Re: App verplicht stellen..

311
Je moet dus niet bij een postbedrijf gaan werken als je privacy wil.
Maar we werken al en worden verplicht om de werkgever toegang te verlenen tot de SD kaart die je zelf hebt aangeschaft. Ik heb er geen geheimen op staan, maar toch krijgt de werkgever geen toegang. Sandd maakt er ook geen punt van en deelt nu apparaten uit. Uitstekend toch. Dan is het probleem opgelost.


En aan Rooie Eekhoorn. De app kan natuurlijk geen foto's nemen. En uit je woorden begrijp ik dat de test van de foto's door SANDD als mislukt beschouwd wordt. Hoe weet je dat? Is dat medegedeeld aan de GOR?

Re: App verplicht stellen..

312
Er komen geen reacties meer binnen. Jammer

Samenvattende conclusie van de laatste pagina's: Een deel van de bezorgers hecht geen of weinig waarde aan de bescherming van hun persoonlijke levenssfeer. Men machtigt SANDD om tot de toegang van de gegevens op hun SD-kaart.
Andere bezorgers, waaronder ikzelf, hechten aan enige bescherming van de persoonlijke levenssfeer. Zij machtigen SANDD niet tot toegang van de gegevens op hun SD-kaart.
Sandd wil voor deze laatste groep een apparaat in bruikleen beschikbaar stellen, waardoor gebruik van eigen de privé telefoon overbodig wordt. Tot aan de uitleveringen van deze apparaten worden de Extra Zeker poststukken niet afgeleverd.

Re: App verplicht stellen..

313
samenvattende conclusie : dat er zo weinig wordt gereageerd is jammer, maar is ook een teken aan de wand stan.
ken je de uitdrukking: "het sop is de kool niet waard" en "van een mug een olifant maken".

dat extra zeker poststukken hierdoor worden uitgesteld heb je daar bewijs van ? het is heel goed mogelijk dat jouw regio nog niet aan de beurt is.

Re: App verplicht stellen..

314
Stan- Boét schreef:Er komen geen reacties meer binnen. Jammer

Samenvattende conclusie van de laatste pagina's: Een deel van de bezorgers hecht geen of weinig waarde aan de bescherming van hun persoonlijke levenssfeer. Men machtigt SANDD om tot de toegang van de gegevens op hun SD-kaart.
Andere bezorgers, waaronder ikzelf, hechten aan enige bescherming van de persoonlijke levenssfeer. Zij machtigen SANDD niet tot toegang van de gegevens op hun SD-kaart.
Sandd wil voor deze laatste groep een apparaat in bruikleen beschikbaar stellen, waardoor gebruik van eigen de privé telefoon overbodig wordt. Tot aan de uitleveringen van deze apparaten worden de Extra Zeker poststukken niet afgeleverd.
Wil graag weten hoe je weet dat aan gegeven komt dat de weigeraars van de toestemming tot de SD-kaart een apparaat in bruikleen wordt beschikbaar gesteld en zit hier niet ook een beperking van 3 maanden op?? Wil ook geen toegang van SANDD tot mijn SD-kaart hoewel daar geen gegevens van belang op staan maar uit principe.
Was n.l.van plan mijn SD-kaart tijdens bezorgen te verwijderen en weer te plaatsen na afmelden maar is wel veel werk. Als aan deze mensen apparaat ter beschikking gesteld word kan mijn telefoon weer terug naar zijn eigenaar van wie ik hem in bruikleen heb.

Re: App verplicht stellen..

315
Ook ik gebruik de app niet. Heb hier al vele gesprekken en mails aan besteed.
Mij is inmiddels ook verteld dat de telefoon maar 3 maanden geleend kan worden.
Ik sta op de wachtlijst, dus blijkbaar zijn er meer dan 1250 mensen die de app niet gebruiken.
Ben heel benieuwd wat er na die 3 maanden gaat gebeuren.
Dan gebruik ik de app weer niet.
Ik denk dat er daarom ook niet veel mensen reageren,
iedereen die de app niet gebruikt wacht een beetje af wat er gaat gebeuren vermoed ik.

Re: App verplicht stellen..

316
Werknemers die problemen hebben met de app kunnen ook naar een tv programma gaan zoals radar of kassa ofzo.
Meestal vinden bedrijven dat soort exposure niet zo fijn en soms komt het tot vragen in de tweede kamer in sommige gevallen.
Het is maar een idee. Maar 3.50 vergoeding voor de telefoon is natuurlijk van de zotte want zelfs het goedkoopste abbonnement kost al meer.
Ik ga er verder niet al te moeilijk over doen want ik ben al blij dat ik een baantje heb.

Ik zit er meer mee dat de telefoon vergoeding als loon wordt gezien door uitkerings instanties en wordt afgetrokken van dse uitkering. Het kost mij momenteel geld om te werken dat is eigenlijk het punt. Ik werk en heb deels uitkering maar iemand zonder werk met uitkering houdt meer over in de maand dan ik. Dus dat is wel debiel natuurlijk.

Re: App verplicht stellen..

