Brievenbus besluit

1
Wie weet of het brievenbus besluit wat ooit door PostNL in het leven was geroepen nog steeds van kracht is? Daar stond namelijk beschreven waar een brievenbus aan moet voldoen, o.a. dat een brievenbus minimaal 60 cm vanaf de grond moet zijn en dat als de afstand meer dan 10 m vanaf de openbare weg is, dat men dan verplicht is om een brievenbus aan de rand van diezelfde openbare weg te plaatsen, zodat wij bezorgers niet onnodig lange afstanden afleggen.
Ik hoor graag wie hier meer over weet. Op internet valt zoveel te vinden, maar sommige info is gedateerd zodat ik nu nog niets zeker weet.

Re: Brievenbus besluit

2
Ik zie dat het brievenbusbesluit is vervallen per 2009 en dat toen de postwet van kracht is gegaan. Mogelijk is daar iets in opgenomen betreffende de locatie van de brievenbus, het lijkt aannemelijk dat er regels zijn van overheidswege, en de uitvoering daarvan ligt bij PostNL (als marktpartij die de universele postdienst heeft toegewezen gekregen). In praktische zin kun je als PostNL bezorger contact opnemen met je leidinggevende als je de afstand groter dan 10 meter schat.
cron