgdag hebt.
You"veGotmail , dit moet je even uitleggen........

EZ (Extra Zeker) is die dienst al actief dan ?

want.........
afgelopen week heb ik de eerste officiéle info/ EZ-werkinstructie in de krat mogen ontvangen............ :roll:
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

257
ou'veGotMail schreef:
Dus feitelijk ben je liever je baan als bezorger kwijt dan dat je een mobiele telefoon aanschaft van 5 tientjes?

Deze heb je na 14 maanden ongeveer terug.

Misschien zelfs eerder als je net als ik minimaal twee extra zeker poststukken per bezorgdag hebt.

You"veGotmail , dit moet je even uitleggen........

EZ (Extra Zeker) is die dienst al actief dan ?

want.........
afgelopen week heb ik de eerste officiéle info/ EZ-werkinstructie in de krat mogen ontvangen............ :roll:
Citeer fredselekt

EZ was al eerder actief heb in 5 maanden er al 3 gehad. Maar vergoeding staat niet in vergoedingslijst.
Deze wordt alleen betaald wanneer je via de App bevestigd dat er 1 is en je netjes bij adres bevestigd dat hij afgeleverd is.
Pas dan wordt de vergoeding betaald ( € 0,17 ) dus geen extra vetpot voor mij voldoe je niet aan deze eisen dan krijg je niks..
Naast je telefoon draai je ook op voor alle kosten van je fiets bij de krant krijg ik hier tenminste nog een vergoeding per bezorgdag voor.
Geen vetpot maar nog altijd € 1,00 per bezorgdag dus zo'n € 24 ,00 per maand. Kan ik tot nog toe altijd de kosten van reparaties van betalen.
En als die App nou nog perfect werkte !! Deze week 3 wijken gelopen en volgens deze nog geen 100 kcal verbrand dus toch maar lid worden van de sportschool :?:
en gemiddelde per uur die nergens opslaan :oops:

Re: App verplicht stellen..

258
You'veGotMail schreef:Punt 2 klopt natuurlijk niet. Je geeft aan dat er structureel 3,50 per maand betaald moet worden ok je baan te behouden, je ontvangt namelijk elke maand dat bedrag.
Er is eerder in deze discussie dit nettobedrag al uitgerekend. Ik noem dit bedrag niet zomaar.
Ik ga even uitzoeken: wie en wanneer.
Carla41 bedoeld dit ook haar recente reactie.
you'veGot Mail schreef:
3. Dus als het (een beetje) regent en je wordt gebeld dan laat jij je telefoon in je zak of tas? En hoevaak heb jij in de afgelopen 12 maanden in de regen bezorgd?
Dit is een retorische vraag:
Dus jij bent bereid om schade aan je eigen telefoon op te lopen?

Ingaan op de twee vragen:
Nee, ik haal mijn telefoon niet uit mijn zak als er nattigheid. Ik laat bellen en zodra ik een droog plekje heb doe ik voicemail/terugbellen.
Anoniem nummer, zonder voicemail? Jammer dan voor hun.

Hoeveelheid bezorgen in de regen:
Ik heb 2 jaar voor Sandd bezorgd. Soms ontkom je er niet aan, buienradar app ten spijt.
Om een cijfer te geven: een keer of 10/12.

Gerard

Gerard

Re: App verplicht stellen..

259
Carla41 schreef:@You'veGotMail

je schrijft: "Sandd kan niets anders zien dan groene en rode bolletjes en de app registreert enkel de adressen waar er post voor is in jouw wijk. Zij zien niet hoe je loopt, waar je loopt etc. Zij kunnen niet eens een actuele status zien, dat zou namelijk teveel data zijn. Ik heb trouwens ook gewoon niks te verbergen"

die groene en rode bolletjes dat vind ik tot nu toe echt een broodje aap verhaal. dan moet er op elk poststuk een chip geinstalleerd zijn..
als je aan het einde van je route ( als je GPS aan had staan :D ) op verzenden klikt dan ontvangt Sandd exact de route die je bent gegaan.
of en hoeveel poststukken jij hebt bezorgd is hier niet aan af te leiden.
correct me if I'm wrong.

App verplicht stellen? Ja. daar ontkomen wij niet aan.
De bijdrage van 3,50 , ik ben benieuwd hoe we deze gaan zien op de loonspecificatie.

"een mobiele telefoon aanschaft van 5 tientjes? Deze heb je na 14 maanden ongeveer terug. "
Tjongejonge.. wat verdient een postverspreider toch veel You'veGotMail.
Meer dan 1 jaar 2 x per week postlopen om een telefoon van 5 tientjes terug te verdienen. :roll:
Tsjongejonge, 14 x 3,50 = 49 euro.
cron