Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

12
Dubbelloops schreef:Kan iemand mij vertellen wat je per uur verdient als je geen OVO hebt maar onder contract werkt?
" Welkom 1+1loops " ( ff wennen aan die enge naam...... :mrgreen: )

Ik heb mijn CAO salaris eens vergeleken met het OVO salaris van een collega via een willekeurige WIJKPLANNING datum.

CAO salaris (incl. 8% vakantietoeslag) én OVO tegelijk uitgerekend binnen één spreadsheet programma.

Het CAO contract salaris in dit voorbeeld, lag 11 eurocent hoger.

Door het OVO salaris (van de wijkvergoedingskaart) te verminderen met 8% kun je weer terugrekenen naar basis CAO normuren.
Laatst gewijzigd door fredselekt op 21 nov 2015, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Postbezorger Sandd

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

13
fredselekt schreef:
Dubbelloops schreef:Kan iemand mij vertellen wat je per uur verdient als je geen OVO hebt maar onder contract werkt?
" Welkom 1+1loops " ( ff wennen aan die enge naam...... :mrgreen: )

Ik heb mijn CAO salaris eens vergeleken met het OVO salaris van een collega via een willekeurige WIJKPLANNING datum.

CAO salaris (incl. 8% vakantietoeslag) én OVO tegelijk uitgerekend binnen één spreadsheet programma.

Het CAO contract salaris in dit voorbeeld, lag 11 eurocent hoger.

Door het OVO salaris (van de wijkvergoedingskaart) te verminderen met 8% kun je weer terugrekenen naar basis CAO normuren. Het is eigenlijk wat raar te stellen dat : "de normuren er alléén zijn voor de CAO bezorger" ; ik kom vrijwel op hetzelfde uit.
Postbezorger Sandd

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

14
@jan
wat je per uur verdient als je onder contract werkt?
het minimumloon ( op basis van 40-urige werkweek): 8.70 euro bruto

jan de normuren die ik zie zijn incl. 8% vakantiegeld. als ik dat er af haal.. kom ik gelijk aan de
stuksvergoeding ( zoals jij die telt aan de hand van je wijkvergoedingskaart)
en dan is het voor de 1 dat die die normtijd never en nooit haalt. en een ander haalt het met moeite net wel. :idea:

@fred
ik hoop dat ik het goed heb maar jij weet het vast beter uit te leggen :D

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

15
Carla41 schreef:...de normuren die ik zie zijn incl. 8% vakantiegeld. als ik dat er af haal.. kom ik gelijk aan de
stuksvergoeding/ wijkvergoedingskaart

@fred
ik hoop dat ik het goed heb maar jij weet het vast beter uit te leggen :D
Anders uitleggen hoeft niet altijd beter te zijn hoor ;) maar klopt in principe wel

Alléén op de wijkplanning staat het begrip "NORMUREN" in tijdsaanduiding ;deze zijn op de salarsisspecificatie omgerekend en gesplitst in contracturen-én meeruren ; hierover komt 8%. Sandd normuren zijn gebasseerd op zgn "gemiddelde waarden".

De OVO-bezorger kan deze wijkplanning-normuren gewoon als houvast gebruiken om het werk binnen gestelde uren (proberen) uit te voeren.

De reden waarom de coódinator zegt dat normuren er alleen zijn voor contractbezorgers laat zich raden............
"doe het maar lekker in je eigen tempo 'tje ; geniet van de natuur ,maak een praatje,doe een boodschapje,maak een foto 'tje, breng tegelijk je kind naar school etc........kortom het is de bedoeling van Sandd dat je je juist NIET drukt maakt over echte gewerkte uren.


Maar Carla, jij werkt op contract en hebt toch geen wijkvergoedingskaart , hoe kun jij dit dan controleren :?: Ik heb van mijn wijk geen wijkvergoedingskaart.


Wat je schreef : " kom ik gelijk aan de stuksvergoeding/wijkvergoedingskaart ".......... Tot op de eurocent :?:

Ik heb de indruk dat er "verschil" in zit, maar zou hiervoor meer vergelijkingen moeten maken.
Postbezorger Sandd

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

17
Carla41 schreef:@Dubbelloops



ps bij postnl staat dat toch ook niet zo gespecificeerd op je salarisspecificatie?
zoveel tijd fiets laden, zoveel tijd bezorgen.. je krijgt een tijd die bij je wijk past en jij moet maar zien
dat je het haalt. toch?
Als het goed is krijg je bij PostNL gewoon je daadwerkelijk gemaakte uren uitbetaald. Op onze vestiging tenminste wel.

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

18
Hoi, dank voor de reacties allemaal! Als ik het goed begrijp krijg je onder cao bij Sandd het minimumuurloon, waarbij ze uitgaan van de uren die op de dagplanning staan. En dat komt dan, na aftrek van vakantiegeld, redelijk overeen met wat je onder ovo betaalt krijgt. Waarbij opgemerkt mag worden dat veel mensen meer tijd nodig hebben voor het werk dan Sandd aangeeft.

Bij PostNL krijg je voor je wijk een bepaalde tijd, die uren krijg je uitbetaald en zijnniet iedere dag hetzelfde omdat er piek en daldagen zijn. Heb je meer tijd nodig door calamiteiten dan kun je dat aangeven en krijg je die tijd ook uitbetaald (bijv bij heel veel post, zeer slecht weer, opgebroken straten). Heb je structureel tijd tekort dan wordt er samen met je gekeken of de wijktijd wel klopt. In je digitale werkomgeving kun je zien hoeveel tijd er staat voor beladen/naar je wijk fietsen/bezorgen etc. Ook vergaderingen worden als werktijd betaald.
In mijn ervaring krijg ik bij hen alle gewerkte tijd betaald.

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

19
@fred
Gewoon bellen/ mailen fred en vragen of ze je de wijkvergoedingenkaart toesturen.
De wijkvergoedingenkaart ontving ik bij het starten van mijn wijk .
Als er weer een update van de straten in de bakken zit, vraag ik per omgaande om de wijkvergoedingenkaart.

"Ïk heb mijn CAO salaris eens vergeleken met het OVO salaris van een collega via een willekeurige WIJKPLANNING datum."
geen appels met peren vergelijken fred. of ga je er vanuit dat de basisvergoeding voor jouw wijk hetzelfde bedrag is
als de basisvergoeding van je collega met een andere wijk?

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

20
Carla41 schreef:
@fred"Ïk heb mijn CAO salaris eens vergeleken met het OVO salaris van een collega via een willekeurige WIJKPLANNING datum."
ow gossiepossie , klopt niet helemaal wat ik schreef ...... ; sorry :roll:

Wij hadden per abuis elkaars wijkplanning (foutje van het depot).
Ondertussen stapte mijn collega van CAO naar OVO.

Van zijn wijkplannings-datum zowel OVO als CAO salaris uitgerekend ;
( wijkvergoedings gegevens van hem ontvangen ) 11 eurocent verschil zat er in.

( dus ging niet over vergelijk MIJN salaris ; ik heb(nog) geen wijkvergoedingskaart.
Postbezorger Sandd
cron