lastige poststukken

1
Heben jullie daar ook vaak last van? Van die poststukken die met het plastic aan elkaar geplakt zijn!
Je weet nooit of je er nu 1 of 2 in je handen hebt.
Aan het aantal folders kan je het niet zien, want ze stoppen er vaak meerdere in zo'n plastic omhulsel. Op die manier weet je het nooit.. zijn het 2 poststukken.. probeer ik ze uit elkaar te halen, nee.. zitten in dezelfde zak... oh.. dit is 1 heel dikke poststuk! En dan blijken het er meerdere te zijn die aan elkaar kleeft... GEK wor ik er van!

Ook lastig, die enveloppen met inhoud. Pennen, of andere cadeautjes... heeeel lastig stapelen en bundelen zo!

Re: lastige poststukken

2
Jazeker! Ik krijg af en toe wel eens van die hele dunne blaadjes met mannelijke modellen erop. Blaadjes zijn verpakt in een plakplastic. Ik heb ze niet huis aan huis, maar zitten er meerdere in een straat, dan moet ik ze van elkaar lostrekken.

Ik had een tijdje geleden van die piepkleine, dikke doosjes met van dat Aquaspul, waterbedden of zoiets. Als je er daar 20 van hebt :shock: Die dingen glibberen uit je handen. :lol:

Re: lastige poststukken

3
Met die dunne blaadjes in folie is dus de kans groot dat als ze vastgeplakt zitten, dat je dan denkt dat het 1 poststuk is.
Dus als je niet goed oplet dan gooi je de onderste poststuk in de verkeerde brievenbus. Heb wel eens tijdens het lopen gehad, dat ik toen pas merkte dat het er 2 waren, kon ik dus terug, als ik pech had, om hem alsnog in de straat te bezorgen waar ik al geweest was.

Re: lastige poststukken

5
En helemaal bij vochtig weer! Ik heb rubber duimpjes voor sorteren en dan heb je dit plak probleem niet meer. Onderweg goed opletten je voelt al snel of het dikker is, 2 lagen dus. Maar natuurlijk gaat t wel eens mis 2 in plaats van 1!!
Het enige voordeel is dat deze folie post schoon en droog blijft.

Re: lastige poststukken

6
Ik zeker lastig als het aan elkaar geplakt zit. Hierdoor gebeurt het ook nog wel eens dat er een poststuk voor ene heel andere regio aan vast zit.
En inderdaad, al die loterijpost die aan elkaar geplakt zit.Als je dit loshaalt,wil de envelop nog wel eens iets beschadigen.Nou jammer dan.

Re: lastige poststukken

7
Klopt. Af en toe zitten bepaalde poststukken lekker aan elkaar. En pakketjes en andere dingen bijgevoegd, maakt de poststapel inderdaad niet echt goed te bundelen.
Vandaag had ik diverse pakketjes van pedigree erbij; dan doe ik bij het betreffende nr. en bovenop de stapel een briefje dat er een pakketje bij moet, en het pakketje gaat apart naast de stapel in de krat. Ik vind dit prima werken zo. (Y)

Re: lastige poststukken

8
Klopt ik leg die perdigree of katten voer altijd in mijn mand voorop in volgorde dan vergeet is ze niet. Of breekbare pakketjes. Met bundelen vallen ook kleine kaartjes er snel tussen uit, daar heb ik nog niets op gevonden!!

Re: lastige poststukken

9
Dat is het makke met al die verschillende formaten post!
Hoe doen TNT-ers dat dan? Die hebben volgens mij ook veel minder post per straat, zodat de stapels kleiner zijn, denk ik.

Andere mogelijkheid zou zijn om die kleine kaartjes apart even te bezorgen. pfffff.....

Re: lastige poststukken

10
@Marius,

Pakketjes worden eventueel aan de zijkant van de binnentas gezet. Mocht dit een probleem opleveren om de binnentas in de fietstas te doen, dan haal ik het pakketje eruit en doe die in de schoudertas. Bij de straat aangekomen doe ik het pakketje onderop en de post voor de hele straat leg ik er bovenop of als ik echt veel post heb voor die straat, neem ik de schoudertas mee. Bij het huis aangekomen haal ik het eruit en dan hoop ik dat die door de brievenbus kan of iemand thuis is.
Verder worden alle brieven/kaartjes gewoon gebundeld. Misschien is het de manier waarop je het bundeld of er kaartjes op de grond vallen of niet. Meestal gaat er bij ons twee elastiekjes om een bundel. Je kunt de elastiekjes er zo omheen doen dat er niets uit de bundel valt. Want als ik kijk naar de kerstkaarten dan heb je ze letterlijk van alle formaten. Zelfs enveloppen die qua verhouding nog kleiner zijn dan de postzegel. En toch worden ze gewoon gebundeld.

Ik heb wel een krat voor op de fiets, maar daar leg ik de schoudertas in en een flesje drinken.
cron