2
@bucky

het zou mij op den duur niets verbazen maar word de sanddbezorger er slechter van?
welnee , de vergoeding van de smartphone is bij de concurrent wel hoger :D
en je kan meer dan 2 dagen in de week postbezorgen.

of veel sandd lopers dat willen en kunnen vraag ik me af.
vergis je niet in de hoeveelheid post op de piekdagen bij postnl met h.a.h. op zaterdag en soms donderdag erbij.
ik had daarnet nog een postnl bezorger aan de deur, met een lampje op het voorhoofd.
om 18.05 uur! :o

Re: 'PostNL wilde Sandd overnemen'Minister Kamp laat momenteel door het Duitse adviesbureau WIK-Consult onderzoeken welk

3
Carla41 schreef:Kamp heeft in de Tweede Kamer laten weten dat hij alle mogelijkheden openhoudt, waaronder het toewijzen van de universele postdienst aan een ander bedrijf dan PostNL."
Universele postdienst bedoelen ze volgens mij mee, de post die door particulieren enzo wordt verstuurd dmv. de oranje brievenbus. Het gedeelte wat PostNL liever kwijt zou zijn, omdat het geen winst oplevert.
Dat heeft dus niet veel te maken met een mogelijke overname van Sandd door PostNL, Carla.

Re:

4
Carla41 schreef:@bucky

het zou mij op den duur niets verbazen maar word de sanddbezorger er slechter van?
welnee , de vergoeding van de smartphone is bij de concurrent wel hoger :D
en je kan meer dan 2 dagen in de week postbezorgen.
maar gaat PostNL al die bezorgers van Sandd overnemen is de vraag.. ik denk van niet eerlijk gezegd.

Re: 'PostNL wilde Sandd overnemen'Minister Kamp laat momenteel door het Duitse adviesbureau WIK-Consult onderzoeken welk

5
bucky666 schreef:
Carla41 schreef:Kamp heeft in de Tweede Kamer laten weten dat hij alle mogelijkheden openhoudt, waaronder het toewijzen van de universele postdienst aan een ander bedrijf dan PostNL."
Universele postdienst bedoelen ze volgens mij mee, de post die door particulieren enzo wordt verstuurd dmv. de oranje brievenbus. Het gedeelte wat PostNL liever kwijt zou zijn, omdat het geen winst oplevert.
Dat heeft dus niet veel te maken met een mogelijke overname van Sandd door PostNL, Carla.
Ik denk eerlijk gezegd dat er afgezien van PostNL geen enkel postbedrijf in staat is (laat staan bereid is) deze universele postdienst uit te voeren. Dat houdt namelijk ook in dat je 5 dagen per week moet bezorgen OVERAL IN NEDERLAND (dus ook in de Biesbosch), overal brievenbussen moet plaatsen en postagentschappen moet openen.

Re: 'PostNL wilde Sandd overnemen'Minister Kamp laat momenteel door het Duitse adviesbureau WIK-Consult onderzoeken welk

6
Newman schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat er afgezien van PostNL geen enkel postbedrijf in staat is (laat staan bereid is) deze universele postdienst uit te voeren. Dat houdt namelijk ook in dat je 5 dagen per week moet bezorgen OVERAL IN NEDERLAND (dus ook in de Biesbosch), overal brievenbussen moet plaatsen en postagentschappen moet openen.
lijkt me inderdaad vrijwel uitgesloten.. typisch van die politici die wat blèren zonder dat het ook maar enigszins realistisch is.

Re: 'PostNL wilde Sandd overnemen'

7
@bucky

"Kamp heeft in de Tweede Kamer laten weten dat hij alle mogelijkheden openhoudt, waaronder het toewijzen van de universele postdienst aan een ander bedrijf dan PostNL."

klopt bucky, vandaar dat ik het alsnog wegliet :P
ik denk dat dit argument één van de redenen was om postnl duidelijk te maken dat ze met een samengaan met Bpost dit kwijt zouden kunnen raken..
maar dan niet aan sandd die bezorgt slechts 2 dagen.
voor universeel moet je op dit moment minimaal 5 dagen bezorgen.

van belang is.. wat betreft kamp.. van welke datum is dat bericht uit het Fd?

Re: 'PostNL wilde Sandd overnemen'

8
Dit nieuws is vandaag pas gelekt.. maar er was dus eind vorig jaar al een deal rondgemaakt met Sandd. Sandd was al akkoord, maar om politieke redenen werd de deal afgeblazen. In het huidige politieke klimaat zou de deal meer kans maken, las ik. Sandd zou weinig winst meer kunnen maken omdat iedereen naar een CAO contract moet. Het is dus een kwestie van tijd voordat wij ook van die oranje pakjes aan moeten trekken..

Re: 'PostNL wilde Sandd overnemen'

9
Mischien was er in december 2015 sprake van, maar in 2016 gebeurde er bij sandd het volgende...
-Sandd investeert in vernieuwing van de Website, het logo o.a. op de wagens, er komen nieuwe tassen, nieuwe kleding
de bezorgers moeten per 1- januari verplicht aan de app..
- Sandd introduceert een nieuwe frankeermachine volgens persbericht: "na een jarenlang monopolie van PostNl in het MKB, waarin verzendtarieven enorm zijn verhoogd kan het MKB eindelijk kiezen.
-Sandd gaat samenwerken met Bruna en Dhl.

Sandd blijft zich richten op de zakelijke post en straks ook de pakketten..
ik denk dat de investeerders nog niet klaar zijn bij sandd. :D

ps.
ik denk niet dat dhr koorstra ( in 2012 na verschil van inzicht over de saneringsoperatie vertrokken bij postnl) in februari 2016 president commissaris bij sandd, actief bezig is geweest om sandd weer bij postnl in te kunnen lijven... :lol:
cron