FNV stuurt brandbrief naar de Tweede Kamer

1
Na vele meldingen dat postverspreiders door Sandd actief overgezet worden van een arbeidsovereenkomst (cao-contract) naar een overeenkomst van opdracht (ovo), heeft FNV samen met de andere vakbonden een brandbrief gestuurd naar de Tweede Kamer en minister Kamp. Ook hebben we hier eerdere meldingen van onderbetaling bij andere postverspreiders in opgenomen. Deze is als bijlage te vinden.

Zie verder: http://www.fnv.nl/oud/nieuws-oud/acties ... spreiders/

Re: FNV stuurt brandbrief naar de Tweede Kamer

3
Geertjan
Enige nuance is hier wel nodig. Het betreft hier Gepensioneerden.
Zie mijn reactie onder van Arbeidsovereenkomst terug naar Ovo.
ik ben trouwens Geen voorstander van de Ovo. Afschaffen!

En vraag het degene die een uitkering ontvangen .
Ook op dit forum kwamen ze er openlijk vooruit.
liever Geen arbeidsovereenkomst ivm korting uitkering.
onder Ovo konden ze hun uitkering behouden en er nog wat bijverdienen.

dit zal ook wel een schijnconstructie zijn die bij het afschaffen van de Ovo wordt uitgebannen.

En de Fnv "maakt"zich druk.. nou een beetje te laat. Is dit de frustratie om het verlies van potentiële leden,
Nu Sandd in zee is gegaan met een andere vakbond.?

Re: FNV stuurt brandbrief naar de Tweede Kamer

4
Carla41 schreef: En vraag het degene die een uitkering ontvangen .
Ook op dit forum kwamen ze er openlijk vooruit.
liever Geen arbeidsovereenkomst ivm korting uitkering.
onder Ovo konden ze hun uitkering behouden en er nog wat bijverdienen.
Vraag gerust, hier een voorbeeld van een uitkeringstrekker. Ook dat heeft enige nuancering nodig: ook met OVO word je (ik tenminste) gekort op de uitkering. Het verschil is misschien dat niet direct belasting en premies worden ingehouden, waardoor UWV niet automatisch op de hoogte is van je inkomsten. Je hebt dit echter wel maandelijks op te geven. En na je belastingaangifte komt UWV er alsnog wel achter wat je inkomsten waren. Ik geef alles maandelijks op en krijg meteen lik op stuk, OVO of niet.

Re: FNV stuurt brandbrief naar de Tweede Kamer

5
@opdedeurmat
nou ik ben blij dat dat het afgelopen jaar is rechtgezet. iedereen moet belasting betalen.

Op dit forum was een tijdje een bezorger actief die aangaf terug te gaan van een
contract naar ovo omdat het hem beter uit kwam ivm het uwv.

het is natuurlijk jezelf foppen. als je denkt het via ovo te kunnen ontlopen.
alsof sandd niet aan het eind van het jaar aan de belastingen moet doorgeven wat ze hebben uitgekeerd. ( jaaropgave)

dat jij als ovo-er werkzaam bent is omdat jouw onderaannemer gewoon niemand een arbeidscontract aanbied toch?

Re: FNV stuurt brandbrief naar de Tweede Kamer

9
mkr522 schreef:Mag ik vragen waarom je ermee stopt Op de deurmat ??
Was het niet te combineren met wat anders of niet naar je zin ?

Groetjes,
Mirjam.
Hoi Mirjam, welkom nog en succes! Het werk bevalt me nog steeds goed, heb het bij Postservice (onderaannemer van Sandd) prima naar de zin. Maar ik wil weer wat meer tijd en energie steken in andere dingen (muziek maken, gezondheid). Ik blijf wel post bezorgen, werk ook nog vijf dagen in de week bij PostNL. En dat `schuift` per gewerkt uur ongeveer het dubbele....
Dat werd me een beetje te gek (rond de 3 euro/uur overhouden.)
cron