Re: App verplicht stellen..

21
Ik krijg de laatste weken van mijn coördinator elke bezorgdag een berichtje wie de gps van de app gebruikt heeft en waarom anderen dat niet gebruikt hebben. Ook met wijknummers erbij wie het gebruikt hebben. Formulieren in de krat wat de reden is dat je het niet gebruikt.
Nou heel simpel de app is niet compatible met mijn telefoon.

Anyway er wordt gezegd dat ze met de gps kunnen zien of je post hebt bezorgd bij een bepaald adres. Als alle stipjes groen zijn heb je alles bezorgd op de adressen waarvoor je die dag post had. Nu denk ik weleens verder en heb ik mijn twijfels hierover.
Zij geven aan zo aan grote klanten te kunnen laten zien dat jij de post hebt bezorgd.

1) ik heb drie poststukken op 1 adres. 1 poststuk hiervan sorteer ik fout en bezorg ik op een foutief adres. Mijn rondje is dan wel groen, want die andere twee poststukken zijn wel op het juiste adres bezorgd. Is dus niet sluitend voor de grote bedrijven dat HUN poststuk wel bezorgd is.

2) wanneer wordt je bolletje groen? Ik heb brievenbus langs de weg staan en dus niet op het erf van het betreffende woonhuis. Soms kan ik er gewoon langs fietsen zonder te stoppen. Etc etc. Worden die bolletjes dan nooit groen?

Iemand enig idee? Ik ben wel benieuwd.
En ja ik weet jullie kritiek op het gebruik van de gps, maar ik ben gewoon benieuwd naar deze 2 punten.

Re: App verplicht stellen..

22
Berber schreef:(...)

1) ik heb drie poststukken op 1 adres. 1 poststuk hiervan sorteer ik fout en bezorg ik op een foutief adres. Mijn rondje is dan wel groen, want die andere twee poststukken zijn wel op het juiste adres bezorgd. Is dus niet sluitend voor de grote bedrijven dat HUN poststuk wel bezorgd is.

2) wanneer wordt je bolletje groen? Ik heb brievenbus langs de weg staan en dus niet op het erf van het betreffende woonhuis. Soms kan ik er gewoon langs fietsen zonder te stoppen. Etc etc. Worden die bolletjes dan nooit groen?

Iemand enig idee? Ik ben wel benieuwd.
En ja ik weet jullie kritiek op het gebruik van de gps, maar ik ben gewoon benieuwd naar deze 2 punten.
Dames en heren van Marketing bedenken wel vaker dingen waarvan een ander mag bedenken hoe ze praktisch uitgevoerd moeten worden.
Technisch gezien kun je alleen positie, beweging en stilstand registreren. Vooral positie is een hekel punt. Bepaalde smartphone merken hebben een heel goede gps-ontvanger en volgens de ontvanger van andere merken ben je 'ergens in een bepaalde buurt'. Als je echt post bezorgt zonder ergens te stoppen, zal er geen stilstand geregistreerd worden, dus misschien geen groen bolletje ontstaan. Dan vlieg je wel heel snel langs. Je zult allicht een beetje remmen?

Het geeft wel een bepaald vertrouwen als je aan je klant kunt melden dat je je bezorg(st)ers volgt. Dat doen vrachtvervoerders ook zo graag.
In mijn district willen de coördinatoren geloof ik vooral graag weten of je binnen de gestelde tijden bezorgt.

Re: App verplicht stellen..

23
RedSquirrel schreef: In mijn district willen de coördinatoren geloof ik vooral graag weten of je binnen de gestelde tijden bezorgt.
Dat zou wel eens goed zijn. Ik zie bezorgers in deze buurt zó vaak op een andere dag, of na 18 uur bezorgen. En zoals gisteren, kreeg ik de post gesorteerd aangeleverd (bezorger was ziek) maar daarbij ook meer dan 50 stuks (restanten?) uit andere wijken.

Re: App verplicht stellen..

24
Berber:



PUNT 1: Postbezorgers zijn mensen, en die kunnen fouten maken. Onze werkgever kan controleren wat ie wil, maar controle op dit soort fouten is erg moeilijk. Wel moet er onderling vertrouwen zijn dat dit soort foutjes zo min mogelijk voorkomt.
Lijkt me ook logisch, want je moet het ook zelf oplossen als er iets mis gaat.

