Re: 99/999 codes

2
Over 99 gesproken. Ik heb het hier nu niet over codes maar over kg. Kon dit stuk nergens anders kwijt. Kreeg een afleverbon over de Ikea dat er 295 catalogi voor wijk BRE 094 kwamen met het gewicht van 137,0999999999999999. Op de lijst van wijk BRE 092 stond ook zo'n apart aantal kg. Nou ze hebben wel een héél nauwkeurige weegschaal bij Sandd. :lol:
Wel een heel apart gewicht hoor. Lees ik de rest van de brief nog eens nauwkeurig en dan staat er dat je op maandag wel Ikeagidsen mag bezorgen. Dat leid ik af uit de volgende zinnen: 'De catalogi mogen in de week van van maandag 29 aug. t/m zaterdag 3 sept. bezorgd worden. Maar NIET vóór maandag. Dus, als maandag het busje is geweest met de etiketten pakken we een stel gidsen en gaan we bij 2 grote straten de etiketten er eerst opplakken en die gidsen gaan we dezelfde dag bezorgen. We kunnen op tijd beginnen omdat de rest van de post niet zo veel is en mijn man vrij is. Handig toch. Ideetje voor de rest van de collega's? :D

Re: 99/999 codes

4
ja.. ik kon het ook niet kwijt..
daarom begon ik een nieuw topic.. die kosten toch niets :lol:

Het waren er trouwens 40 met die code. Had nog niet alles geteld.. :?
En heb ook de oorzaak al gezien.. allemaal post van een buitenlandse zender, en dan hebben ze als postcode NL 1234 AA. Dat soort formaat. Schijnbaar heeft de leescomputer daar moeite mee ;-)

anyway. dat rare gewicht is gewoon een afrondingsfout. Ze wegen het niet per stuk natuurlijk.. maar per pakket.. en dan delen door het aantal. Stel, je hebt er 30, gewicht 1000 gram, dan heb je per stuk 33,333 gram.. en dan later sturen ze misschien per 3 pakken naar een vestiging.. dan is het weer 3x, is 99,9999 kilo, en dan rekenen ze DAAR weer het gewicht per stuk uit.. / 10000 etc :lol: