Re: Wat is beter vast contract of betaald per opdracht?

12
Als je echt niet uitkomt met de tijden dan kan je dat toch melden bij de teamcoach?
Als je ook gps gebruikt dan kan je misschien nog laten zien hoe hard je loopt enzo en aan de hand daarvan kan er wel wat aangepast worden. bijvoorbeeld hogere starttarieven. als bijvoorbeeld blijkt dat je snelheid 5,5 a 6km per uur is op rechte stukken met lopen en je red de tijden niet
die Sandd wil dan heb je wel recht op aanpassing van de vergoeding lijkt mij. Of misschien kunnen ze gemiddelde snelheden meten en vergelijken met andere bezorgers. En misschien kan je voorstellen dat iemand een keer met je meeloopt om de knelpunten te bekijken.

Ik werk overigens ovo. die tijden voor normering staan gewoon op je oranje wijk rapport. Als het goed is moet je ongeveer op die tijd uitkomen met sorteren en bezorgen.
ovo vergoeding zou ook bijna gelijk moeten zijn.
VanDeStraat schreef:Omdat je het had over 'binnen de tijd lopen' ging ik er van uit dat je in loondienst werkt, ik begrijp dat Sandd zelf bij OVO ook normen en dergelijke communiceert of mogelijk had je het over een fictieve norm.

Ik kreeg bij het OVO van Postservice €0,04 per individueel poststuk en €0,01 cent voor overlap, plus een wijkvergoeding van €1,70. Op 300 stuks post waarvan 100 overlap is dat afgerond €12,70.

Verder had ik een wijk met alleen maar rijtjeshuizen, voor een groot deel met (lange) tuintjes en tuinhekjes. Dat haalt de bezorgsnelheid er uit. Als ik jouw berekeningen zie heb je een hoger stukloon, geen fietstijd naar je wijk, en is die wijk mogelijk aantrekkelijker qua opzet.

Betreffende Postservice las ik trouwens in een bericht van Slagvaardige van een paar jaar terug dat er toen een vergoeding was van €0,05 per poststuk en €0,02 voor het sorteren. Dan zou je met 300 stuks op €21,- uitkomen. Ben ook wel benieuwd wanneer dat zo ver naar beneden is bijgesteld, scheelt ongeveer de helft, bij veel post over de helft.

Ik werk momenteel voor Axender en Spotta. Bij Axender is de vergoeding per bezorging omgerekend ongeveer even hoog maar dan huis-aan-huis, wijken met een mooi aantal busblokken en vouwen is minder werk dan sorteren waardoor ik al ik op zo'n €5,00 per uur uitkom en als het goed is in december nog een leuke extra.

Verder kan ik jouw beweegredenen en beredeneringen goed volgen maar de omstandigheden zijn/waren dus ook op meerdere punten wat anders.

Re: Wat is beter vast contract of betaald per opdracht?

13
Als je de Twitter van Postservice bekijkt zie je dat er in deze tijd van een krimpende postmarkt en harde concurrentiestrijd met PostNL allerlei mooie spullen worden aangeschaft (incompleet overzicht afgelopen jaar): nieuwe bussen, nieuw pandbord, nieuwe brochure, nieuw bedrijfspand, nieuwe bedrijfsauto's, nieuw sponsorcontract en ook twee dagen geleden weer een 'nieuwe aanwinst' (auto). Buiten dat dit uiteraard operationeel noodzakelijk is allemaal vraag ik mij dan wel af hoe het zou het komen dat de bezorgers bij Postservice zo weinig verdienen en waarom krijgen wij/zij in het nieuwe jaar als bonus een boze brief dat de kwaliteit beter moet. Dan zeg ik: #moetjenietwilen

Re: Wat is beter vast contract of betaald per opdracht?

15
Ik krijg meestal een brief met cadeaubon aan het einde van het jaar.Dan koop ik gewoon een boek bij bol.com of nieuwe koffiekopjes bij Xenos of zoiets.

Als je een brief krijgt dat de kwaliteit beter moet dat zal je bij elk bedrijf hebben. Dat zijn gewoon doelstellingen voor het komende jaar.
Als je bij de helpdesk van een internetprovider werkt zullen ze ook als doelstelling hebben dat de helpdesk tickets minder lang openstaan bijvoorbeeld en dat klachten sneller worden opgelost. Op zich gewoon normaal. Deel ervan is prietpraat van managers,maar deels is het soms ook best haalbaar voor de dingen die je in de hand hebt.

De kwaliteit van postbezorging is soms alleen slecht te meten.Van de week had ik een brief die ik moest bezorgen die al via postnl en vanstraaten was geweest en nu mocht Sandd het proberen. Nou de brief is keurig bezorgt bij een leegstaand huis,t.a.v. de erven/nabestaanden van een bepaald persoon.

Van de week heb ik ook weer nieuwe retourstickers gehad van Sandd. Met twee nieuwe retour redenen erop.
Dus er wordt soms best wel eens geluisterd.

Re: Wat is beter vast contract of betaald per opdracht?

18
Carla41 schreef:@zonnetje

is postnl arnhem niet iets voor je?
vraag slagvaardige.. verdient in ieder geval beter.

en voor de rest moet je bij elk bedrijf incalculeren dat voor deze banen ze mensen zoeken die
onder aan de ladder staan wat betaling betreft.
Betaalt inderdaad beter dan Postservice, plus vergoedingen die je daarnaast nog krijgt (waar ik wel op kan mopperen, maar bij Postservice moet echt alles uit eigen zak). Weet niet waar je woont/bezorgt, zonnetje, maar als het goed is komt in Arnhem-Noord binnenkort een plekje vrij ;)
cron