Re: App verplicht stellen..

71
Ach in je voordeel zal het niet wezen. Ontvang je een blad niet. Kun je hem niet bezorgen. Raar toch als je in die betreffende straat komt en de post is wel geleverd. Zeggen ze van het kantoor dat ik wel in de straat ben geweest maar niet op het adres. Hoe moet ik dan bewijzen dat ik het blad niet heb ontvangen. Ja hier moeten we toch een officiele klacht van gaan maken. Ik word hier echt kriegelig van, ik heb er geen zin meer in bij Sandd. Honderd en een eisen gaan stellen. En gigantisch veel opbellen met een dirrigerende toon. M'n app functioneerd nog steeds niet goed. Ook dat vinden ze maar broodje-aap verhaal. Heel erg vervelend dat mensen hun post niet hebben ontvangen. Maar ik heb niks meer thuis liggen wat ik niet kan bewijzen.
Het zal wel geen contract verlenging worden denk ik zo. Gezien ik steeds berichten zie verschijnen dat ze bezoekers in ons dorp zoeken.

Re: App verplicht stellen..

72
Volgens mij gaat Sandd failliet als ze dit app. gedoe doorzetten. Ze hebben nu al de grootste moeite met het vinden van geschikte bezorgers.
Ik spreek nogal wat bezorgers en er heerst algemeen een atmosfeer van : Het moet niet veel gekker worden!
Juist de wat oudere bezorgers ( en dat zijn volgens mij de betrouwbaarsten) hebben geen trek in dat moderne gedoe en zullen afhaken, let op mijn woorden!

Re: App verplicht stellen..

73
@Carla41

Inderdaad ja , " de Apppleuris " lijkt uitgebroken ...........

( reacties vanaf 27 Oktober 2016 )

https://m.facebook.com/SanddApeldoorn/p ... 69/?type=3

zitten de klanten van Sandd hier eigenlijk wel op te wachten ?
" de App is er voor de bezorger " :roll: laat mij niet :lol:


@Carla41

>> Slagvaardige >> Newman
ervaringen Postnl ook benieuwd naar............ hoe zit het daar met Privacy/data-opslag /protocollen etc ??

ik sprak een Postnl bezorgerster die vertelde dat ze ook pas aan de APP zat , ( voorlopig alleen voor scannen )
Postbezorger Sandd

Re: App verplicht stellen..

74
Ik gebruik de Postnl app nu sinds eind augustus.

Ik heb zo'n prepaidtoestel gekregen van Postnl. De reden waarombik voor een prepaid heb gekozen is dat ik een mobiel van Postnl kreeg. Als er iets mee gebeurt, dan is het risico voor Postnl en ook vanwege scheiding tussen werk en prive. Ik zet hem uit als de dienst afgelopen is en ben dan ook echt vrij van werk.

Het is een Huawei Y5 en ik krijg 5 euro van Postnl per maand. Daar heb ik een prepaidtegoed voor van 200Mb en 20 belminuten. De mensen die hun eigen toestel gebruiken en hun eigen abbonnement, krijgen 8 euro vergoeding. Ik krijg 5 euro maar ik heb een toestel in bruikleen.

Tot nu toe kom ik uit met het tegoed. Als we van het depot wegfietsen naar de wijk dan drukken we op het startknoppie en ik druk op stop als ook de afschrijvingen in de oranje bus gegooid zijn. Niet als de laatste envelop in de bus zit.

De tijd dat je over een wijk doet wordt wel goed bijgehouden. Soms heb ik meer tijd nodig en soms minder. Dat zien "ze" door die app meteen omdat je op start en stop drukt. Ik kom dus niet meer onder plussen en minnen uit.

We moeten gps aan hebben staan. Anders werkt de app niet. Ik zet hem pas aan als ik op het depot ben en onmiddelijk uit en de telefoon ook als ik klaar ben met mijn lopen. Wens niet meer gebeld te worden voor iets extra's. Ja ik ken hen. Haha

De TC zegt dat hij door de gps precies kan zien wie waar is op dat moment. Ik weet niet of hij serieus is of dat het een grapje is. Het zou mij niets verbazen hoor.

Tot nu toe gebruiken we de app ook voor het scannen van pakjes. Ik ben nu een maand of zo pakjes aan het scannen en ik gebruik iets van 3mb per dag. Maar... vanaf 11 november schijnen wij ook brieven te moeten gaan scannen en pakjes van andere bedrijven die niet door de brievenbus kunnen. Of zoiets..

