Geloof het maar mensen , de app is echt verplicht
al 10 jaar loop ik naar volle tevredenheid en met een minimum aan incidenten!!!!!!!!!! de post bij sandd
Ik had 3 wijken en heb periodes ingevallen voor andere bezorgers , zelfs 1 keer zo gek dat ik in de ikea week 3 extra wijken kreeg , dus in totaal 6 wijken , alle regels van sandd dat je per persoon maar 1 wijk mag hebben gaan dan gelijk overboord , maar om die reden werd mij dus al 1 wijk afgenomen , een verlies van ongeveer 200 euro per maand
na het afmelden per computer kwam er dus de app , met nu dus ook per 1 jan 2017 de verplichte gps , ik heb geen smartfone en wil die ook niet hebben voorlopig , dat moment bepaal ik zelf nog altijd , maar nu valt sandd mijn al sind november lastig hierover , en elke keer als ze me bellen vragen ze stoor ik , maar zelfs als je ja zegt vervolgen ze hun gesprek
Maar goed in zekere zin kun je dus zeggen dat ik weiger om de gps te nemen
En dan komt het 10 jaar lang geen of nauwelijks incidenten en ineens sinds ik de gps weiger regent het incidenten (dat is vreemd????)
Door deze incidenten en de weigering om de gps te nemen Moest ik op kantoor komen , gesprek zou 3 kwartier duren , dit met 1 uur o.v heen en 1 uur o.v terug zou mij dit bijna 3 uur kosten , en omdat ik naast sandd ook nog een normaal betaalde baan heb moest ik hun zeggen dat mij dit niet ging lukken , wat door sandd als weigeren werd gezien
dit gesprek was in december , eerst met mijn normale begeleider , en later met de rayonmanager , in dit gesprek zij hij letterlijk dat het weigeren van de gps en het niet verschijnen op kantoor voor sandd een sterke overweging zou zijn om de overeenkomst te beeindigen , heb dit nu net nog teruggeluisterd in de opname die ik van de laatste gesprekken met sandd heb gevoerd , gesprekken opnemen doe ik natuurlijk om kwaliteits en trainingsdoeleinden
(knipoog)
Heb ook nog divers alternatieven aangedragen om toch op kantoor te komen in de ochtend voor 7 uur voordat ik moet werken , in de middag na 1730 , na mijn werk , zaterdag en zondag de hele dag als ik vrij ben van werk
definitie van incidenten , :: een makkelijke maar behoorlijk schofterige manier om werknemers onder druk te zetten en als ze dan nog niet doen wat je wilt werk je ze er op een goedkope manier uit
incidenten worden veroorzaakt door
a) de bezorger ( wat in mijn geval ongeloofwaardig is als je het al 10jaar goed doet ) maar zou evt kunnen
b) de ontvanger , deze heeft een abonament en probeert door te zeggen dat hij niets gekregen heeft onder zijn verplichtingen uit te komen
c) ook de ontvanger , die een rekening niet kan of wil betalen of even uitstel wil , zegt dat hij niets heeft ontvangen
d) het sorteercentrum , wat mijn post bij een andere wijk gooit , zoals ik ook heel regelmatig post krijg van een ander
e) een verzonnen incident door sandd , om iemand er uit te werken (goedkope manier)
Meestal komt de vraag over een incident ook op een hele rare manier , ( weet je nog ? 5 weken geleden ? op dat adres ? of je dat poststuk heb bezorgd?
Als ik andere bezorgers mag adviseren neem de gesprekken op , want ook al zou het geen geldend bewijs zijn in een rechtzaak , hebben rechters hier toch lak aan en willen het dan vaak informatief aanhoren , heb dit zelf al eens meegemaakt en dit leverde de normale ontslagvergoeding op maal 4 , jammergenoeg is bij sandd maal 4 nog steeds niks
misschien een idee om al dit soort zaken gezamenlijk bij een advocaat onder te brengen , ik ga hoe dan ook er tegen in