Re: 'Sandd wipt PostNL uit Bruna-winkels'

4
uit de persberichten lees ik: " Het was de bedoeling dat de samenwerking zou beginnen in winkels waar PostNL geen afhaalpunt heeft. Bruna is onderdeel van Postkantoren BV, dat voor vijftig procent in handen is van PostNL en voor de andere vijftig procent van ING.".

Met de toevoeging van alle Bruna-winkels, breidt DHL zijn netwerk van DHL Parcelshops aanzienlijk uit. van 1500 naar 1800 afhaalpunten.
Hiermee hebben nog meer huishoudens een DHL Servicepunt in de buurt. Dit initiatief maakt deel uit van een strategische samenwerking tussen Bruna, Sandd en DHL. Onder de naam ‘Bruna Hub’ wordt de kennis van de drie partijen gebundeld en vullen de platforms parcel, retail en post elkaar optimaal aan.

is het niet meer een strijd tussen de pakkettenpost van Dhl en Postnl? want sandd doet toch nog niet aan pakketten?

dat moet op zich toch kunnen Newman ? ik kan me wel voorstellen dat Postnl in winkels waar ze wel een eigen afhaalpunt hebben , het niet
zal willen dat de concurrentie daar ook een afhaalpunt opent.
en de topman van Bruna had er beter aan gedaan eerst te overleggen met Postnl.
zou de ING er soms wel mee akkoord zijn gegaan?

ben benieuwd.

Re: 'Sandd wipt PostNL uit Bruna-winkels'

5
Carla41 schreef:uit de persberichten lees ik: " Het was de bedoeling dat de samenwerking zou beginnen in winkels waar PostNL geen afhaalpunt heeft. Bruna is onderdeel van Postkantoren BV, dat voor vijftig procent in handen is van PostNL en voor de andere vijftig procent van ING.".

Met de toevoeging van alle Bruna-winkels, breidt DHL zijn netwerk van DHL Parcelshops aanzienlijk uit. van 1500 naar 1800 afhaalpunten.
Hiermee hebben nog meer huishoudens een DHL Servicepunt in de buurt. Dit initiatief maakt deel uit van een strategische samenwerking tussen Bruna, Sandd en DHL. Onder de naam ‘Bruna Hub’ wordt de kennis van de drie partijen gebundeld en vullen de platforms parcel, retail en post elkaar optimaal aan.

is het niet meer een strijd tussen de pakkettenpost van Dhl en Postnl? want sandd doet toch nog niet aan pakketten?

dat moet op zich toch kunnen Newman ? ik kan me wel voorstellen dat Postnl in winkels waar ze wel een eigen afhaalpunt hebben , het niet
zal willen dat de concurrentie daar ook een afhaalpunt opent.
en de topman van Bruna had er beter aan gedaan eerst te overleggen met Postnl.
zou de ING er soms wel mee akkoord zijn gegaan?

ben benieuwd.
Die persberichten ben ik niet tegengekomen. Wel de verklaring van de directeur van Sandd dat de PostNL-servicepunten uit de Bruna's zullen verdwijnen. En dat is natuurlijk bij PostNL in het verkeerde keelgat geschoten. Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat PostNL überhaupt geen Sandd-servicepunten wil in de Bruna's. Het is toch raar als PostNL in hun eigen winkels concurrenten zou toelaten? Waarom dat zou "moeten kunnen" is me niet duidelijk.

Sandd doet nog niet aan pakketten, maar wil, wat ik uit de persberichten heb begrepen, de Bruna's ook gaan gebruiken als punt waar consumenten post ter bezorging aan Sandd kunnen aanbieden.
cron