van Straaten post?

1
Ben nu aan het sorteren, (ik sliep vannacht) en wat kom ik nu weer tegen?

van Straaten post???

wat hebben we nu al allemaal zo beetje gehad? Sandd, selektmail, DHL, en nu alweer de 4e? (ben ik er nog 1 vergeten?)
Dus opnieuw ben ik benieuwd of ik weer de enigste ben of dat het helemaal niet zo uniek is ;-)

hehe.. altijd leuk om met jullie te delen wat ik allemaal zoal tegenkom :lol:

Re: van Straaten post?

5
Marius schreef:Het wachten is op PostNl of Vsp die bepaalde onrendabele gebieden (eilanden ofzo) aan Sandd gaat doorstoten :lol:
Mijn ervaring is dat precies het omgekeerde gebeurd: Sandd die post voor onrendabele gebieden aan PostNL afstoot. Wij moeten namelijk overal bezorgen, itt Sandd die die verplichting niet heeft. Dus varen wij zelfs met een bootje door de Biesbosch.

Maar vaak ook worden er stukken van een wijk afgestoten. Dat zie ik ook in mijn dorp. Sandd bezorgt wel in de dorpskern zelf, maar de buitengebieden (boerderijen, campings, enzo) komen weer bij ons terecht. Herkenbaar aan de TNT Post sticker die naast of over het Sandd label zit geplakt, en omdat het altijd gaat om post die we dan voor de rest van het dorp NIET hebben, zoals de Intermediair en (toen deze nog bij DHL zat) de Veronicagids.

Dat is ook iets wat mij een beetje steekt in deze zogenaamde "geliberaliseerde" postmarkt. Waarom geldt de postwet voor 95% alleen maar voor TNT/PostNl? Wij moeten 6x per week bezorgen, op ALLE adressen (maakt niet uit hoe afgelegen), moeten een minimumaantal brievenbussen/postagentschappen per 1000 inwoners hebben, etc.

Re: van Straaten post?

6
Ergens klinkt dat ook niet helemaal eerlijk...
ok.. ben je de enigste, of ben je een staatsbedrijf... ja. Maar het is allemaal geliberaliseerd, dus waarom nog steeds die verplichting terwijl een ander bedrijf nee kan zeggen tegen een ieder als ze maar willen?

Nu lijkt het me voor de bezorgers zelf niet zo erg hoor, die krijgen toch per uur betaald?
Leuk juist.. met een speedbootje mogen bezorgen toch? ;-)

Re: van Straaten post?

7
Marius schreef:Ergens klinkt dat ook niet helemaal eerlijk...
ok.. ben je de enigste, of ben je een staatsbedrijf... ja. Maar het is allemaal geliberaliseerd, dus waarom nog steeds die verplichting terwijl een ander bedrijf nee kan zeggen tegen een ieder als ze maar willen?

Nu lijkt het me voor de bezorgers zelf niet zo erg hoor, die krijgen toch per uur betaald?
Leuk juist.. met een speedbootje mogen bezorgen toch? ;-)
Voor de bezorgers zelf is het niet erg. Het lijkt me best leuk om in de Biesbosch te bezorgen, hoewel de postbode daar afgelopen winter op een gegeven moment niet meer kon doorvaren en toen maar op de schaats moest bezorgen. 't Is trouwens geen speedboot, maar een gewoon motorbootje met kajuit.

http://www.flickr.com/photos/cornelia43/280773515

Re: van Straaten post?

8
Een oom van mijn man woont daar en volgens mij krijgt hij inderdaad de post.. met de boot geleverd. (Y) Ik zal eens vragen of hij van de winter een postbode/bezorger op de schaats heeft gezien. :lol:

Hij (die oom) geeft ook rondleidingen door de Biesbosch. Ook met een bootje inderdaad. (Y)

Re: van Straaten post?

10
Van Straaten Post zit alleen in de noorden en het midden van Nederland; dus niet in het zuiden. Omdat ze toch zeggen dat ze heel Nederland hebben doen ze hier de post via andere partijen de deur uit. Hier dus via Sandd. Dan zit er een sticker over de port betaald en kun je goed zien dat het van Straaten Post was. Sandd bezorgt in mijn dorp van ongeveer 1000 huizen en 2500 inwoners gewoon zelf. Dus ook de buitengebieden. Heb wel gehoord dat vsp post kleine dorpjes af wil schuiven naar Gicopost. Laatst vroegen ze daar of ik zin had in een ander dorpje. Maar dat heeft een hele grote buitenwijk. Was ik dus niet echt blij mee. Kost me veel te veel benzine en tijd want zo goed ken ik dat dorp niet dus wordt het flink zoeken naar de brievenbussen en Tom tom. Toen zei ik wel dat ik wel zin had in de bloemenbuurt in Oosterhout (4904 CR en omstreken). Heb die wijk al half in kaart gebracht. Nu maar afwachten. Via vsp zelf heb ik ook naar die wijk gesolliciteerd. Moet dadelijk nog mijn mail checken. Zo, dit was het. Nog een prettig weekend.
cron