Re: van 2 wijken naar 1 wijk

2
Zoey schreef:Ik kreeg door dat alle Sandd bezorgers nu naar 1 wijk gaan. Ik moest doorgeven welke wijk ik wou opzeggen en is gelijk overgenomen
Iemand die hier meer over weet, ik heb hier niets eerder over gehoord
Ik heb nog niks gehoord .
Ik heb wel 2 wijken maar 1 op de naam van mijn vrouw dus zal voor mijn geen probleem zijn.

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

3
Waarom zouden we er in hemelsnaam nóg een wijk af moeten doen? Voor die stel belastingbrieven volgend jaar? :D Of krijgen we er nog een stel andere nieuwe klanten bij. Nou, dat zou ik dan wel even willen weten. Ik vind 2 wijken al zo weinig. Kan er wel met gemak 3 aan. Als het heel druk is kan ik zo mijn man om assistentie vragen. Die doet dan de autoroute. Die moet de komende 3 maanden nog een stel ouwe lulle en andere vrije dagen opmaken. Ik hoef dus tot eind december nauwelijks de autoroute te rijden. En dan zou ik niet op tijd klaar komen met de post? Nou ik ben mooi elke keer ruim op tijd klaar. Bovendien heb ik uren de tijd. Ik vind post bezorgen heerlijk werk. Zeker met dit super gave weer.
Voor het geval Sandd dit zelf ook leest. Dit pik ik dus echt niet hè. Houden ze er wel rekening mee dat het voor mij en voor diverse oudere collega's geen bijverdienste maar een hoofdverdienste is? We zijn boven de 56 en vinden nauwelijks een andere baan meer. Wij hebben dit geld hard nodig om alle rekeningen te betalen: zorgverzekering, energierekening, studierekening, waterschapsbelasting, motorrijtuigenbelastingen, hypotheek, boodschappen, abonnement op de krant enz. En dan willen we nog graag voor ons pensioen sparen zodat we na onze 65 jarige leeftijd niet op een houtje hoeven te bijten en achter de geraniums moeten zitten omdat we nergens geld meer voor hebben. :oops: We hebben voor de verdienste eerder 3 wijken nodig dan 2 en 1 is dus zeker te weinig. Mijn wijken tellen resp. 224 en 343 afgiftepunten. Nou, is dat zo veel? Dat is 567 afgiftepunten in het totaal. Dat is nou net een uitdaging. Voor zo'n rot in het vak als ik is 1 wijk geen uitdaging meer. Laat ons onze wijken houden!!!!

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

4
postbode7 schreef: Mijn wijken tellen resp. 224 en 343 afgiftepunten. Nou, is dat zo veel? Dat is 567 afgiftepunten in het totaal. Dat is nou net een uitdaging. Voor zo'n rot in het vak als ik is 1 wijk geen uitdaging meer. Laat ons onze wijken houden!!!!
Precies. Ik heb nu maar 1 wijkje bij Sandd en ik vind er echt niks aan zo.. Maar misschien hebben ze teveel bezorgers en willen ze er een aantal kwijt? Nou ik ben benieuwd of ze er in de winter nog steeds zo over denken, stelletje uitbuiters.

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

5
Die twee wijken van jullie zijn inderdaad echt klein. Ik heb twee wijken, waarvan eentje er 552 afgiftepunten heeft (wel heel veel flats, dus ik ben zo klaar) en de andere heeft er 750 of zoiets. (geen flats en daar doe ik wat langer over)

Maar mij hebben ze een maand of twee geleden inderdaad ook verteld hoor dat ik van twee wijken in de toekomst naar een wijk ga. Dan kies ik denk ik toch voor de wijk met de meeste afgiftepunten. De verdiensten zijn elke slag echt wel hoger en ik heb in die wijk veel meer post. Plus hij ligt dichterbij. Ik hoor er niets meer over, dus ik hou mijn mondje maar..

