Na 11 jaar ontslag bij Sandd

1
Geachte Lezers,

Na 11 jaar is mijn zus Rosita, als ovo-er ontslagen bij Sandd, 11 jaar heeft ze trouw haar best gedaan, de laatste half jaar ging het minder omdat ze opeens leed aan "Straatvrees" ze liep altijd samen met Pa (82 jaar moeilijk ter been) Ze hebben gelopen op het industrie terrein NDSM van Tuindorp Oostzaan. We hebben al diverse malen aan gegeven bij Sandd dat de wijk te gevaarlijk was en best pittig maar toch hielden ze vol :-). Op ten duur liep Pa die heel slecht ter been is alleen de post met z'n wandel stok. De bedrijven hadden respect voor hem en sprake lof. Het gebeurde ook wel dat hij ipv op vrijdag op zaterdag de post liep gewoon omdat het zaterdag minder druk en gevaarlijk is op dat terrein. Eigenlijk wisten de voorgangers dat van onze klantmanager wel maar ze lieten het gewoon toe.
Ook moesten ze eigenlijk aan de App maar de goede van 82 die totaal niet bekend is met het fenomeen App kregen ze uitstel t/m mei dit jaar van de klantmanager Neomi .

Nu is het zo gegaan afgelopen maandag werd gewoon de post bezorgd en opeens ook veel retour stickers, de post is Dinsdag gelopen en Dinsdag middag belde Neomi doodleuk op om te zeggen we gaan er mee stoppen want het zit haar hoog, dat de post op zaterdag is gelopen ipv vrijdag dat er ook zogezegd post half uit de brievenbus hing wat ik me echt niet kan voorstellen want Pa is op z'n hoge leeftijd wel heel zeekuur en dat er niet wordt gelopen met de App. Maar Neomi wist dat wij aanstaande zaterdag een Iphone gingen kopen om als nog aan de App te gaan.

Ze zei bij deze zeggen ze het contract op en morgen kunnen jullie alle spullen inleveren en als er iets weg is brengen wij dat bij jullie in rekening.

Er werd niet eens bedankt voor de 11 jaar trouwe dienst die ze hebben gelopen bij Sandd, niet eens een mailtje of brief met " Bedankt we zijn blij dat je 11 jaar vol plezier voor ons bedrijf hebt gelopen" dit kon er niet eens af. We hebben zelf Sandd op het antwoord apparaat ingesproken om hun wel te bedanken.
Is dit soms de gang van zaken ? Kan er geen bedankje meer van af ? Het lijkt wel alsof je gestolen hebt zo word je behandeld. en door de telefoon word er ook totaal bot gereageerd door Sandd. In de tijd met Stephan Wiebjes, Jorne Meijer, Freddy Voll en Sjaak Engel, gebeurde dit niet, die waren wel socialer.

Ik hoop dat Sandd dit leest en eens achter de oren krabt dat zij mogen bestaan dankzij de goede inzet van postbodes en dat een bedankje wel op z'n plaats is na alle bezorgers die zich al die jaren hebben ingezet voor dit bedrijf. Hierbij willen we nogmaals Sandd bedanken voor de mooie 11 jaren.

Aan de ene kant willen we nog wel terug bij Sandd voor Huis aan Huis te gaan lopen omdat dit minder gevaarlijk is dan die industriewijk en dan kan ik beloven dat de post wel op Dinsdag en Vrijdag wordt gelopen en dat ze met veel plezier het doen.

We zitten nu wel financieel krap en daar werd ook doodleuk door Neomi (manager) gereageerd dit is niet mij probleem maar u probleem ik heb het gehad en we kunnen nu nog wel een kwartier kletsen mijn besluit staat vast AJU !!!

Sandd hopelijk kunnen jullie nog iets voor ons betekenen.

Groeten,

Daniel.

Re: Na 11 jaar ontslag bij Sandd

2
Na 11 jaar word je als oud vuil aan de kant geschoven, en dan ga je ze bedanken voor de samenwerking en vragen of je terug mag komen? Als iemand op je tenen trapt zeg je dan ook "sorry dat ik mijn nietswaardige tenen onder uw voeten heb gestoken"? Je kunt ook te onderdanig zijn. Wees blij dat je weg bent. Normaal gesproken zou ik adviseren om het bij PostNL te proberen, maar daar moet je ook verplicht een app gebruiken, en ook daar zullen ze niet blij zijn met bezorgers die de post steevast een dag te laat bezorgen. Misschien is een folderwijk een idee, bij folders is de exacte bezorgdag toch net iets minder belangrijk.

