Re: Minimumloon

21
fredselekt

omdat er door deze dienst al wel eens een onderzoek is gedaan naar aanleiding van een klacht van een Sandd bezorger.
ze hebben dan geen poot om op te staan omdat Sandd dan eronderuit komt met : o.a..
werknemer heeft zijn looproute niet goed ingedeeld.
werknemer blijft teveel praten tijdens zijn looproute.
werknemer werkt niet vlug genoeg.
ze kunnen pas wat ondernemen wanneer ze tientallen klachten tegelijk binnen krijgen.
zo is het mij door deze medewerker van de belastingdienst.
hij gaf mij zelfs aan om te stoppen met bezorgen en van mijn vrije tijd te gaan genieten gezien mijn leeftijd.

Re: Minimumloon

22
jandegraaf schreef: hij gaf mij zelfs aan om te stoppen met bezorgen en van mijn vrije tijd te gaan genieten gezien mijn leeftijd.
Belachelijk!.. alsof je op een bepaalde leeftijd opeens alleen nog maar mag "genieten" van je vrije tijd. Iedereen wil graag iets nuttigs blijven doen zolang dat nog kan.

Re: Minimumloon

25
Nou, ik blijf (bij gezondheid en welzijn uiteraard) ook graag nog jaren post bezorgen. Ik vind het nog steeds fijn om overal brieven in de brievenbussen te stoppen. Wij postbodes (en ook folderbezorgers en krantenbezorgers) bezorgen informatie voor mensen dus we zijn best belangrijk. We moeten dus ons werk zo goed mogelijk doen. Niet zozeer om klachten te voorkomen maar gewoon uit principe.

Re: Minimumloon

26
jandegraaf schreef:omdat er door deze dienst al wel eens een onderzoek is gedaan naar aanleiding van een klacht van een Sandd bezorger.
Vlgs mij kun je op basis van een enkele klacht , geen betrouwbaar onderzoek verrichten.Die medewerker reageerde wel leeftijds-discriminerend.
Postbezorger Sandd

Re: Minimumloon

28
het is en blijft UITBUITING en wij zijn van die makke schapen die dat gewoon laten gebeuren.
we hebben er wat mee om handen zijn graag buiten en hebben graag contact met andere mensen.
want als je het voor het geld moet doen dan zijn er denk ik wel andere baantjes die iets beter betalen.

Re: Minimumloon

30
Nou, ik geloof dat je achter de vuilniswagen aardig verdient. Alleen is het redelijk zwaar werk. Reken maar dat die containers best zwaar kunnen zijn. Je zet ze alléén buiten als ze bomvol zijn want je moet hier per keer (dat je ze aan de straat) zet € 2,10 betalen. Daarnaast heb je nog de uitlaatgassen van die vrachtwagen. Nee, wij postbodes verdienen dan niet veel (nou ja, verdienen wel maar krijgen niet) maar ik ben allang blij dat ik lekker de post kan bezorgen en geen last heb van bazen die op mijn vingers kijken en van eventueel pestende collega's. Daarover had ik laatst iets op t.v. gezien. Daar word je ook niet vrolijk van. En voordeel, we hoeven niet naar de sportschool want we blijven gratis in conditie en krijgen nog geld toe ook. Maar ik ben best blij dat ik per 1 juli weer salarisverhoging blijk te krijgen. Nooit weg. En wat ook nooit weg is dat ik vaak mooi weer heb tijdens het bezorgen. Ze weten lekker niet hoe lang ik erover doe want ik meld me nooit aan, alleen af. Zodoende weten ze niet hoe laat ik begin. Dat wisselt. Als ik veel post heb begin ik uiteraard vroeger dan als ik weinig heb. Maar ik begin wel 's morgens zodat ik 's middags lekker vrij heb om boodschappen te doen, in de tuin te werken, te strijken, te lezen of iets te bestuderen, om een spelletje of 5 op mijn tablet te doen, mail te checken enz. Vervelen doe ik me niet. Werk daarnaast nog voor 2 andere kleine streekpostbedrijven. Ach, post is post en bij elkaar niet. Probeer op internet ook wat te verdienen. Heeft iemand daarvoor tips? Dus wat echt werkt en niet riskant is?
Groeten en hopelijk heeft iedereen a.s. dinsdag gaaf weer. Jammer achteraf dat ik jl. vrijdag vrij was. Het was gaaf weer en er was veel post om te bezorgen. A.s. dinsdag is het maar weinig. Het is dat ik dan net een extra wijk heb als vervanger. Anders was het bijna de moeite niet. Bij 450 stuks begint het voor mij aardig te worden.
cron