PUNT 2. Ik heb even gegoogeld.
De nauwkeurigheid van GPS op smartphones kan blijkbaar nogal uiteenlopen. Op z'n best een afwijking van ± 3 meter maar afhankelijk van de locatie ( onder bomen of tussen hoogstaande gebouwen) soms wel 10 meter. En hoe zit het met bezorgen in een flat met brievenbussen vlak bij elkaar? Voor de vraag over de groene bolletjes zullen we naar onze werkgever moeten stappen, want dan zal een technisch verhaal worden.

Ik denk dat het voor een werkgever belangrijker is om te controleren of de postbezorger de wijk ook echt heeft gelopen.
Zelfs dat kan nu niet gecontroleerd worden, want er zijn ook nog steeds bezorgers zonder smartphone ( waaronder ik) .
Ik heb geen problemen met meer controle, maar de kosten daarvan ga ik niet zelf betalen.

Re: App verplicht stellen..

25
opdedeurmat.nl schreef:
RedSquirrel schreef: In mijn district willen de coördinatoren geloof ik vooral graag weten of je binnen de gestelde tijden bezorgt.
Dat zou wel eens goed zijn. Ik zie bezorgers in deze buurt zó vaak op een andere dag, of na 18 uur bezorgen. En zoals gisteren, kreeg ik de post gesorteerd aangeleverd (bezorger was ziek) maar daarbij ook meer dan 50 stuks (restanten?) uit andere wijken.
en weer vergeten op te halen, ondanks (weer) achteraan bellen. Kratten met retourpost van een maand geleden staan hier ook nog. Hebben de chauffeurs geen app?

Re: App verplicht stellen..

27
slagvaardige schreef:Ouch! Er zal maar een blad bij zitten waar mensen op geabonneerd zijn en waar ze voor betaald hebben.

reageren ze niet als je een mailtje stuurt naar PS?
Er is al zó vaak gezegd dat ze iemand langs sturen.... de toren van eind februari staat er nog (maar daarin alleen retourpost van de PCL). Dinsdag nog eens gevraagd, ja hoor: we nemen ze meteen mee. Bij thuiskomst stonden er twee volle kratten bij, maar de lege zijn niet meegenomen. Dinsdagmiddag nóg eens gebeld dat er 54 poststukken uit andere wijken bij zaten, met belangrijke post (RDW e.d.) We sturen donderdag de chauffeur bij je langs, mét sleutel....
Het staat er nu nog. :-(

Misschien de post maar in de PostNL-brievenbus gooien en de kratten buiten neerzetten. Ik ben verdorie geen opslagplaats. En al helemaal niet van andermans post :-(

Re: App verplicht stellen..

29
Berber schreef:Ik krijg de laatste weken van mijn coördinator elke bezorgdag een berichtje wie de gps van de app gebruikt heeft en waarom anderen dat niet gebruikt hebben. Ook met wijknummers erbij wie het gebruikt hebben. Formulieren in de krat wat de reden is dat je het niet gebruikt.
Nou heel simpel de app is niet compatible met mijn telefoon.

Anyway er wordt gezegd dat ze met de gps kunnen zien of je post hebt bezorgd bij een bepaald adres. Als alle stipjes groen zijn heb je alles bezorgd op de adressen waarvoor je die dag post had. Nu denk ik weleens verder en heb ik mijn twijfels hierover.
Zij geven aan zo aan grote klanten te kunnen laten zien dat jij de post hebt bezorgd.

1) ik heb drie poststukken op 1 adres. 1 poststuk hiervan sorteer ik fout en bezorg ik op een foutief adres. Mijn rondje is dan wel groen, want die andere twee poststukken zijn wel op het juiste adres bezorgd. Is dus niet sluitend voor de grote bedrijven dat HUN poststuk wel bezorgd is.

2) wanneer wordt je bolletje groen? Ik heb brievenbus langs de weg staan en dus niet op het erf van het betreffende woonhuis. Soms kan ik er gewoon langs fietsen zonder te stoppen. Etc etc. Worden die bolletjes dan nooit groen?

Iemand enig idee? Ik ben wel benieuwd.
En ja ik weet jullie kritiek op het gebruik van de gps, maar ik ben gewoon benieuwd naar deze 2 punten.



Kan je het zelf ook zien die bolletjes groen of rood in je app ????
cron