Re: sandd vergoeding per mei 2012

23
Bij elke post krijg ik een bezorgbon. Echter op deze bon staat geen wijkvergoeding aangegeven. Alleen op de bezorgoverzicht per maand staat de wijkvergoeding vermeld. Echter ik zou graag willen controleren of de wijkvergoeding die ik krijg van mijn onderaannemer overeenkomt met de wijkvergoeding die zij krijgen van Sandd voor mijn wijk. Voor hetzelfde houden zij hierop geld in voor zichzelf. Als per 1 mei de wijkvergoedingen zijn aangepast, dan zou ik dit graag willen weten.
Er zijn 3 mogelijkheden:
- 1. Wijkvergoeding is omlaag gegaan, de onderaannemer zal de wijkvergoeding zeker ook om laag doen.
- 2. Wijkvergoeding is gelijk gebleven, de onderaannemer zal niets veranderen.
- 3. Wijkvergoeding is omhoog gegaan, de onderaannemer zal deze aanpassing doorvoeren of hij laat de vergoeding gelijk en steekt deze verhoging in eigen zak.
Daarom wil ik graag weten of het mogelijk is om er achter te komen of Sandd mijn wijkvergoeding heeft verhoogd, verlaagd of gelijk gelaten heeft. Bij een eventuele verhoging kan ik mijn onderaannemer erop aanspreken als deze mijn wijkvergoeding niet verhoogd heeft.

Re: sandd vergoeding per mei 2012

25
Voor slagvaardige: de herlaadvergoedingen zijn hetzelfde gebleven. Boven de 30 kg krijg je dus nog steeds hetzelfde bedrag erbij. Zie de brief 'wijkplanning bezorging' van 25 april jl.
Voor Temmei: zie brief 'wijkplanning bezorging' van 25 april. Als het goed is heeft de onderaannemer van Sandd jou ook zo'n brief gegeven. Die zat (bij mij) toen in een van de postkratten. Bij mij is de wijkvergoeding verhoogd maar ik weet niet of het bij iedereen zo is. Ik heb een binnenwijk waarvoor ik nu € 4,58 krijg en half-binnen-half buitenwijk waarvoor ik € 7,68 krijg. De binnenwijk telt 342 afgiftepunten en die andere 224 afgiftepunten. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw wijkvergoeding eerst was. Heb je de brief niet ontvangen, volg dan het advies van Carla41 op en vraag een vergoedingenkaart aan de onderaannemer.

Re: sandd vergoeding per mei 2012

26
Hoi,

Ben gebeld door Sandd mbt contract en heb een afspraak gemaakt voor 23 mei a.s.
Heb gelijk maar even gevraagd hoe het nou zit met die 1 of 2 wijken ...
Nieuwe bezorgers mogen 1 wijk hebben.
De al langer lopende bezorgers mogen 2 wijken hebben, als alles goed gaat en ze het aan kunnen.
Mocht het zo zijn dat het volume flink toe gaat nemen en ik boven de 16 uren per week uit ga komen moet er
een wijk van af (in overleg)
Dat zie ik dus niet gebeuren, aangezien ik nu 3,5 uur per keer nodig heb.
Wordt vervolgd !
Groetjes, Annelies

Re: sandd vergoeding per mei 2012

28
Ze komen binnenkort langs voor het contract. Ik bezorg 3 wijken (1 staat op naam van mijn vrouw). De derde wijk krijg ik dan als 'extra wijk', wat betekent dat ik die maar 3 maanden erbij mag hebben. Die limiet valt dan weer te omzeilen door af en toe een bezorgdag van die derde wijk over te slaan. Wat ik erg onrechtvaardig vind is dat het uurloon niet verandert, of je nou net bent begonnen of al jarenlang bezorgt. Bij PostNL krijg je wel enige opslag, dus die verleiding blijft aanwezig. Het is ook duidelijk dat de bezorgtijd uitgaat van ideale omstandigheden, de extra tijd die je in de winter kwijt bent door ijzel, sneeuw etc. wordt gewoon afgewenteld op de bezorger. Dat vind ik niet bepaald motiverend.

Ik heb nou al enkele malen blije Sandd-brieven gekregen dat Sandd-bezorgers graag extra hun best doen, nu weer een brief dat a.s. vrijdag extra controle plaatsvindt. Maar zolang ze zo beknibbelen op de bezorgerskosten zou het motto van Sandd eerder moeten zijn: "Geen Sandd teveel!"

Re: sandd vergoeding per mei 2012

29
cdejongnl schreef:Sorry voor een misvertsnad ik heb e.e.a nu wat verder uitgewerkt:
De bezorgbon van vrijdag 27 april voor mijn wijk geeft
631 poststukken
346 stops
51,6 kg gewicht
De totaal vergoeding wasL
straat/zetvergoeding 13,25
wijkvergoeding 2,52
adresvergoeding 14,53
herlaadvergoeding 2,63
admeldvergoeding 0,21
totaal vergoeding 33,14

Volgens de nieuwe vergoedingsregel wordt hiervoor betaald:
631 poststukken a 2ct 12,62
346 stops a 4ct 13,84
herlaadvergoeding 2,50
basisvergoeding 2,40
totaal vergoeding 31,36

Dat is een verlaging van ca 5%.
Daar kan je toch niet van zeggen laat maar het valt wel mee ......
en daar mag je nog even de premies etc van af halen,belabberd weinig
cron