317
postbezorger schreef:Werknemers die problemen hebben met de app kunnen ook naar een tv programma gaan zoals radar of kassa ofzo.
Dat zijn consumentenprogramma's, niet bedoeld voor zakelijke onenigheid. Daarbij val je als bezorger een beetje tussen wal en schip, zo ook met de verzekering of garantie als er iets met je telefoon gebeurt (zakelijk en niet-zo-normaal gebruik).
* Maar 3.50 vergoeding voor de telefoon is natuurlijk van de zotte want zelfs het goedkoopste abbonnement kost al meer.
Maar ik begreep dat er geen (data-)abonnement voor nodig is? Zelfs geen simkaart (heb ik van Postservice), alleen GPS.
* Ik ga er verder niet al te moeilijk over doen want ik ben al blij dat ik een baantje heb.
Ja, dat is de pest (denk ik) bij veel bezorgers ..... Plus dat je je voor die paar k**centen misschien geen ellende op de hals wil halen ( stress en/of kosten voor juridische hulp), ook al heb je het grootste gelijk van de wereld (is mijn ervaring): het gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
* Ik zit er meer mee dat de telefoon vergoeding als loon wordt gezien door uitkerings instanties en wordt afgetrokken van dse uitkering. Het kost mij momenteel geld om te werken dat is eigenlijk het punt. Ik werk en heb deels uitkering maar iemand zonder werk met uitkering houdt meer over in de maand dan ik. Dus dat is wel debiel natuurlijk.
Ik weet niet hoe/of dit bij Sandd is geregeld, bij PostNL wordt gezorgd dat de vergoeding niet als inkomen wordt aangemerkt, dus niet van je uitkering wordt afgetrokken. Heb je er al naar geïnformeerd, of dat kan? Anders zelf bij UWV/gemeente aangeven wat vergoeding werkkosten is. Het is zo frustrerend als je allen maar betaalt om te mogen werken.

Re: App verplicht stellen..

319
Heeft iemand wel eens gehad dat de app niet kon inloggen? Vanmorgen kreeg ik de hele tijd de meldind dat de app geen wifi verbinding kon maken maar het was al wel na 08:00u en mijn laptop en andere apps konden wel wifi bereiken. Ik heb mijn tablet 2 maal gereset en ik heb meer dan 10 keer geprobeerd in te loggen toen ben ik daarna maar zonder gps gaan lopen. Ik heb nog wel meer te doen vandaag dan de pruts projectjes van Sandd te debuggen.

Re: App verplicht stellen..

320
Carla41 schreef:samenvattende conclusie : dat er zo weinig wordt gereageerd is jammer,
maar is ook een teken aan de wand stan.

ken je de uitdrukking: "het sop is de kool niet waard" en "van een mug een olifant
maken".
dat extra zeker poststukken hierdoor worden uitgesteld heb je daar bewijs van ? het is

heel goed mogelijk dat jouw regio nog niet aan de beurt is.

Bedankt voor je bijdrage Carla. ik vind dat Sandd het project van te voren beter had moeten bestuderen en beter had kunnen voorbereiden
Dit grote project heeft miljoenen gekost. En na uitstel, is er nog steeds geen landelijke dekking. En daarom kunnen Extra Zeker poststukken niet worden afgeleverd. Dat is een total failure.

Sandd communiceert slecht met het personeel. Als Sandd goed communiceert, zou het vooraf de inschatting hebben
kunnen maken dat niet alle medewerkers na 1 januari 2017 met telefoon en GPS zouden bezorgen.
De communicatie binnen het bedrijf is gebrekkig. Dat is SANDD zeer te verwijten.

“If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.” Dat is
een bekende uitspraak van een bekende persoon uit onze recente geschiedenis. Maar in de
praktijk bewijst Sandd zichzelf een slechte dienst.
Ik zie geen reflexie maar een laconieke houding van Sandd. Die laconieke houding zie ik ook
terug in de spreekwoorden. Het zou de sop de kool niet waard zijn en van een mug een olifant maken.
Daar spreekt vooral desinteresse uit naar de bezorgers. Daar zal Carla het vast niet mee eens.
Maar het is slechts mijn mening. Om me heen hoor ik dat deze mening gedeeld wordt door bezorgers.
Het eerlijke verhaal? Als Sandd interesse had getoond en goed overlegd had met bezorgers zou er nu Extra Zeker post bezorgd kunnen worden. Zonder problemen wel te verstaan.

En dan nu het antwoord op je vraag over de Extra Zeker poststukken. Nee, ik heb geen bewijs
dat de beloofde landelijke dekking van Extra Zeker post per 1 januari 2017 is ingegaan.
Sterker. Ik heb nog geen Extra Zeker poststuk gezien. Ik vraag me af of ze wel bestaan.
Het lijkt er nu op alsof men binnen het bedrijf doet voorkomen dat ze bestaan. Buiten een
testgebied, heb ik niet gemerkt dat er iets is gebeurd of veranderd.

Ik heb wel bewijzen van bezorgers die na de datum van 1 januari 2017 al weken geen Extra
Zeker brieven bezorgen. Een project dat handenvol kost, hoort extra inkomsten te
genereren, extra werk te leveren, extra banen te creëren. Maar daar is dus geen sprake van.

Hebben alle bezorgers in januari een bericht ontvangen, afkomstig van het hoofdkantoor in
Apeldoorn over een vemeend groot succes van Extra Zeker post tijdens de introductieweken?
Het is belachelijk om te doen alsof er succes wordt geboekt. Het verhaal is gebaseerd op
drijfzand. Sandd moet nu eindelijk eens Extra Zeker brieven gaan leveren. Nu blijft de
bijdrage beperkt tot praatjes. Alle bezorgers kunnen zelf zien hoe leeg de krat is met
Extra Zeker post. Die krat is leeg of wordt niet geleverd. In Apeldoorn (hoofdkantoor Sandd) moeten
ze worden wakker geschud, anders geloven ze straks hun zelf bedachte fantasieën.
cron