Re: Na 11 jaar ontslag bij Sandd

4
Begrijp me niet verkeerd maar een dag later bezorgen omdat het te druk is op straat is natuurlijk geen reden.. En zoals je zelf aangeeft doen jullie dit vaker.. Ook Sandd is gewoon werk en die hebben dinsdag en vrijdag als loopdag, NIET zaterdag. Nogmaals met alle respect maar misschien kun je je er beter bij neer leggen en het accepteren. Sandd bepaalt de loopdag en niet jullie, als ik dit bij PostNL deed dan kreeg ik ontslag op staande voet en wellicht een aangifte omdat ik de post achterhou (een dag later bezorgen)

Re: Na 11 jaar ontslag bij Sandd

5
Vulkanie schreef:Begrijp me niet verkeerd maar een dag later bezorgen omdat het te druk is op straat is natuurlijk geen reden.. En zoals je zelf aangeeft doen jullie dit vaker.. Ook Sandd is gewoon werk en die hebben dinsdag en vrijdag als loopdag, NIET zaterdag. Nogmaals met alle respect maar misschien kun je je er beter bij neer leggen en het accepteren. Sandd bepaalt de loopdag en niet jullie, als ik dit bij PostNL deed dan kreeg ik ontslag op staande voet en wellicht een aangifte omdat ik de post achterhou (een dag later bezorgen)
Nu is het echter wel zo dat in dit geval blijkbaar de post al tijdenlang een dag te laat werd gelopen, en dat de bezorgcoördinator hier van wist. Dan is het natuurlijk wel vreemd dat het al die tijd gedoogd wordt, en dan ineens van de ene op de andere dag niet meer. Dan is er dus ook geen sprake van ontslag op staande voet, omdat in zo'n geval een vereiste is dat het ontslag vrijwel direct nadat de overtreding aan het licht komt, wordt medegedeeld.

Maar goed, aangezien de bezorger werkzaam is onder OVO en niet onder contract is er feitelijk ook geen sprake van een ontslag, maar simpelweg van een opzegging van de OVO. En dat kan met een OVO nu eenmaal te allen tijde, zonder opgaaf van reden.

Re: Na 11 jaar ontslag bij Sandd

6
Er moet inderdaad op dinsdag en vrijdag bezorgd worden, dat het gedoogd wordt vind ik vreemd en dat het koud op je dak valt dat het van de een op andere dag niet meer mag snap ik, de manier waarop ze dit doen verdient zeker niet de schoonheidsprijs, ik vrees dat je er weinig aan kan doen

Re: Na 11 jaar ontslag bij Sandd

7
Waarschijnlijk hadden ze gewoon al iemand anders gevonden die jullie wijk wou overnemen. En dan verzinnen ze smoesjes om jullie weg te doen. Walgelijk personeelsbeleid bij Sandd.

Ik zou trouwens, als ik jullie was, Sandd niet bedanken, maar vooral alleen jezelf bedanken dat jullie het zo lang volgehouden hebben.

Re: Na 11 jaar ontslag bij Sandd

8
Ik zie dat diverse forum-lezers vinden dat het vreemd is dat Sandd de bezorging op zaterdag heeft gedoogd. Het is aan Sandd wat ze er gedoogd wordt. Ze hoeven zich niet te laten adviseren. Bovendien is er de handhaving van de postwet. Als iemand zich er aan stoort, kan dat gemeld worden. Maar als de ontvangers van de post er geen probleem mee hebben, is het de vraag wat het doel zou zijn. Niet melden; Dat is niet nodig!
Ontslaan vanwege bezorgen op zaterdag kan niet. Je hoort een eerst een waarschuwing te ontvangen. Dat zijn de regels. En in dit geval was het beter geweest door het te overleggen. Het zou kunnen zijn dat Sandd een goede reden had om het gedogen te beëindigen. Of dat in dit geval ook gold is te betwijfelen. Daarvoor is de reactie van Sandd te onvriendelijk. Ik denk eerder aan een reden zoals Bucky hierboven beschrijft. Dat zou kunnen. Eén ding is duidelijk. De actie vond plaats in het belang van Sandd. Ik vind het een walgelijke actie.

Re: Na 11 jaar ontslag bij Sandd

9
Ze zullen op het hoofdkantoor in Apeldoorn zeker op de hoogte zijn. Ze willen ook op de hoogte zijn wat er leeft onder de werknemers en zullen deze berichten lezen. Het is hopen dat er in dit geval actie wordt ondernomen vanuit Apeldoorn. Het kan toch niet waar zijn dat je op die leeftijd op dusdanige wijze aan de kant wordt geschoven. Ik het bijna niet geloven dat het echt waar is.
cron