Postservice gaat hetzelfde doen als Sandd. Ze vertelden trouwens wel dat het meer was onder het mom van, als je ziek bent of vakantie hebt, dan hoeven we maar voor 1 wijk een vervanger te zoeken.

En ja.. ik spaar ook voor na mijn 65ste.. En ik spek er elke maand de huishoudpot mee.

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

7
@Doro

zal wel te maken hebben met een toename van de vergoeding i.v.m. meer post..
als je 3 maanden aaneengesloten werkt voor sandd en minstens 40% vh minimuminkomen ontvangt,
zijn ze verplicht je in dienst te nemen met alle nadelen voor hen vandien...

daarom geniet van de post zolang het kan... voor 1 januari 2013 hebben ze er vast weer wat
op gevonden om die verplichting te ontlopen....

(verkopen ?)

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

8
Ik snap niet wat je bedoelt postbode21. Ik werk al meer dan 5 jaar voor Sandd en ik heb OVO. Dat minimumloon en 3 maanden lopen geldt alleen voor de nieuwe bezorgers. En ik ben al die jaren niet ziek geweest. Ben gewoon met een flinke verkoudheid of kneuzing van mijn knie doorgelopen (wel een stuk langzamer). En op vakantie ben ik dit jaar ook niet geweest dus dat is lulkoek. Bovendien heb ik al 2 collega's die in dat geval elk een wijk extra kunnen doen. Dus nee, ik ben helemaal niet van plan er nog een wijk af te doen. Heb er liever een wijk bij. Voor de uitdaging en de poen. Maar dat heb ik wel duidelijk gemaakt.
Weten jullie waarom de postcodeagenda's nu ineens door óns gestickerd moeten worden? Al die andere jaren deden ze dat bij de postcodeloterij gewoon zelf. Hebben ze soms gezellig met de topmanagers van Ikea zitten kletsen en hebben die verteld over het nut van het uitbesteden van die stickerklus? Het lijkt er wel op. Nou, ik word er niet bepaald vrolijk van. Dadelijk moeten we nog alle enveloppen van de andere klanten voorzien van adres :lol:. Dat zou me helemaal wat moois worden. Dan mag het salaris wel een stukje stijgen.

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

9
@postbode7

ik geef een zakelijke reden aan waarom sandd niet wil dat bezorgers te grote wijken hebben..
ws. bereik jij met je twee wijken dat bedrag nog steeds niet.. ,zijn je wijken dus niet bepaald groot..
wat snap je nou niet postbode7? ;)

en... je pikt het echt niet als sandd je een wijk afneemt,,, wat wil je er tegen in brengen postbode7?
je bent een ovo aangegaan en sandd kan die eenzijdig veranderen (aantal wijken) of opzeggen..
wat jij kan doen? het accepteren of ermee stoppen.. :lol:

als je partner nog een volledige baan heeft... is die paar uur die jij voor sandd werkt toch echt niet
een hoofdinkomen postbode7.. :?:

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

10
bucky666 schreef:
postbode7 schreef: Mijn wijken tellen resp. 224 en 343 afgiftepunten. Nou, is dat zo veel? Dat is 567 afgiftepunten in het totaal. Dat is nou net een uitdaging. Voor zo'n rot in het vak als ik is 1 wijk geen uitdaging meer. Laat ons onze wijken houden!!!!
Precies. Ik heb nu maar 1 wijkje bij Sandd en ik vind er echt niks aan zo.. Maar misschien hebben ze teveel bezorgers en willen ze er een aantal kwijt? Nou ik ben benieuwd of ze er in de winter nog steeds zo over denken, stelletje uitbuiters.
Kom gezellig over naar PostNL...mag je meerdere wijken lopen tegen een leuke vergoeding en dat 6 keer per week. Mag ook minder, hoor!
Krijgen jullie ook nog vakantiegeld, ziekengeld en mag je postfietsreparaties declareren.
Het enige "nadeel" is, dat je 3 keer per week hah hebt, maar dat weegt niet op tegen de voordelen, toch? ;)
cron