Aan de ene kant bevalt de app mij goed omdat de tijd secuur is en ik nu ook steeds de meertijden goedgekeurd krijg. Zonder gepiep van TC. Dat was voordien wel anders.

Aan de andere kant vindbik het niet prettig dat men kan zien waar je bent. Al ben ik gewoon aan het werk en in de wijk. Dus tja.. zo erg is dat nu ook weer niet.

Het scannen van de pakjes voor de deur is soms wel wat lastig. Vooral met dikke stapels op zaterdag want dan heb je ook hah. Maar toch went het snel.

Ik ben op zich niet meer zo negatief als ik was over de app. Misschien ook omdat het een mobiel 'van de zaak' is en ik gewoon de vijf euro tegoed die ik nodig heb van Postnl krijg.

Ze mogen van.mij wel zien waar ik ben want ik ben dan toch in de wijk aan het werk. Was het mijn eigen mobiel geweest dan had ik dat big brother gedoe eigenlijk minder gevonden. Dat eigdnlijk wel.

Oh wel lastig is met die 20 minuten beltegoed... je bent er zo doorheen als je even admi moet bellen. De TC whatsapp ik altijd, maar de admi is niet op whatsapp te bereiken. Kun je ook niet via whatsapp bellen. Is een minpuntje bij de prepaid.

We hebben prepaid van Vodafone. Ik heb zo'n vodafone You.

Ik heb wel een eigen mobiel en een abbonnement via Telfort. Daar zou ik prima uit mee komen, maar je moet android 5.0 en hoger hebben voor die app.

Ik heb een oudere versie. Had dan een nieuw toestel aan moeten schaffen. Nou dat vertik ik! Ik heb een oud toestel voor prive dat het prjma doet. Voorlopig hoef ik geen hogere android telefoon.
Vandaar ook dus maar de prepaidversie.

Re: App verplicht stellen..

76
Bedankt Fred! Ja, in principe maakt het niet uit of je de app gebruikt voor Sandd of voor Postnl.

Ik denk alleen dat het verschil zit in de aanschaf. Bij Postnl heb je de keuze tussen een mobiel van Postnl of eigen mobiel en volgens mij geeft Sandd die keuze nog niet. Zou hen wel sieren...

De werking zal wel overeen komen. Weet niet of je met de Sandd app ook kunt "plussen" als je langer over een wijk doet dan berekend. Zou ook wel mooi zijn.

Re: App verplicht stellen..

77
@slagvaardige

Dank voor je reactie!
Sandd denkt aan een vergoeding van 3,50 per maand voor het gebruiken van de bezorgerapp in combi met gps.
dat zou dan de kosten moeten kunnen dekken

bij postnl krijg je bij gebruik van eigen smartphone 8 euro per maand?
dat is wel een groot verschil. :o

Plussen :D als je dan begint bij het sorteren... :D

Re: App verplicht stellen..

78
slagvaardige schreef:Bedankt Fred! Ja, in principe maakt het niet uit of je de app gebruikt voor Sandd of voor Postnl.

Ik denk alleen dat het verschil zit in de aanschaf. Bij Postnl heb je de keuze tussen een mobiel van Postnl of eigen mobiel en volgens mij geeft Sandd die keuze nog niet. Zou hen wel sieren...
Daar is bij PostNL (ook) een hele strijd aan vooraf gegaan, voor ze met de prepaidmobiel-in-bruikleen kwamen. Op de een of andere manier bleek het juridisch toch niet door de beugel te kunnen om mensen te verplichten een abonnement op naam aan te gaan.

Als de Sand-app op mijn 'oude' smartphone kan (die van PostNL dus niet) en thuis op de wifi, vind ik het best. Anders is het einde verhaal, als PS het ook verplicht stelt voor vervangers. Tenzij er een fatsoenlijke vergoeding tegenover staat, maar dat lijkt me sterk. En misschien kun je plussen wat je wil, maar betalen ho maar ;-)

Re: App verplicht stellen..

80
slagvaardige schreef:Weet niet of je met de Sandd app ook kunt "plussen" als je langer over een wijk doet dan berekend. Zou ook wel mooi zijn.
@ Carla41 :lol:

" hier dromen Sandd bezorgers echt van "

Sandd (CAO)bezorgers worden verloond met vooraf berekende normuren voor elke wijk ;
alleen het management in Apeldoorn kan "plussen" :mrgreen:
Postbezorger Sandd
cron